
“Ürünlerimizde Ergonomi, Tasarım ve Teknoloji ile Sektörde Yeni Trendler Yaratmayı Hedefliyoruz”![]()
![]()
“Yaptığımız ihracat hacminin yoğunluğu ile ülke ekonomisine sağladığımız katkıdan dolayı memnunuz”
Coşkunöz Radyatör, Coşkunöz Holding bünyesinde çelik dilimli radyatör ve elektrikli yağlı radyatör üretimi amacı ile 1994 yılında kurulmuş bir firmadır. Kuruluşunda yılda 350.000 dilim radyatör üretim kapasitesine sahip fabrikamız, gelişen müşteri talepleri ve piyasa yeniliklerine ayak uydurarak 1996 yılında çelik panel radyatör üretimine ve bunu takiben 1999 yılında da banyo ve mutfaklarda ısıtma ve havlu kurutucu amacı ile kullanabilen havlu radyatörü üretimine başlamıştır. Bugün Nilüfer Organize Sanayi Bölgesi’nde bulunan 20.000 metrekare kapalı üretim alanına sahip fabrikamızda, son teknoloji ile donatılmış makinelerimiz ile yılda 2.2 milyon metre panel radyatör ve 150.000 adet havlu radyatör üretim kapasitemiz bulunmaktadır.
“İMMİB tarafından verilen 2010 yılı ‘İhracatın Yıldızları’ ödülüne layık görüldük”
2010 yılının başından itibaren, yakın geçmişte yaşadığımız global krizde ektiğimiz tohumların meyvelerini toplamaya başladık diyebiliriz. Ekonomiler ve pazarlardaki resesyon süresince uyguladığımız stratejiler ve yeni müşteri, yeni pazar kazanım çalışmaları sayesindeki satış artışı ve yeni ülke pazarlarını da dahil edersek satış yaptığımız bölgelerde yaklaşık yüzde 18’lik büyüme sağladık. Bunun en güzel örneği olarak da; İstanbul Maden ve Metaller İhracatçı Birlikleri (İMMİB) tarafından 2010 yılı Çelik Radyatörler İhracatı’nda aldığımız “İhracatın Yıldızları” ödülünü gösterebiliriz.
İhracata 1999 yılında Ürdün’e yaptığımız ihracat ile başladık. Bugün 4 kıta üzerinde toplam 37 ülkeye ihracat yapıyoruz. En yoğun çalıştığımız ülkeler; Almanya, İngiltere, Romanya ve Polonya. Ayrıca Almanya’nın Mülheim kentinde 2.000 metrekare depolama alanına sahip COPA Heizung GmbH firmamız ile 2005 yılından itibaren başta Almanya olmak üzere komşu ülkeler ve İskandinav ülkeleri ile diğer birçok ülkeye olan satış ve pazarlama faaliyetlerimizi COPA markamız ile yürütmeye devam ediyoruz.
Yaptığımız ihracat hacminin yoğunluğu ile ülkemiz ekonomisine sağladığımız katkıdan dolayı memnuniyetimizin yanı sıra; Çin Halk Cumhuriyeti’ne yaptığımız ihracatlar ile de ayrı bir gurur duyuyoruz.
Daha önceki yıllarda STARPAN markamız ile gerek Türkiye pazarında gerekse Doğu Avrupa ülkelerinde aktif faaliyet göstermekte iken; 2004 yılından itibaren Batı Avrupa ülkelerinden gelen talep ve o bölgede ihtiyacımız olan satış&pazarlama ve depolama faaliyetlerini yürütebilmek için Almanya’da kurulu bir şirket ve yeni bir marka ihtiyacımız ortaya çıktı. Bu süreçte Coşkunöz’ün ismi ile özdeşleşebilen ve ürettiğimiz ana ürün olan panel radyatörü vurgulayabilen bir marka olan “COPA” ile 14 Ocak 2005 yılında tanıştık. Diğer bir deyiş ile COPA’yı “Coşkunöz PANEL” olarak da tanımlayabileceğimiz gibi sektördeki bazı firmalar COPA’yı “Coşkunöz PAZARLAMA” olarak da tanımlamaktadır. COPA bugün; Almanya, Hollanda, Belçika, İsveç, Danimarka, Norveç, Romanya, Sırbistan, Makedonya, Moğolistan, Rusya ve Çin pazarlarında talep gören ve önde gelen markalardan biridir.
“Türkiye pazarı HVAC açısından dünyadaki en zor pazarlardan biri”
![]()
Öncelikle şunu belirtmem gerekir ki; Türkiye pazarı, pazarın çok üzerinde olan yerli üretim kapasitesi nedeni ile ısıtma, soğutma ve havalandırma sektörü (HVAC) açısından dünyadaki en zor pazarlardan biridir. Bizler, 2011 yılı başından itibaren stratejik hedeflerimiz doğrultusunda yurtdışında ısıtma, soğutma ve havalandırma sektörü tarafından oldukça bilinen ve talep gören markamız “COPA” ile Türkiye pazarında kombi, panel radyatör, havlu radyatör ve dizayn radyatör ürünlerimiz ile faaliyet göstermeye karar verdik. COPA için Türkiye hedeflerimiz arasında bulunduğumuz diğer ülke pazarlarındaki öncelikli hedeflerimizde de olduğu gibi kullanıcı memnuniyeti, kalite, üstün servis hizmeti, trend yaratıcı bir marka olmak ve bilinilirlik geliyor. Bu hedeflere ulaşmak için hazırladığımız stratejik yol haritamızda planlarımız dahilinde ilerlemeye ve olumlu sonuçlar almaya başlamış bulunmaktayız. Eğer faaliyetlerimiz bugünkü gibi devam ederse; umuyoruz ki 2012 yılı sonuna kadar hizmet ağımız tüm Türkiye illerini ve ilçelerini kapsayabilecektir.
“Ürünlerimizde ergonomi, tasarım ve teknoloji ile sektörde yeni trendler yaratmayı hedefliyoruz”
Mevcut durumdaki üretim kapasitemiz ve hedeflerimiz paralelinde yapacağımız satışlar ile baktığımızda potansiyel yurtdışı üretim tesisi yatırımlarımız gündemimizde olup; fizibilite çalışmalarımızı takiben en kısa sürede yeni üretim tesisleri yatırımları hedefliyoruz. Yatırım hedeflerimizde üretim tesis yatırım planlarımızın dışında, marka değerimizi artıracak ve rakiplerimiz ile farklarımızı daha belirgin şekilde ortaya koyabilecek olan inovasyon ve Ar-Ge yatırımları da mevcut. Bu doğrultuda yaptığımız çalışmalarda 2012 yılı başından itibaren ürünlerimizde ergonomi, tasarım ve teknoloji ile sektörde yeni trendler yaratmayı hedefliyoruz.
Az önce de bahsettiğim gibi pazar kapasitesi üzeri üretim, pazarımız için oldukça büyük bir sorun. İhracata yönelemeyen ya da zayıf ihracat yapan üreticiler, eksik kapasitelerini Türkiye satışları ile doldurmayı hedeflemekte, bu durumda da direkt olarak yaşanan istikrarsız hizmet kalitesinin yanı sıra fiyat rekabetini de ön plana çıkarmaktadır. Ayrıca düzensiz değişen hammadde fiyatlarını, döviz kurlarının istikrarsızlığını ve yüksek lojistik maliyetlerini sektörümüzün diğer önde gelen sorunları arasında gösterebiliriz.
![]()
Öncelikli olarak ürün gamımızın genişliği, alternatif ürün seçenekleri ve hızlı teslim şekli ile kullanıcılarımız tarafından kabul edilebilir değerde ve elde edilebilir uzaklıkta olmak, ayrıca sürdürülebilir olmak temel farklarımızdır. Örnek vermek gerekirse; kreşler, çocuk yuvaları ve okullar gibi özel yapılar için tasarladığımız düzlem yüzey radyatör ürünlerimiz ile dokunulduğunda küçüklerimizin ellerini daha çok korumak adına düşük yüzey sıcaklığı sağlarken yüksek ısı verimi yaratarak güvenlik ve verimliliği aynı üründe sunabiliyoruz. Buna benzer bir örnek olarak da hastaneler ve steril alanlar için tasarladığımız hijyenik radyatörlerimizi gösterebiliriz. Toyota fabrikası çalışanlarının Japonya’da geliştirdikleri ve ilk olarak Toyota’nın Japonya fabrikasında uygulanmaya başlanmış olan, bugün otomotiv sektöründe oldukça yaygın olarak uygulanan “Yalın Üretim ve Yönetim Sistemleri”ni yani “Yalın Düşünce”yi sektörümüzde ilk olarak uygulamaya başlayan fabrikasıyız. Bütün üretim ve yönetim sistemlerimiz; sürekli gelişim, sürdürebilir kalite ve hizmet, aynı zamanda da israflardan arınmış olarak faaliyetlerine devam etmektedir. Ayrıca gün geçtikçe pazarın ve müşterilerinin taleplerine göre değişkenliğe ayak uydurabilmekteki hızımız en büyük avantajlarımızdandır.
Sektörümüz ile alakalı herkesi “COPA”yı ve firmamızı daha yakından tanımak adına davet eder, keyifli röportajınız için teşekkür ederim.
İlginizi çekebilir... İklimlendirme Sektöründe Karbon Ayak İzinin Azaltılması: Zorunluluk mu, Fırsat mı?İklim krizinin etkileri artık sadece haberlerde gördüğümüz manşetler değil, işimizin bizzat içinde hissettiğimiz gerçekler haline geldi. Kentlerde aşı... 2025 Neden Her Binada Akıllı HVAC Entegrasyonu İçin Dönüm Noktasıdır?Enerji tasarrufundan daha sağlıklı havaya ve öngörücü bakıma kadar akıllı HVAC sistemleri artık isteğe bağlı değil; 2025 yılında bina performansı, uyu... Leed Enhanced Commissioning Çalışmaları Üzerine Kısa Bir DeğerlendirmeBinaların ömrü boyunca dayanıklı, enerji verimli ve konforlu olabilmeleri için mutlaka multi disipliner biçimde olan kalite kontrolleri ile inşa edilm... |
||||
©2025 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Ş. | Sektörel Yayıncılar Derneği üyesidir. | Çerez Bilgisi ve Gizlilik Politikamız için lütfen tıklayınız.