
Ferroli Türkiye, Üretimini 30 Ülkeye Sunarken Fiyat Kalite Dengesinden Ödün Vermiyor![]()
Ferroli Türkiye’nin üretim faaliyetleri ve enerji tasarrufu sağlayan ürün grupları hakkında bilgi verebilir misiniz?
![]()
Ferroli, Türkiye’de 23 dünyada ise 57 yıllık geçmişe sahip bir firma. 1955 yılında Dante Ferroli tarafından İtalya’nın Verona şehrinde kurulan Ferroli Grubu, bugün Avrupa’da ısıtma ve iklimlendirme sektörünün lider kuruluşları arasında yer alıyor.
Endüstriyel ürünlerden ev kullanımına yönelik ürünlere, ısıtma ve havalandırmadan hidromasaja kadar geniş bir yelpazede üretim yapan Ferroli Grubu, İtalya’daki fabrikalarının yanı sıra Fransa, İspanya, Almanya, Türkiye, Polonya ve Çin’de de toplam üretim sahası 500 bin metrekareyi aşan geniş çaplı üretim tesislerine sahip. Ferroli tüm bu üretim tesislerinin yanı sıra, 20 farklı satış firması ve pek çok farklı ülkede açmış olduğu bağlantı ofisleri ve distribütörlükleri ile hizmet vermektedir.
1989 yılında Türkiye ısıtma ve soğutma pazarında faliyete başlayan şirketimiz bugün Türkiye’de 200’ü yetkili satıcı olmak üzere toplam 520 satış noktasıyla tüketicilerine hizmet sunuyor. 2006 yılında Ferroli olarak, Türkiye’deki ilk büyük yatırımımızı hayata geçirdik ve 30 milyon avro yatırımla Düzce Organize Sanayi Bölgesi’nde kurulan fabrikada 2008’de üretime başlandı. Bugün, grup içinde üretim üssü olan Ferroli Türkiye’nin cirosunun yüzde 30’u üretim faaliyetlerinden oluşuyor. Ferroli Grubu’nun tüm panel radyatör ve havlu kurutucu ihtiyacını karşılayan Ferroli Düzce Tesisleri, Türkiye’deki toplam radyatör üretiminin de yüzde 8’ini gerçekleştiriyor. Toplam üretiminin yüzde 60’ı iç pazara sunulurken, yüzde 40’ı Ferroli Grubu’nun satış yaptığı ülkeler başta olmak üzere İngiltere’den, İran’a, Fransa’dan Pakistan’a, Romanya’dan, Yeni Zelanda ve Avustralya’ya kadar toplam 30 ülkeye ihraç ediliyor. Türkiye ısıtma pazarında ise ilk 5 marka arasındayız.
Isıtma grubu ürünlerimizde tüm kapasite aralıklarındaki tüketici taleplerini karşılayabilecek geniş bir ürün gamına sahibiz. Yoğuşma teknolojisiyle yüzde 109 yüksek verim ile güneş enerjili sistemlerine entegre çalışan “Econcept Tech C ve konvansiyonel kombilere göre yaklaşık yüzde 11,1 daha fazla tasarruf sağlayan Domicondens” kombilerimiz aynı zamanda 92/42 EEC direktiflerine göre 4 yıldızlı enerji verimlilik sınıfında yer alıyor.
Bununla birlikte 15 farklı emniyet sistemi ile donatılmış “Domiproject D, Domitech, Divatop Micro, Divatop ST” hermetik kombilerimiz ise düşük NOx ve CO emisyon oranları ile de çevre dostu. Ayrıca endüstriyel ürün gamımızda ise chillerler, boylerler, buhar kazanları, kaskad sistemler gibi çok yüksek kapasitelere ulaşabilen ürünlerimiz bulunuyor. Bunlara ek olarak, ısı geri kazanım cihazları, ısı pompaları, su grubu ürünleri, güneş enerjisi sistemleri ve Türkiye’de ürettiğimiz radyatörler ve havlu kurutucuları da Türkiye pazarındaki ürünlerimiz arasında.
Enerji verimliliği sağlayan ürün geliştirme konusunda yaptığınız Ar-Ge çalışmalarından ve yatırımlarından bahsedebilir misiniz?
![]()
2012’de pazara sunmak amacıyla birçok yeni ürün üzerinde çalışmalarımız devam ediyor. Yoğuşmalı ürün grupları tarafında daha gelişmiş teknolojiler içeren ürünlerimizi pazara sunacağız. Çevre ve kullanıcı dostu bir ortam yaratmayı ve böylece tasarruf konusunda tüketiciye avantaj sağlamayı hedefliyoruz. Bununla birlikte piyasaya süreceğimiz yeni ürünlerimizde fiyat–kalite dengesini de sağlayacağız.
Ürünlerinizde ön plana çıkan özellikleri hakkında bilgi verebilir misiniz? Bunların size sağladığı rekabet avantajları nelerdir?
Öncelikle ürün gamımız çok geniş ve her talebi karşılayabiliyoruz. Kompakt ölçüdeki ürünlerle çok büyük yapıların ihtiyaçlarını karşılıyoruz. Bizim ürünlerimiz için büyük kazanlara ve dev montaj alanlarına ihtiyaç yok. Metrekare kullanımının her geçen gün arttığı bu dönemde bu bize büyük bir üstünlük sağlıyor.
Ferroli Türkiye olarak bizi sektörde farklı kılan özelliklerimizin arasında ürünlerimizde sunduğumuz yüksek verim, satış sonrası hizmet kalitemiz ve misyon olarak üstlendiğimiz enerji tasarrufu konularında tüketici bilgilendirme çalışmalarımızı sayabiliriz. Bunlara ek olarak havalandırmadan ısıtma ve soğutmaya kadar tüm sistemi paket halinde çözümlerle sunmak da önemli bir avantaj.
![]()
Türkiye’de hermetik şofben pazarına SKY-F ile hızlı bir giriş yaptık ve Eylül 2011’den bu yana yüzde 4’lük bir pazar payına ulaştık. Diğer elektrikli şofbenlere oranla yüzde 250 daha fazla enerji tasarrufu sağlayan SKY-F ile 2012’de yüzde 10’luk bir büyüme öngörüyoruz. 2015 yılı hedefimiz ise toplam pazarın yüzde 15’ine ulaşmak.
Ferroli Türkiye olarak kurulduğumuz ilk günden bu zamana pazarda emin adımlarla büyümeye devam ediyoruz. 2011’de 70 bine yakın kombi, 500 bin metreye yakın radyatör satışı gerçekleştirdik. Düzce Fabrikamızda üretilen, havlu kurutucu ve radyatör ihracatımızı 6 milyon avroya çıkartarak, başta Fransa, İngiltere, İtalya, Romanya olmak üzere pek çok Avrupa ülkesine ihracat gerçekleştirdik. 2011’de yakaladığımız bu ivmeyi 2012’de de devam ettirerek yüzde 10’luk bir pazar payına ulaşmayı hedefliyoruz.
Enerji verimliliğini baz alarak, kendi sektörünüzü, pazarınızı nasıl değerlendiriyorsunuz? Sektöre dair 2012 öngörülerinizi aktarır mısınız?
Türkiye ısıtma pazarının büyüklüğü bu yıl yaklaşık 2,5 milyar TL seviyesine ulaştı. Türkiye’de ısıtma sektörünün büyümesi ile ilgili büyük bir potansiyel var, ekonomik istikrar korunduğu sürece sektör büyümeye devam edecektir. 2012 yılı Türkiye’de sektörün gelişimine baktığımızda ise; yurtdışındaki trendlerle bir paralellik arz ettiğini görüyoruz.
Sektör içinde yoğuşmalı ürün grupları ve yenilenebilir enerji kaynakları ile entegre çalışan sistemlere talebin arttığını ve tüketici tarafından daha çok tercih edilmeye başlandığını söyleyebiliriz. Pazarın 2012 yılında yatay seyretmesi bekleniyor. Bu sebeple pazardaki maksimum büyümenin yüzde 5 civarında olacağı öngörüyoruz.
Ferroli’nin uzun vadeli hedefleri arasında neler yer alıyor?
Öncelikle Türkiye’de kombi üretimine başlamayı ve önümüzdeki 5 yıl içinde kombi üretiminin büyük bir bölümünü Türkiye’ye getirmeyi hedefliyoruz.
Türkiye artık Avrupa’nın çelik radyatör üreticisi olarak tanımlanıyor, bu başarının aynı şekilde kombi üretiminde de yakalanmasını bekliyoruz. Ferroli Türkiye olarak uzun vadeli hedeflerimizin başında ise grubun kombi üretiminin tamamını Türkiye’de gerçekleştirmek olduğunu söyleyebilirim.
İlginizi çekebilir... İklimlendirme Sektöründe Karbon Ayak İzinin Azaltılması: Zorunluluk mu, Fırsat mı?İklim krizinin etkileri artık sadece haberlerde gördüğümüz manşetler değil, işimizin bizzat içinde hissettiğimiz gerçekler haline geldi. Kentlerde aşı... 2025 Neden Her Binada Akıllı HVAC Entegrasyonu İçin Dönüm Noktasıdır?Enerji tasarrufundan daha sağlıklı havaya ve öngörücü bakıma kadar akıllı HVAC sistemleri artık isteğe bağlı değil; 2025 yılında bina performansı, uyu... Leed Enhanced Commissioning Çalışmaları Üzerine Kısa Bir DeğerlendirmeBinaların ömrü boyunca dayanıklı, enerji verimli ve konforlu olabilmeleri için mutlaka multi disipliner biçimde olan kalite kontrolleri ile inşa edilm... |
||||
©2025 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Ş. | Sektörel Yayıncılar Derneği üyesidir. | Çerez Bilgisi ve Gizlilik Politikamız için lütfen tıklayınız.