
METSAN ÜRÜNLERİ TUNUS PAZARIYLA BULUŞUYOR![]()
Bugün, inÅŸaat ve taahhüt iÅŸlerinin yanı sıra; inÅŸaat ve dekorasyon malzemelerinin ithalat, ihracat ve ticareti, harita imar planı aplikasyon ve müÅŸavirliÄŸi, mimari, iç mimari ve restorasyon projelendirmesi ile uygulaması, gıda sanayi ve ticareti ile öÄŸrenci yurdu / huzurevi iÅŸletmesi gibi alanlarda faaliyet gösteren Metsan; su arıtma sistemleri ve endüstriyel pompalar konusunda ithalat yapmakta olan Tunus merkezli Thermeco firması ile iÅŸbirliÄŸine giderek yurtdışı temsilciliklerine bir yenisini daha ekledi. Metsan Endüstriyel Yapıştırıcılar Ticaret A.Åž Yönetim Kurulu BaÅŸkanı İbrahim Çabuk bu iÅŸbirliÄŸi süreci ile ilgili bilgiler verdi.
Halihazırda İran, Cezayir ve Suudi Arabistan’da bulunan temsilciliklerimize geçtiÄŸimiz ay bir yenisini daha ekledik. 20 - 23 Aralık tarihlerinde Thermeco firması ile temsilcilik anlaÅŸması yapmak üzere, Avrupa ile Arap dünyası arasında bir köprü vazifesi gören Kuzey Afrika ülkesi Tunus’taydık. Yatırımcılara Avrupa BirliÄŸi, Orta DoÄŸu ve Kuzey Afrika’daki daha büyük pazarlara giriÅŸ imkanı sunan Tunus pazarını yerinde inceleme fırsatını elde ettiÄŸimiz bu ziyaretimiz sırasında Thermeco Tunus ve Metsan’ın karşılıklı firma tanıtımlarını gerçekleÅŸtirdik.
2007 yılında kurulan Thermeco, 9 yıldır su arıtma sistemleri ve endüstriyel pompalar konusunda ithalat yapmakta olan bir firma. 25 çalışanı ile beraber satış, montaj ve satış sonrası teknik destek hizmeti veriyor. Åžirketin ithalat ve personel eÄŸitimi sorumlusu Bassem Bey, Tunus genelinde seçkin 100 müÅŸteri ile çalıştıklarını, güvenli bir strateji izleyerek mevcut müÅŸterilere daha iyi hizmet vermeyi öncelik edindiklerini bize aktardı. İşlerini titizlikle yapan Thermeco firması, kaliteli ürün ve kaliteli teknik hizmet anlayışını benimsemiÅŸ. Kendileri emin olmadıkları hiçbir ürünü müÅŸterilerine sunmuyorlar.
“ÜRÜNLERİMİZİ ÇOK BEÄžENDİLER”
Thermeco firma ziyaretimiz sırasında EMS Force 55 Serisi Boru Sızdırmazlık Ürünleri, EMS Dubell Kimyasal Dübel ve EMS Force 800 Serisi Hızlı Yapıştırıcı ürün gruplarının teknik ve detaylı sunumlarını uygulamalı olarak gösterdik. Tunus pazarında “Teflon Likit” adıyla bilinen 55 Serisi ürünlerimizin avantajları, sayısı giderek artmakta olan sunum katılımcılarının oldukça ilgisini çekti. Soru-cevap faslı ve doÄŸru uygulama örneklerinin gösterilmesinin ardından, katılımcılar ürünümüzü hem ambalaj hem marka ve isim seçimi, tasarımı açısından çok beÄŸendiklerini, performans açısından da beÄŸendiklerini ve müÅŸterilerinin de üründen çok memnun olduklarına dair geri dönüÅŸ aldıklarını ifade ettiler.
Thermeco için güçlü hedefler belirlemiÅŸ olan firma sahibi Vajdi Bey, ciro hedeflerine ulaÅŸabilmek için farklı ürün gruplarına da ihtiyaçları olduÄŸunu ifade etmiÅŸti.
Bu baÄŸlamda sunum sırasında en çok ilgilerini çeken ürünlerden biri de 800 Serisi ürünlerimiz oldu. Kullanım alanlarını uygulamalı olarak gösterdiÄŸimiz serideki ürünlerin farklarını ayrı ayrı açıkladık. Ürünlerimizin uygulama baÅŸarısından etkilenen Vajdi Bey, endüstriyel amaçlı olmakla birlikte bireyin kullanımına da açık bir ürün olan ve geniÅŸ bir pazar payı bulunan EMS Force 800 Serisi ürünlerimizin Tunus pazarında kolaylıkla yer edineceÄŸini vurguladı.
Ürün tanıtımlarımız sırasında kimyasal dübelin hali hazırda Tunus piyasasında kullanımda olduÄŸunu, çeÅŸitli farklı markalar kullanıldığını öÄŸrendik. Pazarda yaygın olarak popüler olan baÅŸka bir markanın adıyla tanınan kimyasal dübel ürününün Tunus pazarında çok büyük bir potansiyele sahip olduÄŸunu karşılıklı konuÅŸmalarımız sırasında fark ettik. Thermeco firma sahibi Vajdi Bey, Metsan’ın kimyasal dübeldeki rekabet gücünün net bir ÅŸekilde farkına vardığını belirtti.
“THERMECO İLE METSAN BİRÇOK AÇIDAN BİRBİRİNE BENZİYOR”
Thermeco’da hem elemanları hem müÅŸterileri ile duygusal bir baÄŸ oluÅŸturan firma sahibi Vajdi Bey, hizmet, ürün kalitesi ve profesyonel yönetim anlayışı ile rekabet üstü bir deÄŸer elde etmiÅŸ. Sosyal medya iletiÅŸimin de oldukça önem veren ve aktif olarak kullanan Thermeco ile Metsan birçok açıdan birbirine çok benziyor. Bu benzerlik her iki firmanın da uzun dönemli menfaatleri açısından çok avantajlı bir durum. Tunus pazarı için hedeflerimizi belirlediÄŸimiz bu görüÅŸmemizde, Thermeco firması ile karşılıklı olarak imzaladığımız sözleÅŸmenin ardından, Thermeco ve Metsan olarak en iyi ÅŸekilde çalışacağımız konusunda mutabık kaldık.
TUNUS’A DAİR KISA NOTLAR
Nüfus Özellikleri & YaÅŸam KoÅŸulları
Kıyılarında Akdeniz iklimi, iç kesimlerde ve güney bölgelerde yarı kurak çöl ikliminin hakim olduÄŸu Tunus’ta nüfusun % 98,2’sini Araplar, % 1,2’sini genelde Tunus’un güney bölgesinde yaÅŸayan Berberiler, kalanını ise Fransızlar ve İtalyanlar oluÅŸturuyor.
Ülke nüfusunun % 98’i Müslüman, % 1’i Yahudi, % 1’i de Hıristiyanlık ve diÄŸer dinlere mensup vatandaÅŸlardan oluÅŸuyor. Tunus’ta resmi dil Arapça olmasına raÄŸmen Fransızca ticari hayatta yaygın olarak konuÅŸuluyor. Yabancı dil olarak kullanılan ve çok yaygın olarak konuÅŸulan Fransızca’nın yanı sıra birçok Tunuslu İngilizce, İtalyanca ve Almanca da konuÅŸabiliyor. Demokratik geçiÅŸ sürecinin tamamlanacağı ve yeni devrim riskinin azaldığı tahmin edilen Tunus’ta nüfusun % 80’ni orta sınıfta yer alıyor, halkın % 4’ü ise asgari hayat standartlarının altında yaşıyor.
Belirlenen ekonomik ve toplumsal kalkınma hedefleri doÄŸrultusunda ülkedeki yetiÅŸmiÅŸ, eÄŸitimli nüfusun oranını yükseltmeyi amaçlayan Tunus’ta eÄŸitime özel bir önem veriliyor. İş baÅŸvurularının % 53’ü, üniversite mezunları veya profesyonel yetiÅŸmiÅŸ iÅŸ gücüne sahip kiÅŸilerce yapılıyor. 2000 kiÅŸiye bir bilim adamı düÅŸen Tunus’ta yeterli sayıda mühendis ve kalifiye eleman bulunuyor. Tunus, Afrika’nın en iyi kalifiye iÅŸ gücüne sahip ülkesi olarak biliniyor.
Ekonomik Yapı
Tunus ekonomisinin genel yapısı incelendiÄŸinde, ülkenin bağımsızlığını kazandığı 1956 yılından 1970’li yıllara kadar devletin ekonomiye önemli ölçüde müdahale ettiÄŸi görülüyor. Gerçek anlamda serbest piyasa ekonomisine ancak 1987 yılında adım atabilen Tunus ekonomisi, turizm baÅŸta olmak üzere, hizmet sektörü, tarım, tekstil ve konfeksiyon, hafif sanayiler ile petrol ve fosfat üretimine dayanan, geliÅŸme yolunda bir ekonomi.
1998 yılında Davos’taki Dünya Ekonomik Forumu’nda yayınlanan Rekabet Raporu’nda Kuzey Afrika’daki ikinci güçlü ülke olarak deÄŸerlendirilen Tunus’un 2018 yılına kadar GSYİH’ndaki artışın yılda %4’ün üzerinde olacağı tahmin ediliyor. Bu dönemde, sanayi üretiminin yılda ortalama %4,2 oranında büyümesi ve tarım üretiminin ise %2,6 oranında büyümesi bekleniyor.
Gelecek Vaat Eden Sektörler ve Yatırımlar
Bilgi iÅŸlem ve haberleÅŸme, otomotiv parçaları, elektrik-elektronik, mekanik, tekstil, gıda sanayii, deri ve ayakkabı sektörleri yatırımda öncelikli alanlar olmakla beraber, bu sektörlerin dışında, inÅŸaat ve müteahhitlik alanı da Tunus’ta gelecek vaat ediyor. Özellikle Körfez Ülke yatırımcılarının bu ülkeye turizm, konut ve yerleÅŸim alanında yatırım yapma arzuları ve Avrupa, Libya ve Cezayir’in petrol arama ve iÅŸletme, doÄŸal gaz dağıtım ve elektrik üretim ve dağıtım alanlarında yatırım giriÅŸimleri inÅŸaat sektörü ve inÅŸaat malzemeleri açısından fırsat yaratmaya oldukça müsait.
“MARKA YÖNETİMİ İLE FARKLILAÅžIYORUZ”
Metsan Endüstriyel Yapıştırıcılar olarak bir marka ortaya çıkardığımızda bu marka ile farklılaÅŸmayı, müÅŸterilerimize tutarlılık ve güven aşılamayı, ürün ile müÅŸterilerimiz arasında bir baÄŸ oluÅŸturmayı, pazar konumumuzu güçlendirmeyi ve markalaÅŸma yolunda emin adımlarla ilerlemeyi hedefliyoruz.
Marka kimliÄŸimiz, firmamızın var olan özellikleri, katkıları, faydaları, performansı, kalitesi, tecrübesi ve markaya sahip olduÄŸumuzdaki deÄŸeri ve müÅŸterilerimizn gözünde nasıl algılandığımızın özüdür. Biz, marka oluÅŸtururken, öncelikle marka kimliÄŸimizi net bir ÅŸekilde belirlemek adına, müÅŸterilerimizi, rakiplerimizi ve kendimizi analiz ettik. Tüm pazarlama tekniklerinin bir ürüne, ürün grubuna veya markaya uygulanması anlamına gelen marka yönetimi ile amaçladığımız, ürünlerimizin algılanan deÄŸerinin artırmak ve bu sayede marka deÄŸerimizin artmasıdır. Metsan Endüstriyel Yapıştırıcılar olarak EMS Dubell, EMS Force Super Glue, EMS Force Engineering Adhesive, EMS EX-Themp, EMS Thermofilm, EMS Mix & Mould, EMS MULTIBOND ve EMS Undercoat olmak üzere üretimini gerçekleÅŸtirdiÄŸimiz toplam 8 markamız bulunuyor.
Marka yönetimi ile müÅŸterilerimiz ile doÄŸru ve etkin bir iletiÅŸim kurmaya azami özen göstererek müÅŸterilerimizin markamızı tercih etmesi, satın aldıkları üründen tatmin olmaları ve aynı markayı tekrar tekrar satın almalarını hedefliyoruz. MüÅŸterilerimizin markamız ile ilgili memnun oldukları yönleri, varsa memnuniyetsizlikleri, beklentileri, satın alma sırasında ve sonrasında yaÅŸayabileceÄŸi sorunlar gibi müÅŸterilerden geri bildirim yoluyla aldığımız bilgileri markalarımızı yönetirken göz önüne alarak yenilik yapmayı, firmamızı ve markamızı iyileÅŸtirme yoluna gitmeyi ilke edindik.
Yurtdışından aldığımız bilgilerle; logosundan ambalajına, ürün kalitesiyle dünya pazarında markamızla bir yer saÄŸlamış durumdayız. 25 yıldır taviz vermediÄŸimiz “mutlak kalite, mutlak dürüstlük ve mutlak güvenilirlik” prensiplerimizin bugüne gelmemizde en önemli etken olduÄŸunu biliyoruz. Bu geçen süre zarfında baÅŸladığımız her yeni iÅŸe içimizdeki heyecanı kaybetmeden odaklanıyor ve “Daha iyisini nasıl sunarız?” sorusuna yanıt arıyoruz.
METSAN ÜRETİM DEPARTMANI, İŞÇİ SAÄžLIÄžI VE İŞ GÜVENLİĞİ EĞİTİMİNİ TAMAMLADI
2016 yılı eÄŸitim programımız kapsamında üretim departmanı personelimiz Genel İş GüvenliÄŸi & İşçi SaÄŸlığı ve Kimyasallar ile Çalışmanın Genel Kuralları baÅŸlıklı eÄŸitim seminerlerine katıldılar. Seminer sonrasında üretim tesislerimiz denetlenerek yapılacak iyileÅŸtirmeler ve düzenlemeler gözden geçirildi. İşçi saÄŸlığı ve iÅŸ güvenliÄŸi hakkında farkındalığın arttırılması ve iÅŸ kazalarının sıfıra indirilmesi hedefine ulaÅŸmak için çalışmalarımız devam ediyor. 2016 yılında planlanan eÄŸitim programımızı eksiksiz olarak tamamlamış bulunuyoruz. Ocak ayı içerisinde 2017 yılı eÄŸitim planını sonuçlandırarak eÄŸitim seminerlerimize yıl boyu devam edeceÄŸiz. İlginizi çekebilir... Ufuk Atan; "DemirDöküm'ün yeni marka kimliÄŸi, modern, sürdürülebilir ve müşteri odaklı yaklaşımımızın bir yansıması."DemirDöküm Genel Müdür Yardımcısı Ufuk Atan, DemirDöküm'de yeni marka kimliÄŸi ile baÅŸlayan dönüşüm, ısı pompaları ve hidrojen baÅŸlıklarındaki soru... KLINGER Turkey Pazarlama Yöneticisi Ali Korhan Közer: "Özellikle, demir çelik sektöründe oksijen hatlarında..."KLINGER Turkey Pazarlama Yöneticisi Ali Korhan Közer, yakından tanıdığımız Politeknik-KLINGER markalarının merak ettiÄŸimiz yakın geçmiÅŸini, KLINGER va... Bir Ömür, Türkiye'nin İklimlendirme Sektörünün de Tarihi: YÜKSEL KÖKSAL Anlatıyor,Üçüncü ve Son Bölüm: İSTANBUL ve TETİSAN TECRÜBEM'¦... |
||||
©2025 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Åž. | Sektörel Yayıncılar DerneÄŸi üyesidir. | Çerez Bilgisi ve Gizlilik Politikamız için lütfen tıklayınız.