25 Kasım 2020 | SÖYLEŞİ
| 11.386 kez okundu |
Çalışmalarında sağlığı odak noktasına alan DemirDöküm, pandemi sürecinde izlediği strateji ile başarılarını kesintisiz olarak sürdürüyor. “Bu süreçte ilk günden itibaren üst düzey önlemlerle çalışanlarımızın, yetkili satıcımızın, servisimizin, müşterilerimizin yanında olduk” diyen DemirDöküm Satış Direktörü Ufuk Atan, yaptıkları çalışmaları dergimize anlattı.
Pandemi sektörü nasıl etkiledi? Sektörün geçmişten günümüze gelişimini paylaşır mısınız?
Genel olarak baktığımızda iklimlendirme sektöründeki büyümenin her yıl istikrarlı bir şekilde devam ettiğini görüyoruz. Dünya genelinde iklimlendirme pazarının büyüklüğü, 2019 yılında bir önceki yıla göre yüzde 2,04 artışla 180,5 milyar dolara ulaşırken, Türkiye’deki iklimlendirme sektörü büyüklüğü 4,5 milyar dolara ulaştı. Bunun 1,5 milyar dolarlık kısmını ısıtma, 3 milyar dolarlık kısmını da soğutma pazarı oluşturuyor.
Türkiye’de ısıtma sektörü güçlü bir potansiyele sahip. Doğal gaz pazarı, Enerji Bakanlığı’nın yürüttüğü çalışmalarla birlikte hızla büyümeye, ilçe bazında gelişmeye devam ediyor. Bugün artık Türkiye’nin 81 ilinde aktif olarak doğal gaz kullanılırken birçok ilçede de özellikle son yıllarda yapılan yatırımlarla doğal gaz kullanımının ciddi şekilde arttığını görüyoruz. Bununla birlikte, doğal gazın yaklaşık 30 yıldır kullanıldığı büyük şehirlerde önemli bir değişim pazarı da söz konusu.
İklimlendirme sektörünün ürettiği ürünler herkes için temel bir ihtiyaç. Bu nedenle içinde bulunduğumuz Covid-19 salgını sürecinde ön plana çıkan “evlerde kalma, ısınma, havalandırma kalitesi ve hijyen ihtiyacı” gibi konular, sektörümüzün önemini bir kez daha ortaya koydu. Bu kapsamda biz de DemirDöküm olarak tüketicilerimizin ürünlerimize daha kolay ulaşabilmeleri, ürünlerimizi seçebilmeleri, satın alabilmeleri ve pandemi döneminde gönül rahatlığıyla montajını yaptırıp kullanabilmeleri için altyapımızda önemli yenilikler yaparak bu alanda sektörümüz için birçok öncü girişimi hayata geçirdik.
Pandemi DemirDöküm’ün satışlarına ve satış adetlerine nasıl yansıdı?
2020 yılına Türkiye dahil 8 ülkede lider olarak başladık. Ocak ayı itibarıyla Mart ayının başına kadar çok hızlı bir büyüme yakaladık. Mart ayından tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 salgını, küresel ölçekte öngörülemeyen bir süreç yaşanmasına sebep oldu. Küresel çapta daha önce eşi benzeri görülmemiş bir dönem yaşadık. Pandemiyle birlikte dünya genelinde ticarette sert bir daralma meydana geldi. Mart-Nisan-Mayıs, yani pandeminin etkilerinin dünyanın her bölgesinde en yoğun hissedildiği karantina dönemi, küresel ticaretin en zorlu aylarıydı. Mayıs ayından itibaren vaka sayılarındaki azalma ve Haziran ayındaki normale dönüş adımları ile pazarda hareketlenme başladı. İnşaat sektörü Haziran ayında hızlı bir geri dönüş yaparak Temmuz’da da talep artışıyla toparlanma sürecini devam ettirdi. Bu süreçte inşaat sektörünü hareketlendirmeye yönelik uygulamalar, ertelenen taleplerin gündeme gelmesi, sektördeki tüm paydaşların motivasyonunu artırdı. Sektörümüzün ürettiği ürünler zaruri bir ihtiyaç. İnsanların temel ihtiyaçlarını hem ürün hem satış sonrası hizmetlerde kesintisiz olarak sürdürmemiz gereken bir dönemi yaşadık. Dijitalleşmenin de itici gücüyle çalışmalarımızı kesintisiz sürdürdük. Benimsediğimiz yaklaşım ile sektörde öncü işlere imza attık. Hedefimiz 2020'de liderliğimizi pekiştirmek.
Bu süreçte çalışanlarınız, iş ortaklarınız ve müşterileriniz için hayata geçirdiğiniz projelerden bahseder misiniz?
Pandemi sürecinin başından itibaren üst düzey hijyen ve sağlık önlemleri hayata geçirerek üretim, satış sonrası hizmetler dahil olmak üzere tüm faaliyetlerimize kesintisiz bir şekilde devam ettik. İlk olarak çalışma yapımızı koşullara uygun olarak hızlıca değiştirdik. Halihazırda var olan uzaktan çalışma altyapımızı güçlendirdik. İş akışımız ve süreçlerimizde aksama olmadan hızlıca evden çalışma düzenine geçtik. Çağrı merkezimiz de online erişim ve paylaşım ağı altyapısı sayesinde saatler içerisinde evden çalışabilir hale geldi. Bu yeni düzene hızlı adaptasyon sağlanabilmesi için çalışanlarımıza evden çalışma ve esnek çalışma modelleri üzerine eğitim vererek en kısa sürede bu modele uyum sağlamalarına yardımcı olduk.
Üretim tarafında ise üst düzey önlemler uygulayarak çalışmalarımızı sürdürdük. Güvenli üretim uygulamalarımız ve düzenlemelerimiz ile Bozüyük'teki faaliyetlerimize devam ettik. Çalışanlarımız üretim alanına adım attığı andan itibaren tüm temas noktalarında uyguladığımız düzenlemelerle TSE’den geçer not aldık. Bu yaklaşımımız ile DemirDöküm Fabrikaları, iklimlendirme sektöründe "TSE Covid-19 Güvenli Üretim Belgesi" almaya hak kazanan ilk fabrikalar arasında yer aldı.
Müşterilerimizin ürünlerimize daha kolay ulaşabilmeleri ve hizmet alabilmeleri için hızlı bir dijital dönüşüm çalışmasını hayata geçirdik, yeni bir müşteri deneyimi ağı ördük. Müşterilerimiz, pandemi sürecinde de 7 gün 24 saat boyunca DemirDöküm Müşteri İletişim Merkezi'nden ve içeriğini geliştirmeye devam ettiğimiz WhatsApp Destek Hattı’ndan bize kesintisiz bir şekilde ulaştı. Bu süreçte WhatsApp Destek Hattımıza ek olarak yeni uygulamamız “Görüntülü Keşif Hizmeti” ile tüketicilere bilgisayarları ya da akılı telefonları aracılığıyla kombi keşfi için talep oluşturma imkânı sunduk. Yetkili satıcılarımız, 24 saat içerisinde gelen taleplere yanıt verip video konferans üzerinden danışmanlık hizmeti vererek en geç 48 saat içinde müşteri talebine ve mekâna uygun seçimleri sundu. Servislerimiz de üst düzey hijyen ve sağlık önlemleriyle kesintisiz hizmete devam etti. Tüketicilerimize ve iş ortaklarımıza sağladığımız destekleri içinde bulunduğumuz ısıtma sezonunda da sürdürüyoruz.
Koronavirüs süreci devam etse de DemirDöküm için tamamen normalleşme gerçekleşti mi?
Bu süreçte 'Her koşulda DemirDöküm yanında' söylemiyle hareket ederek ilk günden itibaren üst düzey önlemlerle çalışanlarımızın, yetkili satıcımızın, servisimizin, müşterilerimizin yanında olduk; satış sonrası hizmetler dahil olmak üzere tüm faaliyetlerimize kesintisiz bir şekilde devam ettik. Ancak tam anlamıyla normalleşmenin uzmanların da belirttiği gibi gerekli aşı-ilaç kullanımının devreye girmesi ile olacağı görüşündeyiz. Bu zamana kadar yeni normal koşullarına tam uyum içerisinde hareket etmeyi planlıyoruz.
Son dönemde dijitalleşme çalışmalarıyla ön plana çıktınız. Biraz bu projelerden bahseder misiniz?
Son 10 yılda hayatımızın birçok alanında büyük değişimlere yol açan dijitalleşme kavramının etkileri, tüketicilerimizin satın alma davranışlarına da yansıdı. Artık tüketicilerin yüzde 70’i satın alma yolculuğuna dijital dünyada başlıyor. Bu nedenle bizi asırlık hedefimize ulaştıracak dijital dönüşüm stratejimiz ışığında iş ortaklarımızın ve tüketicilerimizin hayatlarını, satın alma deneyimlerini kolaylaştıracak projeler hayata geçirmek için çalışmalarımızı sürdürüyoruz.
DemirDöküm olarak, iş ortaklarımızı bu dijital dünyaya entegre edebilmek adına çeşitli eğitimler düzenliyor, projeler kurguluyoruz. Dijital dünyaya entegrasyonunu her geçen gün geliştirdiğimiz DemirClub sadakat programımız ve DemirDöküm Akademi eğitimlerimiz bu alanda öne çıkan projelerimizin başında geliyor. Dijitalleşmenin gücüyle DemirDöküm Akademi eğitimlerimize pandemi sürecinde de devam ettik. Paydaşlarımıza yönelik hayata geçirdiğimiz tüm eğitimlerimizi hızlıca online sınıflara taşıdık. Toplamda 27 sanal sınıf ve 20 online eğitim videosunu kısa sürede hayata geçirdik.
Dijital dönüşüm stratejimizin ana hedeflerinden bir diğeri de tüketicimize dijital dünyada ulaşıp onların hayatını kolaylaştırmak, bu doğrultuda kombi denildiğine akıllarına gelen ilk marka olmak oldu. Pandeminin itici gücüyle birlikte dijital kanallar hepimiz için daha da önemli hale geldi. Biz de bu gözlemlerimiz doğrultusunda 2020 yılında da dijital dünyadaki varlığımızı, yatırımımızı her geçen gün artırdık. Geliştirmeye devam ettiğimiz WhatsApp Destek Hattı projemiz ile tüketicimizin bize 7 gün 24 saat kesintisiz ulaşmasını; “Görüntülü Keşif Hizmeti” uygulamamız ile bilgisayarları ya da akılı telefonları aracılığıyla kombi keşfi için talep oluşturma imkânı sunduk. Önümüzdeki dönem de bu alandaki yatırımlarımıza devam etmeyi planlıyoruz.
Yeni ürün ve Ar-Ge anlamında nasıl bir yıl geçiriyorsunuz?
DemirDöküm olarak; kombi, radyatör, şofben, termosifon, klima, ısı pompası, VRF sistemleri, oda termostatı, yoğuşmalı kazan ve elektrikli ısıtıcılarda sektörün en geniş ürün gamlarından birine sahibiz. Hem ısıtmada hem de soğutmada ürün gamımızı genişletmeye devam ediyoruz. İçinde bulunduğumuz yılda da tüm gelişmelere rağmen, Türkiye pazarında ürün gamımıza eklediğimiz yeni ürünlerimiz, inşaat sektöründe yeniden canlanan potansiyel, kombi değişim pazarı ve doğal gazın ulaşacağı yeni ilçelerle birlikte hedeflerimize ulaşacağımızı öngörüyoruz.
Mart ayında ilk vakanın duyurulmasıyla birlikte Bozüyük fabrikamızda sosyal mesafe ve hijyene yönelik tüm önlemleri hızla devreye soktuk. Bu süreçte Ar-Ge faaliyetlerimiz kesintisiz bir şekilde devam etti. Her yıl ciromuzun yaklaşık yüzde 2’sini Ar-Ge'ye ayırıyoruz. Ar-Ge çalışmalarından aldığımız güçle ürettiğimiz ürünlerimiz 52 ülkede kullanılıyor. Bu sayıyı artırmak için çalışmaya devam edeceğiz.
Ürün gamınızdaki yeniliklerden bahseder misiniz?
DemirDöküm olarak 2020 yılında da yeni ürün lansmanlarımıza kesintisiz olarak devam ettik. Bundan sonraki süreçte de yine aynı şekilde ilerleyeceğiz. Geçtiğimiz aylarda Bozüyük fabrikamızda üretimine başladığımız yeni Atron Condense yoğuşmalı kombilerimizi ve MaxiPremix duvar tipi kaskad cihazlarımızı tüketicilerimizin beğenisine sunduk. Haziran ayında ise yeni Kion adını verdiğimiz inverter split klimalarımızı kullanıcılarımız ile buluşturduk. Her mekânda kullanılmak üzere geliştirilen Kion klimalarımız; kompakt boyutlarıyla yer tasarrufu, üstün özellikleriyle kullanıcısına yüksek tasarruf sağlıyor.
Bunun yanında yeni kontrol sistemlerimiz, termostatik radyatör vanaları gibi diğer ürünlerimiz de kullanıcılarımızın ve uygulamacılarımızın beğenisine sunuldu.Yeni akıllı oda termostatımız Migo’un yeni serisi geçtiğimiz günlerde pazara sunuldu. Migo Line adını verdiğimiz yeni akıllı kontrol ünitelerimiz, kombi cihazlarımızın kontrolünü kolaylaştırıyor ve enerji tasarrufu sağlıyor. Geçtiğimiz ay, yeni yüksek kapasiteli yoğuşmalı kombimiz “Isomix” devreye alındı. Yüksek ısıtma ve sıcak su ihtiyaçlarını en üst seviyede karşılayan yeni kombilerimiz, kullanıcılarımıza ayrıcalıklı bir seçenek olacak.
Sektörde 66 yıldır öncü işlere imza atan, ısıtmada sektör lideri konumunda olan DemirDöküm olarak 2021’de iddiamızı ürün gamımıza ekleyeceğimiz yeni ürünlerle artıracağız.
Satış sonrası hizmetlerinize yönelik yürüttüğünüz çalışmalardan bahseder misiniz?
Hijyen ihtiyacının her zamankinden fazla olduğu pandemi döneminde evlerimizdeki en önemli ihtiyaçlarımızın başında kesintisiz ısıtma ve sıcak su ihtiyacı geliyor. Tüketicilerimizin ürünlerimize daha kolay ulaşabilmeleri, ürünlerimizi seçebilmeleri, satın alabilmeleri ve içinde bulunduğumuz döneme rağmen gönül rahatlığıyla montajını yaptırıp kullanabilmeleri için satın alma, ödeme ve satış sonrası hizmetlerde öncü işleri hayata geçirdik.
Pandeminin etkisinin yoğun olarak hissedildiği Nisan ve Mayıs aylarında tüketici taleplerinde yaklaşık %30’luk bir gerileme gözlemledik. Haziran ayı itibarıyla bu gerileme son buldu. Şu anda sezon içerisinde de olmamızdan dolayı tüketici servis talepleri yüksek seviyede seyrediyor. Pandeminin başından itibaren teknik servislerimiz ve yetkili satıcılarımız üst seviye sağlık önlemleriyle çalışmalarını sürdürdü. Teknikerlerimizi Sağlık Bakanlığı’nın yayımladığı 14 kural doğrultusunda bilgilendirdik ve hazırlıklarımızı bu yönde yaptık. Çalışanlarımız pandeminin ilk gününden beri maske, gözlük, eldiven ve özel tulumlarla sahada görevlerinin başında oldu. Müşterilerimiz bize her zaman olduğu gibi 7 gün 24 saat 0850 222 1 833 numaralı DemirDöküm Müşteri İletişim Merkezi'nden ve WhatsApp uygulaması üzerindeki keşif destek hattımızdan kesintisiz ulaştı.
Ayrıca tüm saha ekiplerimiz için sahada nasıl hareket etmeleri gerektiği ile ilgili bilgilendirme kitapçıkları hazırladık ve bu kuralların titizlikle uygulanmasını sağladık. Ekiplerimizle belli aralıklar ile video konferans yöntemi ile bu konuda toplantılar ve hatırlatmalar yapıyoruz. Bizim için en öncelikli konu sağlık. Tüm paydaşlarımız nezdinde bu konuya birinci derecede önem veriyor ve tüm çalışmalarımızın odağında tutuyoruz.