WAVIN
E.C.A.

Yöneticiyi Yönetmek

Yöneticiyi Yönetmek

2 Mayıs 2024 | KONUK YAZAR
341. Sayı (Mayıs 2024)
2.695 kez okundu

Levent Taşkın
Yönetim Danışmanı

Yöneticiyi Yönetmek

Bir yöneticinin baÅŸarısı, ekip üyelerinin yetkinliÄŸi, motivasyonu, tutkulu çalışmaları ve istekli olmalarıyla doÄŸru orantılıdır. Ekibini geliÅŸtiren, onları kendi vizyonu ve hedeflerine ortak eden, ekibine davranışları ve tutumu ile örnek olan, bilgisiyle, iletiÅŸim yetenekleriyle ve karar alma becerileriyle ekibinin önünü açıp yol gösteren yönetici, ekibini de baÅŸarıya taşır.
Yönetici ekibine liderlik ederken, ekibinin de yöneticisini doÄŸru anlaması ve yöneticisini gerektiÄŸinde yönlendirmeyi de bilmesi gerekir. Bunun için çalışanların yönetici ile doÄŸru ve yerinde iletiÅŸim kurmayı bilmesi gerekir. Etkili ve doÄŸru iletiÅŸim sadece yöneticiden beklenmemelidir. EÄŸer bir ekip varsa ve baÅŸarı birlikte elde edilecekse, ekip üyelerinin de hem birbirleriyle hem de yöneticisiyle doÄŸru iletiÅŸim kurmayı bilmesi ÅŸarttır.
Neden?
Yöneticiyi de yönetmeyi bilmek baÅŸarılı olmanın diÄŸer bir kuralıdır.
Yöneticiyi yönetmek, öncelikle çalışanların yöneticinin kendisinden ne istediÄŸini ne beklediÄŸini bilmesi ile baÅŸlar. Bunun için tabikî önce yönetici ekibiyle beklentilerini ÅŸeffaf bir ÅŸekilde paylaÅŸmalıdır. BaÅŸarılı ekip liderleri veya profesyonel lider yöneticiler bunu zaten yaparlar. Ancak yönetici bunu net ve açık bir ÅŸekilde ifade etmemiÅŸse, ekip üyeleri kendilerinden beklentilerini yöneticisine sorarak öÄŸrenmeli ve bunun için açık bir iletiÅŸim kurmaktan çekinmemelidir. Her zaman ister müÅŸteriniz olsun ister yöneticiniz, eÄŸer onların beklentilerini karşılarsınız olumlu bir yansıma elde edersiniz. Beklentiyi bilmeden hareket etmek, boÅŸa kürek sallamak ve zaman kaybetmektir.

Beklentilerini bildiÄŸiniz yöneticinizi anlayabilirsiniz. EÄŸer yöneticinizi anlar ve önyargısız olarak onların isteklerine uygun davranış ve çalışma ÅŸeklinizi ayarlarsanız onları yönetmek için ilk adımı siz atarsınız. Yöneticiyi yönetmek için sonraki adım yöneticiniz tanımaktır. Bunun için hem gözlem yapmalı, hem de onun iÅŸ yapma ve davranış biçimini tanımalısınız. Yöneticinize öncelikle sizinle çalışırken sizden beklentilerini mutlaka bir ikili görüÅŸme ile sorup, onun beklentilerini can kulağı ile dinlemelisiniz. Onun beklentileri sizin için kendisiyle kuracağınız temel iletiÅŸim ve iÅŸ teslim etme biçiminizin tam olarak tanımıdır. Yöneticileriniz nelerden hoÅŸlanmaz? Nasıl bir kiÅŸiliktir? Mükemmeliyetçi, risk almayı seven, iÅŸleri delege edip sonuç getirilmesini bekleyen, her iÅŸi kendisi kontrol etmeyi seven, iÅŸ ve sonuç odaklı, sürekli kendini güncelleyen ve yeniliklere açık olmaya önem veren veya belli aÅŸamalarda mutlaka bir görüÅŸünün alınmasını isteyen birisi mi? Sonuç odaklı mı, inisiyatif kullanmanıza olanak tanır mı, analitik mi, nasıl bir sunum bekler, zaman ve hız odaklı mı, detaylara takılır mı, karar almak için nelere dikkat eder? Ya da bunlardan birkaç özelliÄŸi birden mi önemsiyor? Onu nasıl tanıdıysanız, sizden de aynı tarzda iletiÅŸim, iÅŸ yapma, iÅŸi tamamlama, iÅŸin sunumu ve iletiÅŸim ÅŸekli bekleyecektir. Aksi takdirde her zaman zorlanan siz olursunuz. Beklentiye göre hareket ettiÄŸinizde istekleriniz, önerileriniz ve sunumlarınız ona hitap ettiÄŸi için, dinler, soru sorar, iletiÅŸimi daha istekli kurar ve hızlı kararlar alır.

Yöneticinizin de baÄŸlı olduÄŸu baÅŸka bir yönetici veya üst yönetim olduÄŸunu unutmayın. Dolayısıyla yöneticinizde onlara karşı sorumlu olduÄŸu için bazı davranışları, iÅŸi isteyiÅŸ ÅŸekli veya iÅŸin önceliÄŸi ondan istenene göre deÄŸiÅŸiklik gösterebilecektir. Yöneticinin de bir insan ve çalışan olduÄŸunu unutmayın. Yani onunda üzerinde bir baskı, stres veya yoÄŸunluk olacağını göz önüne alın. Bu nedenle bu tür durumlarda nasıl davranacaksınız, neye ihtiyacı vardır, nasıl yardımcı olabilirsiniz gibi temel destekleyici davranışları ona karşı göstermelisiniz. Onun ihtiyacı olduÄŸu anda ona nasıl yardımcı olacağını sormaktan çekinmemelisiniz. Ya da bu tür durumlarda sizden bir ÅŸey istediÄŸinde önceliÄŸinizi ona vermelisiniz. O zaman o sizi dinler ve onunla normal zamanda doÄŸru iletiÅŸim kurabilirsiniz. Bu sayede onun beklentilerini sorup, ona nasıl destek olabileceÄŸinizi anlatabilirsiniz. Bunu yaptığınızda onu yönlendirme gücüne sahip olursunuz. 

Devamını dergiden okuyabilirsiniz 


 

R E K L A M

İlginizi çekebilir...

Stres Yönetimi Bir Yöneticinin En Büyük Gücüdür

Stresi yönetmek ve stresle başa çıkabilmek farklı bir beceri gerektirir. Stresi sürekli üzerimizde taşır ve onun yükü altında kalırsak ne kendimizi, n...
1 Mayıs 2025

Yöneticinin Kötü Alışkanlığı: Başkalarını Susturmak ve Eleştiriye Kapalı Olmak

Levent Taşkın; "Anlatmayı seven, başımıza gelenleri hemen çevremizle paylaşmak için heyecan duyan, şikayetlerimizi duyurmayı iş edinen, teşekkürü...
7 Nisan 2025

Öfke kontrolü

Öfkeli bir müşteri çoğu zaman karşımızda iken ona nasıl davrandığımızla ve onunla doğru iletişim kurarak önemseyip önemsemediğimizle doğru orantılı ol...
6 Mart 2025

 
Anladım
Web sitemizde kullanıcı deneyiminizi artırmak için çerez (cookie) kullanılır. Daha fazla bilgi için lütfen tıklayınız...

  • Boat Builder Türkiye
  • Çatı ve Cephe Sistemleri Dergisi
  • Enerji & DoÄŸalgaz Dergisi
  • Enerji ve Çevre Dünyası
  • Su ve Çevre Teknolojileri Dergisi
  • Tersane Dergisi
  • Yalıtım Dergisi
  • Yangın ve Güvenlik
  • YeÅŸilBina Dergisi
  • İklimlendirme Sektörü KataloÄŸu
  • Yangın ve Güvenlik Sektörü KataloÄŸu
  • Yalıtım Sektörü KataloÄŸu
  • Su ve Çevre Sektörü KataloÄŸu

©2025 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Åž. | Sektörel Yayıncılar DerneÄŸi üyesidir. | Çerez Bilgisi ve Gizlilik Politikamız için lütfen tıklayınız.