E.C.A.
WAVIN

Çalışanların Yöneticilerden, Yöneticilerin Çalışanlardan Beklentileri ve Yapılması Gerekenler

Çalışanların Yöneticilerden, Yöneticilerin Çalışanlardan Beklentileri ve Yapılması Gerekenler

5 Kasım 2024 | KONUK YAZAR585 kez okundu

Levent TaÅŸkın; İş hayatında hepimizin beklentileri vardır. Aslında sadece iÅŸ hayatında deÄŸil özel hayatımızda iliÅŸkili olduÄŸumuz kiÅŸilerden de beklentilerimiz vardır. Bir müÅŸteri olarak bir ürün veya hizmet alacağımız zamanda o ürün veya hizmet ile ilgili beklentilerimiz vardır.
Beklentileri olan kiÅŸiler ya mutsuzdur, ya memnun veya mutludur ya da nötrdür. GördüÄŸümüz tavır ve davranışın bizde yarattığı duygu, bizimle kurulan iletiÅŸimin kalitesi, bize satılan bir ürün veya hizmetin niteliÄŸi beklentilerimizin üzerinde ise mutluyuzdur, motiveliyizdir ve tavsiye ederiz. EÄŸer beklentimizle eÅŸit ise nötr durumdayız, yani durgun bir ‘’mod’’da veya her an baÅŸka bir marka veya ürüne meyilli olarak bekleriz. EÄŸer beklentimizin altında ise o zaman mutsuz ve kırgınız ya da kaybedilmiÅŸ ve ÅŸikayetçi bir müÅŸteriyiz.
İş hayatında ÅŸirket içerisinde aslında birbirimizin müÅŸterisiyiz. Nasıl ürün ve hizmet sunduÄŸumuz müÅŸterilere karşı hassas ve bilinçli olmak zorundaysak, ÅŸirket içinde birbirimizle çalışırken de aynı hassasiyeti ve bilinci göstermek zorundayız; çünkü birbirimizin müÅŸterisiyiz. Üstümüzdeki bir yönetici, baÅŸka bir bölümdeki bir iÅŸ arkadaşımız ya da bize baÄŸlı bir çalışan bir ÅŸey istiyorsa ve biz de iÅŸimiz gereÄŸi ona kendi alanımız veya bilgimiz gereÄŸi bir karşılık veriyorsak, birbirimizin müÅŸterisi konumuna gelmiÅŸiz demektir. MüÅŸteriler bizden ne bekliyorsa, böyle bir durumda çalışanların da birbirinden beklentileri oluÅŸur. Beklentilerinin karşılığını alıp alamadıklarını kıyasladıklarında ise mutlu ve motiveli veya mutsuz ve ÅŸikayetçi olurlar.
İş yaÅŸamında yöneticilerin ve çalışanların en çok endiÅŸe duyduÄŸu konuların başında; ‘’ baÅŸarısız olma’’ veya ‘’ kariyer olarak yükselememe ve bir statü elde edememe’’ gelir. Bu nedenle mutsuz olduklarında yani, beklentilerinin karşılanmadığını düÅŸündüklerinde endiÅŸe ettiÄŸi konuların stresi daha da belirginleÅŸir ve kendilerini umutsuzluÄŸa kapılacak bir duruma getirebilirler. Bunun sonucunda ya verimsiz çalışırlar, ya iÅŸbirliÄŸinden uzak direnç gösterirler, ya hep ÅŸikayetçi olarak ortamı zehirlerler; ya da özgüvenlerinin yüksek olduÄŸu bir anda iÅŸten ayrılma kararı alırlar.

Devamını dergide okuyabilirsiniz


 

R E K L A M

İlginizi çekebilir...

Yöneticinin Kötü Alışkanlığı: Başkalarını Susturmak ve Eleştiriye Kapalı Olmak

Levent Taşkın; "Anlatmayı seven, başımıza gelenleri hemen çevremizle paylaşmak için heyecan duyan, şikayetlerimizi duyurmayı iş edinen, teşekkürü...
7 Nisan 2025

Öfke kontrolü

Öfkeli bir müşteri çoğu zaman karşımızda iken ona nasıl davrandığımızla ve onunla doğru iletişim kurarak önemseyip önemsemediğimizle doğru orantılı ol...
6 Mart 2025

Çalışanlar ve Müşteriler ile Empati Kurmak

Hepimizin aşağıdaki cümleleri karşımızda diyalogda olduğumuz bir kişiye söyleme olasılığı yüksektir: "Beni neden anlamıyorsun?", "Kend...
10 Åžubat 2025

 
Anladım
Web sitemizde kullanıcı deneyiminizi artırmak için çerez (cookie) kullanılır. Daha fazla bilgi için lütfen tıklayınız...

  • Boat Builder Türkiye
  • Çatı ve Cephe Sistemleri Dergisi
  • Enerji & DoÄŸalgaz Dergisi
  • Enerji ve Çevre Dünyası
  • Su ve Çevre Teknolojileri Dergisi
  • Tersane Dergisi
  • Yalıtım Dergisi
  • Yangın ve Güvenlik
  • YeÅŸilBina Dergisi
  • İklimlendirme Sektörü KataloÄŸu
  • Yangın ve Güvenlik Sektörü KataloÄŸu
  • Yalıtım Sektörü KataloÄŸu
  • Su ve Çevre Sektörü KataloÄŸu

©2025 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Åž. | Sektörel Yayıncılar DerneÄŸi üyesidir. | Çerez Bilgisi ve Gizlilik Politikamız için lütfen tıklayınız.