WAVIN
E.C.A.

Bestherm İklimlendirme Genel Müdür Yardımcısı Erol D. Porsemay: "Tecrübemizi Ferroli ile Global Bir Konuma Taşıyacağız"

Bestherm İklimlendirme Genel Müdür Yardımcısı Erol D. Porsemay: "Tecrübemizi Ferroli ile Global Bir Konuma Taşıyacağız"

25 Eylül 2019 | SÖYLEŞİ
286. Sayı (Ekim 2019)
6.073 kez okundu

Dünyanın önde gelen iklimlendirme devlerinden Ferroli, Türkiye’deki üretim, satış ve pazarlama faaliyetlerini yürütmesi için Bestherm İklimlendirme ile geçtiÄŸimiz günlerde anlaÅŸma imzalamıştı. Sürece 5 milyon Euro’luk yatırım ile baÅŸladıklarını ve orta vadede bu rakamı 10 milyon Euro’ya çıkarmayı hedeflediklerini belirten Bestherm İklimlendirme Genel Müdür Yardımcısı Erol D. Porsemay dergimize konu ile ilgili detayları anlattı.


Bestherm hakkında detaylı bilgi verir misiniz? Ferroli ile yaptığınız iÅŸbirliÄŸini her yönüyle detaylı olarak anlatır mısınız?

2008 yılında temelleri atılan Bestherm İklimlendirme, Besler ailesinin üretim ve satış ÅŸirketlerinden biri. Bursa Organize Sanayi Bölgesi’nde yer alan Bestherm İklimlendirme, aynı zamanda Copa Isı Sistemleri’nin kardeÅŸ ÅŸirketi. Copa Isı Sistemleri gibi bizim de yönetim kurulu baÅŸkanımız iklimlendirme sektöründe 25 yılı aÅŸkın süredir yer alan Mehmet Besler. Bestherm İklimlendirme, Mehmet Besler’in 1992 yılından beri ısıtma sektörde elde ettiÄŸi tecrübe ile üretim ve satış konusunda geliÅŸmiÅŸ bir ÅŸirket.

BildiÄŸiniz üzere iklimlendirme sektörü çok geniÅŸ ürün yelpazesine sahip bir sektör. Türkiye, iklimlendirme sektöründe yüksek ihracat seviyelerine ulaşıyor. Türk firmaları baÅŸta Almanya olmak üzere, İngiltere, İtalya, Romanya, Fransa gibi geliÅŸmiÅŸ pazarlara ihracat yapıyor. Her yıl ihracat oranı giderek yükseliyor. Ferroli, Türkiye’deki bu potansiyeli yaklaşık 30 yıl önce keÅŸfetmiÅŸ bir İtalyan markası. 1955’ten beri müÅŸterilerine ısıtma ve soÄŸutma çözümleri sunan iklimlendirme sektöründe İtalya’nın lider firmalarından biri olan Ferroli Grubu, baÅŸta İtalya’daki fabrikaları olmak üzere İspanya, Çin ve Vietnam’da toplam 500 metrekareyi aÅŸan üretim tesislerine sahip. Avrupa ve Asya’da 14 ülkede faaliyet gösteriyor, 100’ü aÅŸkın ülkede ürünleri satılıyor. İklimlendirme sektöründe İtalyan tasarım gücünü, ileri teknoloji ile birleÅŸtiren ürünleriyle dünya devleri arasında yer alıyor. 1989 yılından beri de Türkiye pazarında yer alıyor. Türkiye’de yaklaşık 30 yıldır 800 binden fazla eve giren bir İtalyan markası. Türkiye’ye özel bir önem veren Ferroli Grubu, stratejik konumumuz sebebiyle Türkiye’de daha etkin olmak ve pazarda üstünlük saÄŸlamak amacıyla yerel bir partner arayışına girdi. Bir piyasada büyümek istiyorsanız derin bir bilgiye sahip olmak çok önemlidir ve güçlü ortaklıklarla ilerleyerek daha hızlı yol alınabilir.

Ferroli, Türkiye’nin çok büyük potansiyeller barındıran bir ülke olması, büyüyen ve geliÅŸen inÅŸaat sektörü, genç nüfusu, bölgesel yapısı nedeniyle ve özellikle kombi baÅŸta olmak üzere iklimlendirme ürünleri için rekabet avantajı yaratmak amacıyla yerel bir partner ile ilerleme kararı aldı. Ferroli ile 30 Temmuz 2019’da Ferroli Group İhracat Direktörü Marco Ippoliti’nin de katıldığı basın toplantımızda marka lisans anlaÅŸmamızı yaptık. Bu anlaÅŸma; Ferroli’nin katma deÄŸeri yüksek ürün portföyü ve marka gücü ile Bestherm İklimlendirme’nin üstün pazar deneyimi ve yerel üretim kapasitesi birleÅŸimiyle büyük bir ortaklık oldu.

Bestherm İklimlendirme olarak Ferroli markasının Türkiye’deki üretim, satış ve pazarlama faaliyetlerini bütüncül bir yapıyla yöneteceÄŸiz. Sürece, Bursa Organize Sanayi Bölgesi’nde yer alan üretim tesisimizde 5 milyon Euro’luk yatırım ile baÅŸladık. Ancak orta vadede 10 milyon Euro’luk yatırım yapmayı hedefliyoruz, bu yatırım sonucunda 350 kiÅŸiye doÄŸrudan, binden fazla kiÅŸiye ise dolaylı istihdam saÄŸlanacak. İlk etapta Ferroli olarak 100 bin adet akıllı kombi üreteceÄŸiz.

2019 yılında Türkiye’de toplam kombi pazarı yaklaşık 800 bin adet, kombi deÄŸiÅŸim pazarı ise yaklaşık yüzde 20’nin üzerinde. Bu kapsamda Ferroli markası olarak, Türkiye’deki pazar payını ikiye katlamayı ve yüzde 10’a çıkarmayı amaçlıyoruz.


Bu iÅŸbirliÄŸi ile ortaya nasıl bir sinerji çıkacak ve pazardaki hedefleriniz neler olacak?

Bestherm İklimlendirme olarak sektörün global ve öncü markası Ferroli ile yaptığımız iÅŸbirliÄŸi, Türkiye’nin bu pazarda söz sahibi olması açısından çok önem verdiÄŸimiz bir anlaÅŸma. Ferroli ürünlerinin pazar payını arttırmak ve etkili müÅŸteri ve paydaÅŸ iliÅŸkileri geliÅŸtirerek marka deÄŸerini yükseltmek ilk hedefimiz. DediÄŸim gibi, Türkiye’nin duraÄŸan bir döneminde 5 milyon Euro’luk bir yatırım ve Ferroli kombilerinin üretimi ile baÅŸladık sürece. 2020 sonrasında Ferroli’nin diÄŸer iklimlendirme ürünlerini de Bursa’daki fabrikamızda üretmeyi hedefliyoruz.

Ürünlerimize ÅŸofben, oda termostatı ve soÄŸutma sistemlerini de ekleyerek portföyümüzü geniÅŸleteceÄŸiz. Bu çerçevede orta vadede yapacağımız yatırım miktarı toplamda 10 milyon Euro’ya ulaÅŸacak. Åžuan Ferrroli’nin farklı kapasitelerdeki yoÄŸuÅŸmalı kombilerini üretiyoruz. 2021 yılına kadar 100 bin adedin üstünde üretim hedefimiz var. 2022’de bu rakamı 200 bin adede ulaÅŸtıracağız.

Bunun dışında müÅŸterilerimize, en iyi teknolojiyi, en iyi servisi ve en iyi ürünü en üst seviyede yaÅŸayacakları konforla sunmak için dünya standartlarında bir üretim tesisi oluÅŸturduk. GeliÅŸtirmeye de devam edeceÄŸiz. Bestherm İklimlendirme’nin tecrübesi, güçlü ekibi sayesinde, nihai tüketiciyle markanın ileri teknoloji farkı daha iyi anlatılacak. Ferroli ürünleri, Türkiye genelinde kalitemizi yansıtacak satış noktalarında tüketiciyle buluÅŸturulacak.
Satış sonrası hizmetlerinde Noya Enerji Sistemleri ile yaptığımız iÅŸbirliÄŸi ile maksimum seviyede müÅŸteri memnuniyeti saÄŸlanması bizim için çok önemli diÄŸer bir nokta. Ferroli’nin Türkiye’de ÅŸu an 100 bayisi, 185 yetkili servisi var. Biz var olan bu sistemi üstleniyoruz ve bayi sayısını da 200’e çıkarmayı amaçlıyoruz. Ferroli markasının Türkiye’de üretim, satış ve pazarlama faaliyetlerini bütüncül bir yapıyla hayata geçirerek, 5 yıl içerisinde pazar payını ikiye katlayıp yüzde 10’a çıkarmayı hedefliyoruz.

Bu işbirliğinin Bestherm İklimlendirme ve Ferroli tarafına sağlayacağı katkılardan bahseder misiniz?

Bestherm İklimlendirme olarak sektörün global ve öncü markası Ferroli ile yaptığımız iÅŸbirliÄŸi, Türkiye’nin bu pazarda söz sahibi olması açısından çok deÄŸerli. Ferroli’nin Türkiye pazarındaki hedeflerinden biri, markanın en güvenilir ve en ulaşılabilir marka konumuna ulaÅŸması. Bu kapsamda Ferroli’nin global know-how bilgisiyle, Bestherm İklimlendirme’nin tecrübesi, güvenilirliÄŸi, pazarlama ve satış gücünün birleÅŸimi rekabet gücümüzü çok daha ileriye taşıyacak. Bu olumluluk ise nihai tüketiciye kalite ve servis memnuniyeti olarak yansıyacak. 

Ferroli’nin en güçlü yanlarından biri, kendi kendine yeterlilik. Yani ilk konseptten tasarım, üretim ve pazarlamaya kadar Ferroli’nin ürünleri tamamen kendi bünyesinde üretilir. Böylesine kendi kendine yeten bir firmanın Türkiye’deki faaliyetlerini ve üretimini yönetmek bizi onurlandırıyor. Bestherm İklimlendirme olarak, uzun yıllara dayanan tecrübemizi Ferroli Group ile global bir konuma taşıyacağız. 

İtalyan tasarım gücünü, ileri teknoloji ile birleÅŸtiren ürünleriyle Ferroli’ye, Türk mühendislerimizin de pratik zekâsı ve yenilikçi yaklaşımıyla çok ÅŸey katacağını düÅŸünüyoruz. Yaratıcı Ar-Ge ekibimiz ve ürün geliÅŸtirme departmanlarımızın İtalyan meslektaÅŸlarıyla yapacağı güç birliÄŸi ile de önümüzdeki dönemde sektöre de ses getirecek yeniliklere imza atacağız.

Türkiye pazarında Ferroli ürünleri ile ilgili ne gibi hedefleriniz var?

Türkiye’de 81 ilin tamamına Aralık 2018 itibariyle doÄŸalgaz ulaÅŸmış durumda. Ülkemizde doÄŸalgaz kullanan nüfus 50 milyona dayandı. Türkiye'nin dört bir yanında hızla yükselen inÅŸaatlar, doÄŸalgazın hemen her ilde kullanılır hale gelmesi gibi etkenler nedeniyle ısıtma ve kombi sektörü de hızlı bir yükseliÅŸe geçti. DoÄŸalgazın diÄŸer yakıtlara göre ucuz olmasının da etkisiyle, kombi pazarı 20 yılı aÅŸkın süredir geliÅŸerek devam ediyor. 

Türkiye’de yılda ortalama 800 bin adet kombi satılıyor. Bu yıl gayrimenkul sektöründe yaÅŸanan daralma ile birlikte kombi pazarı da bir miktar daraldı. Ancak yoÄŸun rekabetin olduÄŸu pazarda biz, en üst seviyede tasarruf saÄŸlayan teknolojik ürünlerimiz ile ön plana çıkacağız. Ferroli iÅŸbirliÄŸi ile endüstriyel ürünler konusunda çalışmalarımız var. 2020 yılının ilk çeyreÄŸinde piyasaya yeni ürünler sunacağız. MüÅŸterilerimize, en iyi teknolojiyi, en iyi servisi ve en iyi ürünü sunmak için dünya standartlarında bir üretim tesisi oluÅŸturduk. Bu tesisimizi sürekli geliÅŸtirmeye devam edeceÄŸiz. 

Her sektörün dijitalleÅŸtiÄŸi dünyada iklimlendirme sektörünün de dijitalleÅŸmesi gerekiyor. Biz Bestherm iklimlendirme olarak sektörün ürün gamındaki çeÅŸitlilik ve teknolojik geliÅŸiminin yanında pazarlama ve tüketici iletiÅŸiminde de ilkleri gerçekleÅŸtirme peÅŸindeyiz. Pazarlama çalışmalarında dijital pazarlamaya ağırlık vereceÄŸiz. Ferroli için Türkiye’de oldukça geliÅŸmiÅŸ bir mobil uygulama hayata geçireceÄŸiz. Tüketiciler mobil uygulamalarla servis talebini oluÅŸturabilecek. Ferroli’nin müÅŸteri ilkeleri doÄŸrultusunda nihai tüketicilerimize çözüm sürecini 24 saatten 12 saatte indirecek sistemimizi kuruyoruz. Bu sadece Türkiye koÅŸullarında deÄŸil, Avrupa koÅŸullarında da önemli bir adım. Isınma ve sıcak su saÄŸlayan ürünlerimiz olması sebebiyle cihazlarda çözümleri 12 saate indirmek sektörde çok önemli bir adım. Bu, tüketicilerimize konfor ve hızlı çözüm saÄŸlayacak. Mevcut tüm platformlarda dijitalleÅŸme ve yüzde 100 müÅŸteri memnuniyeti sistemi kuruyoruz.


 

R E K L A M

İlginizi çekebilir...

Ufuk Atan; "DemirDöküm'ün yeni marka kimliği, modern, sürdürülebilir ve müşteri odaklı yaklaşımımızın bir yansıması."

DemirDöküm Genel Müdür Yardımcısı Ufuk Atan, DemirDöküm'de yeni marka kimliği ile başlayan dönüşüm, ısı pompaları ve hidrojen başlıklarındaki soru...
6 Mart 2025

KLINGER Turkey Pazarlama Yöneticisi Ali Korhan Közer: "Özellikle, demir çelik sektöründe oksijen hatlarında..."

KLINGER Turkey Pazarlama Yöneticisi Ali Korhan Közer, yakından tanıdığımız Politeknik-KLINGER markalarının merak ettiğimiz yakın geçmişini, KLINGER va...
10 Åžubat 2025

Bir Ömür, Türkiye'nin İklimlendirme Sektörünün de Tarihi: YÜKSEL KÖKSAL Anlatıyor,

Üçüncü ve Son Bölüm: İSTANBUL ve TETİSAN TECRÜBEM'¦...
5 Kasım 2024

 
Anladım
Web sitemizde kullanıcı deneyiminizi artırmak için çerez (cookie) kullanılır. Daha fazla bilgi için lütfen tıklayınız...

  • Boat Builder Türkiye
  • Çatı ve Cephe Sistemleri Dergisi
  • Enerji & DoÄŸalgaz Dergisi
  • Enerji ve Çevre Dünyası
  • Su ve Çevre Teknolojileri Dergisi
  • Tersane Dergisi
  • Yalıtım Dergisi
  • Yangın ve Güvenlik
  • YeÅŸilBina Dergisi
  • İklimlendirme Sektörü KataloÄŸu
  • Yangın ve Güvenlik Sektörü KataloÄŸu
  • Yalıtım Sektörü KataloÄŸu
  • Su ve Çevre Sektörü KataloÄŸu

©2025 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Åž. | Sektörel Yayıncılar DerneÄŸi üyesidir. | Çerez Bilgisi ve Gizlilik Politikamız için lütfen tıklayınız.