E.C.A.
WAVIN

Panasonic, Türkiye’de Klima Sistemleriyle Büyümek İstiyor

Panasonic, Türkiye’de Klima Sistemleriyle Büyümek İstiyor

7 Haziran 2011 | TEKNİK MAKALE
185. Sayı (MAYIS 2011)
1.136 kez okundu

Panasonic, Türkiye’de Klima Sistemleriyle Büyümek İstiyorTüketici elektroniÄŸinin çoÄŸunda hedeflediÄŸimiz çift haneli pazar paylarını gerçekleÅŸtirdik. Türkiye’de 143 yetkili servisimiz var. Bunlar vasıtasıyla ürünümüzü kullanan 5 binden fazla kiÅŸiyle görüÅŸtük. Bunların yüzde 99’u hem ürünlerden, hem de aldıkları hizmetlerden memnun olduklarını ifade ettiler. 
 
Türkiye’de, geçen ayın sonunda biten 2010 mali yılında ilk yıl hedeflerimize ulaÅŸtık. Yeni mali yılda hedefimiz geçen yıla göre yüzde 40’lık büyüme ve iki haneli pazar payımızı sürdürmek. Bunun için portföyümüzdeki ürünleri çeÅŸitlendireceÄŸiz ve çevreciliÄŸe önem vereceÄŸiz.
 
Türkiye, bizim için çok stratejik ve ciddi bir pazar. Türkiye’de klima sistemleriyle büyümek istiyoruz. Akıllı ve çevre dostu klimalarımızın saÄŸladıkları tasarruf ve yüksek performansla Türkiye pazarında fark yaratacağımıza inanıyoruz. Panasonic olarak enerji verimliliÄŸi olan ısıtma teknolojilerinde iddialıyız. Mesela; gaz tabanlı kazanlar, kombiler bizim iÅŸimiz deÄŸil ve girmeyeceÄŸimiz bir alan. 
 
“Enerji tasarruflu ürünlerimizle Türkiye pazarında yerimizi aldık”
Türkiye pazarında yer alacak ürünlerimiz arasında sensörleri sayesinde odadaki insan varlığını ve hareket seviyesini algılayıp sıcaklığı ona göre ayarlayan ve bu ÅŸekilde yüzde 30’a kadar tasarruf saÄŸlayan Etherea, ofisler ve büyük binalar için VRF Eco i serisi deÄŸiÅŸken debili soÄŸutma sistemleri, doÄŸalgaz ve LPG ile çalışan M serisi gazlı ısı pompaları ve Aquarea havadan suya ısı pompaları yer alacak. Biraz da kendi ürünlerimizde saÄŸladığımız verimlilikten bahsetmek istiyorum. Havadan suya ısı pompamız Aquarea ile bir doÄŸalgazlı kazanı karşılaÅŸtırırsak ürünümüzün yüzde 80’e kadar daha verimli olduÄŸunu görürüz. Yani COP, verimlilik oranımız yüzde 4,74. Bu oran ÅŸu anda piyasada bulacağınız en büyük verimlilik oranıdır. En önemli konu da; zor koÅŸullarda bu verimliliÄŸin muhafaza edilmesidir. Bu alanda da çok iyiyiz. Zor koÅŸullarda da verimlilik devam ediyor, hatta koÅŸullar ne kadar zorsa, rakiplere göre bizim verimliliÄŸimiz o kadar daha iyidir. 
 
DüÅŸük sıcaklıklı, en çevreci ürünlerde su sıcaklığında 55 ºC kadar çıkabiliyorsunuz. Evinizde kullanılan 65 ºC yüksek su sıcaklığında çalışan eski kazanınızı çıkartmak ve yerine yüksek verimli bir ürün kullanmak istiyorsunuz. Su sıcaklığını -15 derecede elde etmek ve belli bir düzeyde tutmak için böyle bir sistem kurduk. Åžu anda kompresör için bir teknoloji var. O döngü içinde, operasyon yapılacak yüzeyin de büyük olması gerekiyor ki bu operasyon çok daha verimli bir ÅŸekilde hayata geçsin. Buna ikisinin bir  kombinasyonu da diyebiliriz.
 
Üç ürün kategorimiz var. -15 derecede bile yüzde 100’lük bir kapasiteye sahip, deÄŸiÅŸmez. DiÄŸerleri de yüksek sıcaklık ve düÅŸük sıcaklık veren normal ürünler. Su sıcaklığı deÄŸiÅŸmeyecek. Yani dışarısı -15 derece olsa bile 55 ºC’lik ya da 65 ºC’lik suyu verebiliyoruz. Ama sıcaklığın muhafaza edilmesi için verimlilik COP deÄŸiÅŸecektir. Kesin rakamları vermek gerekirse; -15 derecede 55 ºC’lik su sıcaklığı için 2,8’lik bir COP. Yüksek sıcaklık olan ürünler, -15 derecede de kapasiteyi biraz düÅŸürüyor ama diÄŸer taraftan 65 ºC derecede su sıcaklığını muhafaza ediyor. Yani burada üç konuyu yerine getirmemiz lazım. Birincisi yeni enstelasyonlar, düÅŸük sıcaklıklı su için ya da yüksek sıcaklıklı su istendiÄŸinde ve de çok zor koÅŸullarda kapasiteyi muhafaza edebilmek, yani sıcaklık ne olursa olsun kapasitenin belli düzeyde muhafaza edildiÄŸi ürünler. 
 
“Åžu aÅŸamada hedefimiz; müstakil evler, daireler deÄŸil!”
Bu anlattığımız sistemin merkezi ısıtma ya da kombilerin yerine geçmesi zaman alır. Bu tarz ürünler ÅŸu aÅŸamada küçük bir apartman için en uygun ürün deÄŸil. Belki müstakil bir ev için uygun olabilir. Tabii daha ufak kapasitelerde de bu ürünün geliÅŸtirilmesi, belki de boyutların küçültülmesi gerekir. Böylece apartman dairelerine uyabilecektir. Ama ÅŸu aÅŸamada bizim hedefimiz müstakil evler, daireler deÄŸil. Aslında bu sistemlerde sadece ısıtmayı seçebilirsiniz ya da hem ısıtmayı hem soÄŸutmayı bir arada kullanabilirsiniz.
 
Bir yazılım programımız var ve o ülkenin koÅŸullarını buraya girdiÄŸimizde çok detaylı bir analiz çıkartabiliyoruz. Kazanın maliyetiyle bu tür bir ürünün maliyeti nedir? Ne kadar para tasarruf edebilirsiniz? İşte tüm bunlara ulaşılabiliyor ve bu sistem sadece Panasonic’de var. Tabii bunu farklı ÅŸekillerde yapmaya çalışan firmalar oldu, ama biz hep yüksek teknolojiyi makul fiyatlı ürünlere uygulamaya çalışıyoruz. Ürünlerimiz hem makul fiyatlı, hem de odada kaç kiÅŸi olduÄŸunu bile tespit edebilecek teknolojiye sahip. 
 
“Yazılımla yüzde 50’ye varan oranlarda tasarruf saÄŸlanabiliyor”
Bazı firmalar geçmiÅŸte bunu denediler ama bu daha çok satış tuzağı gibi kullanıldı. Ama bizim hedefimiz enerjiden tasarruf etmek olduÄŸu için bu teknolojileri kullanıyoruz. Bizim için önemli olan yazılımdır. Aynı özellikteki sensörü bir ürüne koyabilirsiniz fakat arkasındaki beslemeyi yapan yazılımdır. Bu sistemle yüzde 50’ye kadar tasarruf edebilirsiniz. Bu verimlilik kıyaslaması aslında inverter klimalarla yapılan kıyaslama. Inverter olmayan on-off klima ile kıyaslarsanız bu oranlar çok daha fazla olacaktır. 
 
İlk yıl inverter segmentinde yüzde 20’ye ulaÅŸmak, gelecek 5 yıl içinde de bir numara olmak istiyoruz. DiÄŸer Avrupa ülkelerine baktığımızda örneÄŸin İspanya’da yüzde 15’le, İtalya’da yüzde 14’le pazar lideriyiz. Yani Türkiye’de pazar payının kabaca yüzde 15’ine sahip olmamız gerekiyor ki bir numaraya çıkalım. BahsettiÄŸimiz üst gam ürünler. Biliyorsunuz Türkiye’de lokal markalar çok güçlü. Dolayısıyla üst tüketici grubuna yönelik, bu tür enerji tasarrufunu normal klimadan daha fazla yapan ürün gamları arasında yer almayı ve ayrışmayı planlıyoruz. Åžu andaki pazarın yüzde 70-75’i lokal üretimlerle meÅŸgul. 
 
“Pazara sürdüÄŸümüz ilk ürünlerden çok iyi sonuçlar aldık”Panasonic, Türkiye’de Klima Sistemleriyle Büyümek İstiyor
Åžu anda Türkiye çapında beÅŸ dağıtıcı ile çalışmaya baÅŸladık. İstanbul’da RES Enerji Sistemleri ve 5A Yapı ve Danışmanlık A.Åž; İzmir’de Saruhan Isıtma –SoÄŸutma Sistemleri San. Tic. Ltd. Åžti; Antalya ve Ankara’da Sakura Klima ısıtma SoÄŸutma Sistemleri Ltd. Åžti.; Adana’da Gipa Dayanıklı Tüketim Mamulleri Tic. A.Åž. ana dağıtıcılarımız. Aynı zamanda bize doÄŸrudan baÄŸlı olan birkaç tane daha var. Bunlarla beraber ÅŸu an için bile 150-200 noktaya ulaÅŸabiliyoruz. Geçen ay pazara ilk sürdüÄŸümüz ürünler çok geniÅŸ bir aÄŸda yayıldı, tüketicilerden çok hızlı sonuç aldık. Birinci günde montajları yapıldı. Profesyonel kanala gelince ürünlerimiz, mesela VRF tip, yarı ticari serilerimiz profesyonel kanal için verimlilik gibi çok avantajlı özelliklere sahip. Dolayısıyla dağıtıcılarımızı aynı zamanda profesyonel kanalda kontakt olan firmalardan seçtik. Bunların hepsi stratejik ortaklar. 30 yıldır Türkiye pazarında varız. Hala çalıştığımız ortaklarımız var. Dağıtıcılarımız Panasonic ürünlerinin satışında çok büyük ilerlemeler kaydettiler. 
 
GeçtiÄŸimiz yıl bu pazara girmeye karar verdik, çünkü teknoloji çok hızlı deÄŸiÅŸiyor. Pazar da bu çerçevede çok hızlı deÄŸiÅŸmek durumunda. O yüzden tek başımıza buraya gelip faaliyet göstermemiz gerektiÄŸini, çok daha hızlı bir ÅŸekilde bu deÄŸiÅŸimlere ayak uydurabileceÄŸimizi gördük. Panasonic, geliÅŸmekte olan piyasalara da yatırım yapıyor. Türkiye de geliÅŸmekte olan önemli pazarlardan biri. Hem teknoloji, hem pazar özelliÄŸi, hem de kendi iÅŸimizle ilgili durumları bir araya getirdiÄŸimizde bu kararı aldık. 
 
“Pazara doÄŸru zamanda girdiÄŸimizi gördük”
Ürünün özelliklerine baktığımızda; inverter ve enerji verimliliÄŸinin Türkiye’de daha çok yeni konular olduÄŸunu ve yeni büyümeye baÅŸladığını görüyoruz. Geçen sene toplam pazar içinde inverter pazarının yüzde 10 civarında iken, bu sene yüzde 12-13 olduÄŸunu görüyoruz. Bu çok hızlı bir büyüme. Dolayısıyla stratejik olarak önemli ve doÄŸru bir zamanda pazara girdiÄŸimize inanıyoruz. Avrupa’da 35 yıldır klima sistemlerimiz satılıyor. Uzun zaman önce, ben çocukken İspanya’da insanlar “Klimanız var mı” demezdi, “Panasonic’iniz var mı” derdi. Ne yazık ki Türkiye’de henüz böyle bir farkındalık yok. Åžaka bir yana 30 yılı aÅŸkın süredir ürünlerimiz Avrupa’da satılıyor. Tabii büyük deÄŸiÅŸiklikler oldu. Eskiden her ülke kendi içinde deÄŸerlendiriliyordu. Åžimdi çok güzel bir kombinasyon var. Avrupa’yı genel olarak bir merkezden kontrol ettiÄŸimiz için bütün ülkelere aynı ÅŸekilde odaklanabiliyoruz. 
 
“Türkiye’de üretim yakın gelecekte neden olmasın”
Malezya’da, Çin’de, Japonya’da, Tayvan’da üretimimiz var fakat Avrupa’da yok. Türkiye’de üretim düÅŸünüyor musunuz diye soruyorlar. Åžu aÅŸamada öyle bir planımız yok. Ama yakın gelecekte neden olmasın. Panasonic olarak yerli ÅŸirketlerle ortaklık halinde çalışıyoruz. Ama gelecekte ne olur ÅŸu anda bir ÅŸey söyleyemem. Panasonic çok açık fikirli bir firmadır.
 
“Asıl teknolojilerimiz Japonya’da”
Kompresörler için asıl fabrikamız Çin’dedir. Ama Ar-Ge çalışmaları sonucunda Malezya’da ve Japonya’da da yatırımlarımız oldu. ÖrneÄŸin ısıtma ürünlerimiz Malezya’da üretiliyor. Farklı üretim merkezlerimiz var, bu nedenle eÅŸit bir dağılım olduÄŸunu söyleyebiliriz. Ürün geliÅŸimi haricinde Ar-Ge ÅŸu anda Japonya’da yapılıyor. Yani asıl teknolojiler Japonya’dadır. Konumlandırma yaptığımızda diÄŸer markalar yine Japon markalarıdır. Fakat Japon markaları içerisinde çok avantajlı fiyatlar yarattık. Dolayısıyla Japonların segmentindeyiz ama hem standart inverter’larımızda hem de on-off fiyatlarımızda avantajlıyız. 
 
“2012 Åžubat ayı itibariyle gazlı VRF sistemlerimiz piyasada yer bulacak”
Çok daha yüksek enerji verimliliÄŸi olan bir pazara gidiÅŸat konusunda bizi desteklemenizi istiyoruz. Yani hem tüketicileri hem de hükümeti bu konuda ikna edip, enerji verimliliÄŸi olan ürünleri seçmelerini saÄŸlamanızı istiyoruz. Ama sadece Panasonic olarak deÄŸil insanlık için, toplum için bu desteÄŸi yapmanız gerekiyor. Bizim endüstriyel gazlı uygulamalarımız da olacak. Çünkü çoÄŸu durumda elektrik güvenilir bir kaynak olamayabiliyor. O yüzden eski gaz enstelasyonlarından yeni gaz enstelasyonlarına geçmenin enerji verimliliÄŸi açısından da çok önemli olduÄŸunu düÅŸünüyoruz. 2012 Åžubat ayı itibariyle gazlı VRF sistemlerini piyasaya sokacağız. 
 
8 HP’den 6 HP’ye kadar giden farklı sistemlerimiz var. Onların 20 HP’sinde en yüksek verimliliÄŸi, 27 HP’si içinde 22 HP’sinde ikinci en yüksek verimliliÄŸi alıyoruz. 8 HP’den 48 HP’ye kadar ortalamasını aldığımız zaman yine en yüksek performansın bizim ürünlerimizde olduÄŸu görülüyor. 

 

R E K L A M

İlginizi çekebilir...

Leed Enhanced Commissioning Çalışmaları Üzerine Kısa Bir Değerlendirme

Binaların ömrü boyunca dayanıklı, enerji verimli ve konforlu olabilmeleri için mutlaka multi disipliner biçimde olan kalite kontrolleri ile inşa edilm...
7 Nisan 2025

Klimalarda Vakumlama İşleminin Önemi

Vakumlama işleminin neden önemli olduğunu bilmek çok önemlidir. Eğer ilk çalıştırma sırasında vakumlama yapılmazsa klima sistemlerinde verimsizlik ve ...
7 Nisan 2025

Enerji yöneticisi görev ve sorumlulukları hakkında kısa bir değerlendirme

Enerji yöneticisi, şirket bünyesinde istihdam edilebileceği gibi, enerji verimliliği danışmanlık şirketlerinden hizmet alımı yoluyla da sağlanabilir. ...
6 Mart 2025

 
Anladım
Web sitemizde kullanıcı deneyiminizi artırmak için çerez (cookie) kullanılır. Daha fazla bilgi için lütfen tıklayınız...

  • Boat Builder Türkiye
  • Çatı ve Cephe Sistemleri Dergisi
  • Enerji & DoÄŸalgaz Dergisi
  • Enerji ve Çevre Dünyası
  • Su ve Çevre Teknolojileri Dergisi
  • Tersane Dergisi
  • Yalıtım Dergisi
  • Yangın ve Güvenlik
  • YeÅŸilBina Dergisi
  • İklimlendirme Sektörü KataloÄŸu
  • Yangın ve Güvenlik Sektörü KataloÄŸu
  • Yalıtım Sektörü KataloÄŸu
  • Su ve Çevre Sektörü KataloÄŸu

©2025 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Åž. | Sektörel Yayıncılar DerneÄŸi üyesidir. | Çerez Bilgisi ve Gizlilik Politikamız için lütfen tıklayınız.