E-Dergi Oku 
E-Bültene Abone Olun
 

Kombinin Mucidi Vaillant'ın Tavşanı 120 Yaşında

Kombinin Mucidi Vaillant'ın Tavşanı 120 Yaşında

18 Nisan 2019 Perşembe / 15:01 | HABERLER32 kez okundu

Vaillant’ın Kurucusu Johann Vaillant’ın bir Paskalya günü rastladığı yumurtadan çıkan tavşan figürünü logo olarak seçmesinin üzerinden 120 yıl geçti. Vaillant tavşanı, bugün halen milyonlarca eve konfor getiriyor.

Vaillant’ın kuruluşundan 25 yıl sonra logo olarak markanın isminin yanında yer almaya başlayan yumurtadan çıkan tavşan, halen tüm dünyada milyonlarca evde kalite, konfor ve tasarrufu temsil ediyor. Vaillant’ın temellerini 1874 yılında atan Johann Vaillant, insanların konfor ihtiyaçlarının yanı sıra markasının geleceğine dair öngörülerini karşılayan sembolü, markanın kuruluşundan 25 yıl sonra, 1899 yılında buldu. Johann Vaillant’ın Paskalya Bayramı’nda bir dergide rastladığı, yumurtadan çıkan tavşan figürü markanın logosu oldu. Bu logo 1930 yılına kadar Johann Vaillant’ın icat ettiği ve patentini aldığı tüm ürünlerin üzerinde kullanıldı. Markanın iletişiminde de boy gösteren logo, ilerleyen yıllarda maskot haline getirildi.

Dünyanın ilk kombisinde de yer aldı
Teknoloji ve tasarım anlayışının değişimiyle birlikte Vaillant da bu akıma ayak uydurarak logosunu yenilemeye karar verdi. 1920’lerde profesyonel bir pazarlama departmanı ile marka iletişimini ileriye taşıyan Vaillant, 1930 yılında daha sade, daha modern ve kullanışlı yeni bir logo ile devam etme kararı aldı. Hem Vaillant’ın tavşanını içinde barındıran hem de Vaillant markasını öne çıkaran, zamanın ötesinde bir anlayışla tasarlanan yeni logoda tavşanın içinden çıktığı yumurta, şık bir grafik dokunuşla varlığını sürdürdü. 1967’de Vaillant dünyanın ilk kombisini ürettiğinde üzerinde bu logo yer aldı.

Vaillant, 1991’de logoda yeniden önemli bazı değişiklikler yaptı. Markanın tasarım ekibi tavşan figürünü yumuşatırken Vaillant yazısını da yumurtanın dışına çıkardı. 1991’deki değişimden 2 yıl sonra, bu kez asıl radikal değişiklik yapıldı ve Vaillant logosu, özgün yeşil rengine kavuştu. Sonraki yıllarda renkte ve yazı karakterinde bazı küçük değişiklikler, düzenlemeler yapılsa da yumurtanın içinden bize bakan o tavşan 120 yıldır bulunduğu tüm mekanlara konfor getiriyor.


 


İlginizi çekebilir...

FORM'dan Japonya Çıkarması

Form Şirketler Grubu, bu yıl iş ortaklığı gerçekleştirdiği Japon Mitsubishi Heavy Industries'i Tokyo'daki yeni merkez binasında ziyaret etti....
8 Temmuz 2019 Pazartesi / 09:12

İklimlendirme İhracatında Artış Mayıs Ayında da Sürdü

İklimlendirme sanayi ihracatı mayıs ayında yüzde 16,7 artışla 473 milyon dolara ulaştı. Böylelikle yılın 5 aylık ihracat geliri de 2 milyar 203 milyon...
3 Temmuz 2019 Çarşamba / 09:58

MTMD 7. Olağan Genel Kurul Toplantısı Gerçekleştirildi

Mekanik Tesisat Müteahhitleri Derneği 7. Olağan Genel Kurul Toplantısı, 25 Mayıs 2019 tarihinde Bostancı Dedeman Otel'de gerçekleşti....
3 Temmuz 2019 Çarşamba / 09:50

 

  • Boat Builder Türkiye
  • Çatı ve Cephe Sistemleri Dergisi
  • Doğalgaz Dergisi
  • Enerji ve Çevre Dünyası
  • Su ve Çevre Teknolojileri Dergisi
  • Tersane Dergisi
  • Yalıtım Dergisi
  • Yangın ve Güvenlik
  • YeşilBina Dergisi
  • Klima ve Soğutma Rehberi
  • Yangın ve Güvenlik Rehberi

©2019 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Ş. | Sektörel Yayıncılar Derneği üyesidir.