E.C.A.
WAVIN

Systemair HSK Genel Müdürü Ayça Eroğlu: 'Doğru Seçim, Doğru Birleşmeyi Getirdi'

Systemair HSK Genel Müdürü Ayça Eroğlu: 'Doğru Seçim, Doğru Birleşmeyi Getirdi'

18 Aralık 2012 | SÖYLEŞİ
203. Sayı (kasım 2012)
4.645 kez okundu

hskSystemair’ın Türkiye’deki yatırımları için ortağı olarak sizi seçmesinin nedeni nedir? hsk

Hayat tercihlerden ibarettir. Özellikle de iÅŸ hayatında bu büyük önem taşıyor. Biz, doÄŸru seçim yaptığımızı düÅŸünüyoruz. Bu Systemair açısından da öyle. Systemair’in HSK’yı seçme nedenlerini de; 2006 senesinden bu yana her yıl ortalama %30 büyümemiz ve 2009 yılından bu yana faaliyet alanımızda Türkiye pazar lideri olmamız, aile ÅŸirketi olmamıza raÄŸmen ticari, metriklerle profesyonel bir yönetim yapısı kurmamız, agresif ve pazar odaklı hareket etmemiz, inovatif olmamız, patenti bize ait olan Framedrill® üretim teknolojisi ve AHU üretim know-how’ıyla çalışmamız, ayrıca Avustralya, İngiltere, Katar, BirleÅŸik Arap Emirlikleri, Türkmenistan, Almanya, Romanya, İsrail, Gürcistan, Tacikistan gibi çok sayıda ülkeye ihracat kabiliyetimiz gibi daha birçok etkenle açıklayabiliriz.

Siz neden Systemair’i tercih ettiniz?

Systemair’ın yaklaşık 44 ülkede iÅŸtiraklerinin bulunması, bu iÅŸtiraklerinin çoÄŸunun satış firması olması ve bu durumun bizim ihracat potansiyelimizi önemli ölçüde artıracak olması en önemli tercih nedenimiz oldu. Bunun yanısıra Systemair’ın yarım milyar Euro’luk ciro ile İsveç borsasına kote olması, sermaye gücü, inorganik büyüme konusundaki agresif yapısı ve ürettiÄŸi havalandırma ekipmanlarını, bizim ürettiÄŸimiz merkezi sistem cihazlar ile birlikte paketleyerek pazara sunabilecek olmamız Systemair’ı tercih etmemizde önemli etkenlerdendi. 

BirleÅŸme sürecinde ne tür zorluklarla karşılaÅŸtınız? Bu süreci anlatır mısınız?

İki kuruluÅŸun yaklaşımı da yalın ve sonuç odaklı olduÄŸundan dolayı sıkıntı yaÅŸamadık. Finansal yapımız ve performansımızın analizine yönelik incelemeler (Due diligence), rutin operasyonlar ile birlikte yürütüldüÄŸünden dolayı çok yoÄŸun bir süreç geçirdik. Åžimdi entegrasyon sürecindeyiz. Systemair’ın da Türkiye’de yaklaşık 10 senedir faaliyet gösteren satış firması var. Åžimdi o firma ile birleÅŸme zamanı. Bu birleÅŸmeden sonra Systemair HSK olarak Türkiye’de tek firma haline geleceÄŸiz. 

Birleşmenin size sağladığı avantajlar neler olacak?

Bu birleÅŸmeyle birlikte HSK’nın ihracat potansiyeli artacak. Systemair HSK markasıyla klima santralleri, fancoiller, su kaynaklı ısı pompaları, soÄŸutma grupları, entegre otomatik kontrol ürünleri, otopark fanları, aksiyel fanlar ve hava perdeleri gibi ürünleri komple paket halinde birçok ülkeye sunabileceÄŸiz. Beklenen talep artışını sorunsuz karşılamak için ÅŸu an 4 lokasyonda toplam 10.000 m² olan üretim alanımızı tek çatı altında birleÅŸtirip, kapasitemizi artıracağız. Yeni teknolojik makinalar ile üretim metodolojilerini ve üretim kapasitelerini artıracak çalışmalar içerisindeyiz. Bu konuda Systemair HSK üretim mühendislerinin, Systemair fabrikalarında yürüttükleri çalışmalar devam ediyor.

BirleÅŸme büyümeyi getirecek. Systemair’ın dünyadaki diÄŸer ortaklarına göre sizin üstünlükleriniz, farklılıklarınız var mı? HSK, marka olarak yaÅŸayacak mı?

Dünya çapındaki Systemair iÅŸtiraklerine baktığımızda 44 ülkede Systemair ÅŸirketleri bulunuyor. Systemair’in, küresel bazda üretim yapan 17 ÅŸirketi var. Biz de Systemair HSK olarak onlardan biriyiz. HSK hem üretim firması, hem de üretimde rekabet üstünlüÄŸüne sahip bir firma. 44 adet satış firması, Systemair’ın toplamı 200,000 m² olan fabrikalarının kapasitelerini besliyor. Bu husus bizim ihracat satışlarımız için de oldukça önemli.  Ayrıca grubun içerisinde ana olarak beÅŸ ayrı lokasyonda klima santralleri imal ediliyor. Fakat bizim ürün esnekliÄŸimiz, bu fabrikaların içerisinde rekabet üstünlüÄŸü bakımından bize ihracat pazarlarında avantaj saÄŸlayacaktır. İlk etapta hedefimiz, Systemair iÅŸtiraklerinin faaliyet gösterdiÄŸi pazarlar. Bunlar da BirleÅŸik Arap Emirlikleri, OrtadoÄŸu, Türki Cumhuriyetler ve Türk müteahhitlerinin yurt dışında iÅŸ yaptıkları ülkeler. HSK, marka olarak yaÅŸayacak. Daha önce de belirttiÄŸim gibi Systemair HSK olarak faaliyetlerimize devam edeceÄŸiz. Türkiye’de üretilen ürünler için Systemair HSK markasıyla devam ediyoruz. Fanları ise daha önce olduÄŸu gibi Systemair markası ile piyasaya sunacağız.

Yönetim Kurulu nasıl yapılandı? Yönetimde kim daha etkin rol oynayacak? Satış örgütündeki deÄŸiÅŸimden söz eder misiniz?hsk

Yönetim Kurulu, üçü Systemair AB’den, ikisi Systemair HSK tarafından olmak üzere toplam beÅŸ kiÅŸiden oluÅŸuyor. HSK’nın yönetim yapısı aynı bırakıldı. Genel MüdürlüÄŸünü üstlendiÄŸim organizasyonda, Vural EroÄŸlu ise Yönetim Kurulu BaÅŸkan Yardımcısı ve İş GeliÅŸtirme Direktörü olarak görev alıyor. Bir de Business Board dediÄŸimiz üç kiÅŸilik İcra Kurulu bulunuyor. Bu kurul daha çok Systemair AB’nin genel hedefleri doÄŸrultusunda ülke stratejilerini gözden geçirip operasyonlara yön veriyor. Bu ÅŸekilde tamamen yalın bir yönetime sahibiz. Satış örgütü daha önce olduÄŸu gibi yurt dışı satış ve yurt içi satış olarak ikiye ayrıldı. Yurt dışı satışlarda HSK’nın mevcut müÅŸterilerinin haricinde yurt dışında bulunan Systemair satış ofislerini de hedefliyoruz. Hedef pazarlarda Systemair HSK fabrikasında üretilen ürünlerin pazarlaması ve satışından sorumluyuz. Yurt içi satışın sorumlulukları ise bayi kanalı, proje geliÅŸtirme, otomatik kontrol ve otomasyon ile Ankara ve Adana Bölge Müdürlükleri’yle devam ediyor.

Bu birleÅŸme, HSK’yı gelecek planları açısından nasıl etkiledi?

Bu birliktelik HSK’nın havalandırma ekipmanları ile ilgili pazara giriÅŸ yapmasını saÄŸladı. Systemair’ın rakiplerine karşı en büyük avantajı çok geniÅŸ bir ürün yelpazesine sahip olmasıdır. Bizim, satış örgütü olarak buradaki en büyük görevimiz ise bu geniÅŸ spektrumdaki ürünlerin satış bandına oturtulmasını saÄŸlamak. Aynı zamanda Systemair AB, temelde üretim firması olduÄŸu için üretim metodolojileri bakımından da bize katkı saÄŸlayacaktır. Kısa vadede Türkiye’de imalatı bulunmayan bir ürünü üretim bandına sokmaya hazırlanıyoruz. Åžu an için ürünün dizayn girdi çalışmaları yapılıyor. 

Ürün gruplarında ve çeÅŸitliliÄŸinde ne gibi geliÅŸmeler olacak? 

Systemair, ürün grubu olarak özellikle hava tarafında çok geniÅŸ bir ürün çeÅŸitliliÄŸine sahip. Ana ürün grubunda; kanal tipi fanlar, çatı fanları, yangın ve duman egzost sistemleri, otopark ve tünel fanları, klima santralları, hava dağıtım elemanları yer alıyor. Ayrıca bunların yanında VAV-CAV kutuları, yer konvektörü, hava perdesi ve yangın damperleri gibi birçok ürünü de dünyanın çeÅŸitli noktalarında bulunan fabrikalarında üretip 100’e yakın ülkede satışını gerçekleÅŸtiriyor. Geçen yıl itibariyle de İtalya’da bir soÄŸutma grubu fabrikasını satın alarak soÄŸutma-klima pazarında su soÄŸutma grupları, hassas kontrollü klimalar, rooftop cihazları, fancoil ve soÄŸuk tavanlar gibi ürünlerle dünya klima pazarının en önemli markalarından biri haline geldi. Biz de Systemair-HSK olarak Türkiye ve yurtdışı projelerinde bütün bu ürün gruplarının satış ve servis hizmetini verecek bir yapı kurduk. Artık müÅŸterilerimizin her türlü ürün ve sistem çözümü taleplerine cevap verebilen ve tek noktadan bütün cihaz ihtiyaçlarını karşılayabilecekleri bir ÅŸirket haline geldik.

Bu birleÅŸme, Türkiye iklimlendirme sektörünü nasıl etkileyecek? Ekonomiye katkısı ne olacak?

Türkiye iklimlendirme sektöründe İSKİD önderliÄŸinde “Uluslarası RekabetçiliÄŸin GeliÅŸtirilmesi ve Desteklenmesi” proje baÅŸvurumuz T.C. Ekonomi Bakanlığına sunuldu. Bu proje kapsamında, Türkiye İklimlendirme Sektörü Kümelenme Projesi’nin ilk adımını atıyoruz. Systemair HSK projesi de bu projeye paralel olarak yürümekte. Türk markası olarak Systemair gibi güçlü bir markayı da yanımıza alarak uluslararası arenada penetrasyonumuzu yükseltiyoruz. Aynı zamanda Türkiye İhracatçılar BirliÄŸi’nin 2023 yılında hedeflediÄŸi 500 milyar Dolar ihracat hedefi doÄŸrultusunda 5 senelik planlarımız dahilinde ÅŸu anda %30-%70 olan iç pazar ve ihracat satış payının, 2017 senesinde eÅŸit bir konuma gelmesini hedefliyoruz. İşte bütün bu süreçlerde, Systemair HSK birlikteliÄŸi, Türkiye iklimlendirme sektörünün hedeflerine ulaÅŸmasına katkı saÄŸlayacak.

Sadece Türkiye’de deÄŸil birçok ülkede faaliyet gösteriyorsunuz. Systemair’in katkısıyla birlikte gücünüz ÅŸüphesiz daha da artacak. Peki bu artış iklimlendirme sektörünü faaliyet gösterdiÄŸiniz ülkeler bazında ve global anlamda nasıl etkileyecek?

Ürün ve hizmet alıcıları, daha güçlü tedarikçilerle çalışmayı tercih edecektir.  Zira bu, sorunsuz iÅŸ süreçleri, daha iyi teknoloji, daha akılcı fiyat gibi avantajları beraberinde getirir. Satış sonrası servis hizmetlerinin yetkin oluÅŸuyla da müÅŸteri memnuniyeti, daha üst düzeylere taşınır. İşte Systemair HSK’nın artan gücü, müÅŸteri memnuniyetini çok daha yukarılara taşıyacaktır. ÖrneÄŸin yurt dışında iÅŸ yapan Türk müteahhitleri, Systemair’ın hedeflediÄŸimiz ülkelerde bulunan satış ÅŸirketlerinin içerisindeki satış sonrası hizmetler organizasyonu sayesinde, Systemair HSK ürünlerinde süpervizörlük, devreye alma ve periyodik bakım gibi hizmetleri daha etkin biçimde alabilecek. Yurtdışı ÅŸantiyelerde müÅŸterilerimize yakından destek verebileceÄŸiz. Bu da tercih edilirliÄŸimizi artıracak önemli hususlardan biridir.


 

R E K L A M

İlginizi çekebilir...

Ufuk Atan; "DemirDöküm'ün yeni marka kimliği, modern, sürdürülebilir ve müşteri odaklı yaklaşımımızın bir yansıması."

DemirDöküm Genel Müdür Yardımcısı Ufuk Atan, DemirDöküm'de yeni marka kimliği ile başlayan dönüşüm, ısı pompaları ve hidrojen başlıklarındaki soru...
6 Mart 2025

KLINGER Turkey Pazarlama Yöneticisi Ali Korhan Közer: "Özellikle, demir çelik sektöründe oksijen hatlarında..."

KLINGER Turkey Pazarlama Yöneticisi Ali Korhan Közer, yakından tanıdığımız Politeknik-KLINGER markalarının merak ettiğimiz yakın geçmişini, KLINGER va...
10 Åžubat 2025

Bir Ömür, Türkiye'nin İklimlendirme Sektörünün de Tarihi: YÜKSEL KÖKSAL Anlatıyor,

Üçüncü ve Son Bölüm: İSTANBUL ve TETİSAN TECRÜBEM'¦...
5 Kasım 2024

 
Anladım
Web sitemizde kullanıcı deneyiminizi artırmak için çerez (cookie) kullanılır. Daha fazla bilgi için lütfen tıklayınız...

  • Boat Builder Türkiye
  • Çatı ve Cephe Sistemleri Dergisi
  • Enerji & DoÄŸalgaz Dergisi
  • Enerji ve Çevre Dünyası
  • Su ve Çevre Teknolojileri Dergisi
  • Tersane Dergisi
  • Yalıtım Dergisi
  • Yangın ve Güvenlik
  • YeÅŸilBina Dergisi
  • İklimlendirme Sektörü KataloÄŸu
  • Yangın ve Güvenlik Sektörü KataloÄŸu
  • Yalıtım Sektörü KataloÄŸu
  • Su ve Çevre Sektörü KataloÄŸu

©2025 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Åž. | Sektörel Yayıncılar DerneÄŸi üyesidir. | Çerez Bilgisi ve Gizlilik Politikamız için lütfen tıklayınız.