E.C.A.
WAVIN

ATC Air Trade Centre Greenheck Marka Kombine Yangın-Duman ve Duman Damperleri

ATC Air Trade Centre Greenheck Marka Kombine Yangın-Duman ve Duman Damperleri

14 Kasım 2011 | TEKNİK MAKALE
190. Sayı (EKİM 2011)
2.006 kez okundu

Model :FSDATC
GREENHECK Dikdörtgen Kombine Yangın-Duman Damperleri genellikle galvaniz gövdeye ve kanatlara sahip, NFPA 80, 90A, 92A, 92B, 101, 105 normlarına uygun ve de UL555 ve UL555S (Alternatifli olarak Class I, II, III) standartlarına haiz motorlu damperlerdir. Dikdörtgen duman damperleri ise sadece duman tahliyesinde kullanıldıkları için kombine yangın-duman damperlerinden farklı olarak sadece UL555 standartlarına konu değildir.
GREENHECK Kombine Yangın-Duman Damperleri UL Standart 555’e göre 1.5 ve 3 saat gibi farklı sürelerde yangın dayanımına haiz farklı alt modellere sahiptir.
 
Tüm GREENHECK Dikdörtgen Kombine Yangın-Duman Damperleri AMCA sertifikalı olup, AMCA Standard 500-D’ye sahiptir. Aynı zamanda da AMCA ‘’Air Performance Seal’’ etiketini taşır.
 
Tüm GREENHECK Dikdörtgen Kombine Yangın-Duman ve Duman Damperi modelleri aynı zamanda paslanmaz çelik kanat opsiyonuna sahiptir.
 
Değişken Simetrik Kanat Dizaynı
 
Maksimum Serbest Hava Geçiş Alanı ve Minimum Basınç DüşümüATC
GREENHECK’in Kombine Yangın-Duman ve Duman Damperleri serbest hava geçiş alanını maksimize edebilmek amacı ile “Değişken Simetrik Kanat” (VSB-“Variable Symmetrical Blade”) tasarımı ile dizayn edilmiştir. 
 
Bu tasarım; farklı kanat genişliklerine sahip dört ayrı kanat opsiyonunu içinde barındırmaktadır. 
 
GREENHECK’ in  Kombine Yangın-Duman ve Duman damperi imalatında kullandığı söz konusu damper kanatları; 102, 127, 152 ve 178 mm genişliklerindedir. İstenilen damper yüksekliğine göre bu alternatif kanat genişliklerinden uygun olanı tercih edilir. Böylelikle maksimum serbest hava geçiş alanı elde edilirken basınç düşümü de minimize edilmiş olur.  
 
Değişken Simetrik Kanat tasarımı aynı zamanda hava akımı yönünün önemi olmaksızın damperin tutarlı çalışma karakteristikleri göstermesine olanak sağlar. Bugüne kadar birçok üreticinin dizayn etmiş olduğu geleneksel damper kanat tasarımları sadece tek ve standart genişlikte karşımıza çıkmıştır. Genellikle bu genişlik üreticiler tarafından152 mm olarak tercih edilmiştir. Bu tip tek düze kanat imalat yöntemi, üretim maliyetlerini düşürürken istenilen damper ölçüsüne göre, damper iç tasarımında gerek duyulan optimum kanat genişliğine kıyasla kısa veya uzun kalmış bir kanat tasarımının üretici tarafından damper içinde kullanılması gibi bir zorunluluğu ortaya çıkartmaktadır ve söz konusu bu zorunluluk damperin performansını oldukça olumsuz yönde etkilemektedir.
 
Altlı Üstlü Montaj Kabiliyeti 
GREENHECK’in Kombine Yangın-Duman ve Duman Damperleri monte edilirken yatay kanatlı damperler için kanatları yatay pozisyonda olması kaydı ile damper motorunun sağda veya solda olmasının bir önemi yoktur. 
 
Dolayısı ile damper şantiyece ihtiyaç duyulan değişiklik doğrultusunda altı üstüne getirilerek (çevrilerek) monte edilebilir.
 
• Dikey Kanat ATC
Aşağıdaki resimde gösterildiği gibi, damper motorunun yanda monte edilemediği sistemlerde dikey kanatlı damperler, damper motoru altta veya üstte olacak şekilde monte edilebilir.
 
• Kanat Tipleri
3V-Kanat Tipi: 10,2 m/s’ye kadar hava hızına sahip sistemlerde tercih edilir.
 
Aerofoil Kanat Tipi: 20,3 m/s’ye kadar hava hızına sahip sistemlerde tercih edilir.
 
Yuvarlak Kanat Tipi (Yuvarlak Damperler İçin): 15.2 m/s’ye kadar hava hızına sahip sistemlerde kullanılabilir.
ATC
Alçak Profilli Çerçeve (Gövde-Kasa) 
GREENHECK, düşük yüksekliklerde istenen damperlerin imalatında (472 mm’ye kadar) serbest hava geçiş alanını artıran ve basınç düşümünü olabildiğince minimize eden yapıda alçak profilli çerçeveler kullanılır.
 
ATCTek Noktadan Kablolama
UL 555 ve UL555S standartları gereğince tüm kombine yangın-duman ve duman damperi motorları fabrikaca monte edilmeli ve çok bölmeli damperler için tek noktadan kapama sağlayabilmek amacı ile yine ısıya duyarlı tek bir algılayıcı vasıtası ile birbirine bağlanmalıdır. Bu özellik tüm GREENHECK damper motorları için standart olarak sunulmaktadır.
 
Damper Motoru Montaj OpsiyonlarıATC
• Motoru harici olarak monte edilmiş“Yaka” (Sleeve) içine montajlanmış damper.
Motoru dahili olarak monte edilmiş “Yaka” (Sleeve) içine montajlanmış damper.
Motoru harici olarak yan çerçeveye monte edilmiş damper (Yakasız).
Damper Motoru Opsiyonları
 
GREENHECK çok çeşitli elektrikli ve pnömatik damper motoru opsiyonlarına sahiptir. Her bir motor-damper kombinasyonu spesifik bir maksimum hava hızı ve basınç değerine haiz olarak (Maksimum 20m/s ve 1.5 kPa) Underwriters Laboratories (UL) kuruluşunca klasifiye edilmiştir. 
 
Damper motorları UL spesifikasyonları gereğince üretici tarafından damper üzerine fabrikada monte edilmiş halde tedarik edilmektedir. Aynı zamanda GREENHECK değişken hava debisinin ihtiyaç duyulduğu sistemlerde kombine yangın-duman damperlerinin Volume Damper olarak da kullanılması gereken durumlar için “Oransal Motorlu” kombine yangın-duman damperi üretimi gerçekleştirmektedir.
 
•Elektrikli Damper MotorlarıATC
Motor Power Supply Opsiyonlar : 24, 120 ve 240 VAC
Motor Çalışma Opsiyonları : Oransal veya İki Pozisyonlu
Enerji Kesildiğinde Motorun Alabildiği Pozisyonlar: Açık veya Kapalı
Motor Konumu: Dahili veya Harici
Motor Enclosure Opsiyonları : NEMA 1’den 7’ye kadar
Aksesuarları: Auxulary Switch, Transformatör
 
•Pnömatik Damper Motorları
Motor Power Supply Opsiyonları : 20 ya da 25 psi
Motor Çalışma Opsiyonları : Oransal veya İki Pozisyonlu
Enerji Kesildiğinde Motorun Alabildiği Pozisyonlar: Açık veya Kapalı
Motor Konumu: Dahili veya Harici
Aksesuarları: Selenoid Valf, Konumlandırıcı

 

İlginizi çekebilir...

İklimlendirme Sektöründe Karbon Ayak İzinin Azaltılması: Zorunluluk mu, Fırsat mı?

İklim krizinin etkileri artık sadece haberlerde gördüğümüz manşetler değil, işimizin bizzat içinde hissettiğimiz gerçekler haline geldi. Kentlerde aşı...
3 Haziran 2025

2025 Neden Her Binada Akıllı HVAC Entegrasyonu İçin Dönüm Noktasıdır?

Enerji tasarrufundan daha sağlıklı havaya ve öngörücü bakıma kadar akıllı HVAC sistemleri artık isteğe bağlı değil; 2025 yılında bina performansı, uyu...
1 Mayıs 2025

Leed Enhanced Commissioning Çalışmaları Üzerine Kısa Bir Değerlendirme

Binaların ömrü boyunca dayanıklı, enerji verimli ve konforlu olabilmeleri için mutlaka multi disipliner biçimde olan kalite kontrolleri ile inşa edilm...
7 Nisan 2025

 
Anladım
Web sitemizde kullanıcı deneyiminizi artırmak için çerez (cookie) kullanılır. Daha fazla bilgi için lütfen tıklayınız...

  • Boat Builder Türkiye
  • Çatı ve Cephe Sistemleri Dergisi
  • Enerji & Doğalgaz Dergisi
  • Enerji ve Çevre Dünyası
  • Su ve Çevre Teknolojileri Dergisi
  • Tersane Dergisi
  • Yalıtım Dergisi
  • Yangın ve Güvenlik
  • YeşilBina Dergisi
  • İklimlendirme Sektörü Kataloğu
  • Yangın ve Güvenlik Sektörü Kataloğu
  • Yalıtım Sektörü Kataloğu
  • Su ve Çevre Sektörü Kataloğu

©2025 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Ş. | Sektörel Yayıncılar Derneği üyesidir. | Çerez Bilgisi ve Gizlilik Politikamız için lütfen tıklayınız.