WAVIN
E.C.A.

ÜNTES YÖNETİM KURULU BAŞKANI MEHMET ŞANAL: "HİSENSE VRF KLİMA SİSTEMLERİ İLE VRF PAZARINDA DA SES GETİRECEĞİZ"

ÜNTES YÖNETİM KURULU BAŞKANI MEHMET ŞANAL: "HİSENSE VRF KLİMA SİSTEMLERİ İLE VRF PAZARINDA DA SES GETİRECEĞİZ"

7 Kasım 2016 | SÖYLEŞİ
4.010 kez okundu

Åžirketiniz  hakkında tanıtıcı bilgi vererek, mevcut durumu ve geleceÄŸe yönelik hedeflerinden bahsedebilir misiniz?

Üntes yarım asıra yaklaÅŸan tecrübesi ile geliÅŸerek ve farklılaÅŸarak iklimlendirme sektöründe üretimine devam etmektedir.  İlk üretimlerine endüstriyel fanlar ve duvar tipi cihazların üretimi ile baÅŸlayan Üntes,  bugün 300’ün üzerinde çalışanı ile üretim faaliyetlerini Ankara/Kazan ve Saray’daki 120.000 m2’lik açık 29,100 m2‘lik kapalı alandaki fabrikalarında sürdürmektedir. Ürün gamını sürekli olarak geliÅŸtiren firmamız bugün, klima-havalandırma sistemleri, klima santralleri, hijyenik klima cihazları, paket klima cihazları, havuz nem alma cihazları, fan coil üniteleri, çatı ve kanal tipi aspiratörleri ve Üntes-Rhoss markası ile soÄŸutma grupları üretim hatlarına sahiptir.

 

MüÅŸterilerimizin tüm ihtiyaçlarının yanında olabilmek adına, dünya devi Hisense ile yapmış olduÄŸumuz distribütörlük anlaÅŸması ile 2016 yılı itibarı ile ürün gruplarımıza VRF sistemlerini de ekledik. Klima santralleri, fan coil ve soÄŸutma grubu pazarında önemli bir yerimiz var. Bu alanlardaki baÅŸarımızı geçtiÄŸimiz yıl üretimine baÅŸladığımız rooftop paket sistemlerinde ve VRF sistemlerinde de yakalamayı hedefliyoruz. Yerel pazardaki hedeflerimizin yanı sıra global anlamda da ciddi hedeflerimiz var. Üretimimizin yüzde 20’sini 30’a yakın ülkeye ihraç ediyoruz. 2020 yılına kadar bu oranı %40’lara çıkarmayı hedefliyoruz. Bu yıl içerisine ilk kez Avusturalya’ya ilk satış baÄŸlantımızı yaptık. Üntes Ürünleri Åžili’den Avustralya’ya kadar dünyanın birçok noktasına ulaÅŸmaya baÅŸlamıştır. Üntes olarak Ar-Ge’ye büyük önem veriyoruz. Chiller, fancoil, rooftop ve paket klimalar test laboratuvarlarımız mevcuttu. Aralık ayı da heat pump chiller test laboratuvarımızı da hizmete açmış olacağız.   Ar-Ge yatırımlarımız her yıl artarak devam ediyor. Yakın bir zamanda Ar-Ge departmanımızı Ar-Ge merkezi statüsüne kavuÅŸturacağız.

 

Hisense ürünleri için nasıl bir ortaklık, organizasyon yaptınız, bununla ilgili hedeflerinizi detaylı olarak açıklar mısınız?

Japon teknoloji ve iklimlendirme devi Hitachi ile 1969’da Çin’de kurulmuÅŸ elektronik devi Hisense’in 2002 yılında beraber kurduÄŸu Hisense Hitachi Air-Conditioning Systems fabrikası Hisense ve Hitachi markaları altında VRF sistemleri üreterek dünya genelinde satışını gerçekleÅŸtirmektedir. Avrupa’daki en büyük VRF pazarına sahip olan Türkiye Hisense için stratejik öneme sahiptir. Bu kapsamda Üntes bünyesinde kurulu olan Üntes VRF Klima Sistemleri A.Åž. Hisense’in Türkiye’deki tek yetkili distribütörü olmuÅŸtur. Bu ortaklığın temel amacı Üntes’in diÄŸer ürün gruplarında olduÄŸu gibi VRF ve split klima sistemleri satışında da 3 yıl içerisinde pazar liderleri arasına girerek Türkiye pazar beklentilerini en doÄŸru biçimde saÄŸlamaktır. Marka geliÅŸim stratejisi doÄŸrultusunda 2016 Avrupa Kupası ve Formula 1 Redbull takımı sponsorlukları bulunan Hisense, Türkiye pazarındaki marka çalışmalarına Üntes ile devam etmektedir.

 

Hisense için satış ve satış sonrası organizasyonunu ne ÅŸekilde planladınız, detayları ile açıklar mısınız?

Son kullanıcının bizlerden temel beklentisi, ilk yatırım ve ömür boyu maliyetin optimize edildiÄŸi en uygun sistemin projelerinde uygulanmasıdır.  Bu beklentinin ancak kaliteli ürün, doÄŸru seçim, doÄŸru uygulama ve kesintisiz hizmetle mümkün olacağını bilen Üntes, tüm personel ve çalışma altyapısını buna göre oluÅŸturmuÅŸtur. Hedeflerin gerçekleÅŸmesi ve baÅŸarının sürekliliÄŸinin anahtarı Türkiye genelinde en az 350 Üntes biriminin (bayi, çözüm ortağı, servis)  ortak çalışma alt yapısı altında insani hatalardan arındırılmış bir sistemde iÅŸ üretmesinden geçmektedir. Üntes’in bu çalışma disiplinindeki görevi üreticiden son kullanıcıya kadar tüm paydaÅŸların etik kurallar çerçevesinde beklentilerinin karşılanmasıdır.

 

Türkiye’de hangi Hisense ürünlerini pazara sunacaksınız, bu ürünlerin üstün özelliklerinden bahseder misiniz?

Hisense, yıllık 17 milyar $ cirosu ile sadece iklimlendirme deÄŸil dünyanın lider LCD TV ve elektronik eÅŸya üreticilerindendir. Üntes bu aÅŸamada VRF ve hafif ticari klima sistemleri satışını üstlenmiÅŸtir. Hisense Hitachi Air-Conditioning Systems fabrikalarından çıkan ürünlerin tamamı günümüz kalite ve verimlilik ihtiyaçlarını karşılamak üzere tasarlanmıştır. Yeni asimetrik scroll kompresör teknolojisi, iki kademeli süper soÄŸutmalı akışkan çevrim yapısı, çok katmanlı ısı deÄŸiÅŸtirgeci ve entegre kontrol yapısı gibi öncü teknolojiler Hisense VRF sistemlerini sıfırın altında -23oC’den +52oC’ye kadar geniÅŸ bir iklim aralığında kesintisiz ve maksimum verimle çalışmalarını saÄŸlamaktadır.

Ürün gamına kısaca göz atacak olursak 8kW ile 150kW arası ısı pompalı ve ısı geri kazanımlı hava soÄŸutmalı dış üniteler, 8kW ile 56kW arası su soÄŸutmalı dış üniteler mühendislik ekiplerinin teknik beklentilerine cevap verirken, estetik ve rakiplerine göre daha kompakt yapıdaki iç üniteleri mimari zorlukları rahatlıkla aÅŸabilmektedir. 6.000 m3/saate kadar ısı geri kazanımlı %100 taze hava çözümleri sunan Hisense tek devrede 150kW’a kadar klima santralı DX baÄŸlantı imkanı tanımaktadır. Üntes Türkiye’nin en büyük klima santrali üreticilerindendir. Hisense Üntes ortak teknik çalışmasının ürünü olan VRF destekli DX bataryalı klima santralleri benzer ürünlerin tüm uyumsuzluk dezavantajlarından arındırılmış olarak son kullanıcıya %100 kusursuz çalışma garantisi vermektedir.

 

Åžirketinizin diÄŸer ürün, hizmet yelpazesinden bahsederek, önümüzdeki yıl için baÅŸka ne gibi yenilikler sunmayı planlıyorsunuz?

 2017 yılı başında rooftop klimalarda soÄŸutma kapasitesi 200kW üstünde olan ürünlerimizi de pazara sunacağız.  Ayrıca özellikle yurtdışı pazarlarda tropikal iklimler için geliÅŸtirmekte olduÄŸumuz rooftop klimaları da önümüzdeki yılın ikinci yarısında satışa sunacağız. SoÄŸutma gurubu fabrikamızın üretim alanını da bu yıl içerisinde büyüterek 5000 metrekareye çıkardık. Bu tesisimizdeki ikinci test laboratuvarımızı da Aralık ayında tamamlamayı planlıyoruz. Yeni test ünitemizde artık heatpump chiller ünitelerinin de performans testlerini yapabileceÄŸiz.  

 

Türkiye’de etkinliÄŸinizi arttırmayı planladığınız özel alanlar, ürün grubu veya pazarlar bulunuyor mu?

Türkiye’de merkezi klima sistemlerinde pazar payımız her ürün gamında ilk üçtedir.   Bu yüzden bizim asıl hedefimiz dış pazarda büyümektir.  İç pazarda daha önce ithal ettiÄŸimiz rooftop klimaların 2015 yılında üretimine baÅŸladık ve bu alandaki düÅŸük olan pazar payımızı %20’lere ulaÅŸtırmayı planlıyoruz. 

 

Tabii ki VRF pazarı alanında, hızlı bir ÅŸekilde giriÅŸ yapmak üzere tüm hazırlıklarımızı tamamladık. VRF klima sistemlerinin satış pazarlamasının yapmak üzere ÅŸirketlerimiz bünyesine Üntes VRF Klima Sistemleri A.Åž. olarak yeni bir ÅŸirket daha kattık. VRF ve split klima sistemlerinin tüm satış dağıtım ve satış sonrası iÅŸlemleri yeni kurduÄŸumuz bu ÅŸirket üzerinden yapılmaya baÅŸlamıştır.  Yeni ÅŸirketimizde bu konuda çok tecrübeli bir takım oluÅŸturduk. Son yıllarda birçok projede VRF klima sistemleri ile merkezi sistem klima sistemleri aynı                proje içerisinde kullanılmaya baÅŸladı. Dolayısı ile biz müÅŸterilerimizin tüm proje ihtiyaçlarını karşılayamıyorduk. MüÅŸterilerimizden gelen yoÄŸun talepler doÄŸrultusunda artık bu tür projelerde de tüm klima sistemlerini müÅŸterilerimize sunabileceÄŸiz.

 

Sektör ile ilgili yorumlarınızı alabilir miyiz?

Son yirmi yılda iklimlendirme sektöründeki geliÅŸim ve büyüme, ülkemiz sanayisindeki büyüme verilerinin üzerinde bir büyümedir.  Bu büyümenin birincil sebebi inÅŸaat sektörünün hızlı geliÅŸimidir. Sektördeki bu hızlı büyüme trendi ile birlikte sektörel firmalarda belirli ürünlerde kapasite artışı ile kısmen katma deÄŸeri yüksek ürünlerin üretimine yönelik giriÅŸimler baÅŸlamıştır. Ancak, katma deÄŸeri yüksek ürünlerin üretimi konusunda yerli sanayinin daha çok alacağı yol vardır. ÖrneÄŸin, klima santrallerinde ithalat tamamen biterken artık ciddi bir ihracat baÅŸlamıştır. Fan coil’lerde de sektör tamamen ithalatçı konumundayken, geçtiÄŸimiz yıl ilk defa yerli üretim satışları ithal fancoil satışlarının üzerine çıkmıştır. Fakat halen sektörün fancoil ihracatı ülkemize ithal edilen fancoil miktarından çok daha düÅŸük seviyededir. Söz konusu bu dış ticaret açığı soÄŸutma grupları, rooftop klimalar, fanlar, vb. ürünlerde çok daha yüksek bir orandadır. Üntes olarak bizim de girdiÄŸimiz VRF klima sistemlerinde ise ÅŸu anda tamamen ithalata dayalı bir tüketim söz konudur. 

 

İç pazarın büyümesi ile birlikte Türkiye, yurt dışındaki çok sayıda firmanın dikkatini çeken bir pazar olmuÅŸ ve birçok yerli firma satın alınmış veya yeni yatırımlar yapılmıştır. Ancak, bu yatırımlar sayesinde Türkiye’deki iklimlendirme sektörünün reytingi artmakla birlikte maalesef bu yatırımların ve satın almaların büyük bir kısmı iç pazara odaklı üretim yapmanın ötesine gidememiÅŸtir. Dış pazara yönelik katma deÄŸeri yüksek ürünlerin üretimine yönelik yatırımlara da ağırlık verilirse birçok komponent üreticisi de ülkemizde üretilmeyen komponentlerin üretimine yönelik yeni yatırımlar yapacaklardır. Sektör olarak önümüzdeki yıllarda bu problemin çözümüne yönelik ortak stratejiler geliÅŸtirilirse, 2030’lu yıllarda üretim bazında ve iklimlendirme ihracat rakamlarında Avrupa’da ilk üçe girmemiz mümkün olacaktır.

 

Son olarak eklemek istedikleriniz?

Üntes son 10 yıldaki stratejik planları doÄŸrultusunda merkezi sistem klimaları konusunda çok ciddi yatırımlar yaparak ülkemizdeki en geniÅŸ üretim yelpazesine sahip ürünleri ülkemizde üreten tek firma konumuna gelmiÅŸtir. Nihai ürün olarak ithalatımız nerede ise kalmamıştır. Yıllar öncesi İthalatını yaptığımız fancoil, chiller, rooftop klimalar yapmış olduÄŸumuz know-how transferleri ve Ar-Ge çalışmalarımız sayesinde artık kendi tesislerimizde üretilmeye baÅŸlamıştır. Amacımız, Ar-Ge çalışmalarımızı ve geliÅŸimimizi her zaman sürdürülebilir kılmaktır.


 

R E K L A M

İlginizi çekebilir...

Ufuk Atan; "DemirDöküm'ün yeni marka kimliği, modern, sürdürülebilir ve müşteri odaklı yaklaşımımızın bir yansıması."

DemirDöküm Genel Müdür Yardımcısı Ufuk Atan, DemirDöküm'de yeni marka kimliği ile başlayan dönüşüm, ısı pompaları ve hidrojen başlıklarındaki soru...
6 Mart 2025

KLINGER Turkey Pazarlama Yöneticisi Ali Korhan Közer: "Özellikle, demir çelik sektöründe oksijen hatlarında..."

KLINGER Turkey Pazarlama Yöneticisi Ali Korhan Közer, yakından tanıdığımız Politeknik-KLINGER markalarının merak ettiğimiz yakın geçmişini, KLINGER va...
10 Åžubat 2025

Bir Ömür, Türkiye'nin İklimlendirme Sektörünün de Tarihi: YÜKSEL KÖKSAL Anlatıyor,

Üçüncü ve Son Bölüm: İSTANBUL ve TETİSAN TECRÜBEM'¦...
5 Kasım 2024

 
Anladım
Web sitemizde kullanıcı deneyiminizi artırmak için çerez (cookie) kullanılır. Daha fazla bilgi için lütfen tıklayınız...

  • Boat Builder Türkiye
  • Çatı ve Cephe Sistemleri Dergisi
  • Enerji & DoÄŸalgaz Dergisi
  • Enerji ve Çevre Dünyası
  • Su ve Çevre Teknolojileri Dergisi
  • Tersane Dergisi
  • Yalıtım Dergisi
  • Yangın ve Güvenlik
  • YeÅŸilBina Dergisi
  • İklimlendirme Sektörü KataloÄŸu
  • Yangın ve Güvenlik Sektörü KataloÄŸu
  • Yalıtım Sektörü KataloÄŸu
  • Su ve Çevre Sektörü KataloÄŸu

©2025 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Åž. | Sektörel Yayıncılar DerneÄŸi üyesidir. | Çerez Bilgisi ve Gizlilik Politikamız için lütfen tıklayınız.