E-Dergi Oku 
E-Bültene Abone Olun
 
B2B MEDYA

Daikin Türkiye Akademi

Daikin Türkiye Akademi

25 Eylül 2019 Çarşamba | HABERLER
286. Sayı (Ekim 2019)
648 kez okundu

Sektörün önde gelen firmalarından her ay birinin eğitim bölümlerini ziyaret ederek mercek altına aldığımız yazı dizimizin bu ayki durağı Daikin Akademi oldu. Öğrenme kültürünü artırarak, eğitimin gücünü paydaşlarının kişisel gelişim, mesleki deneyim ve iş yapma kalitesine yansıtmak misyonu ile faaliyetlerini sürdüren Daikin Akademi ile ilgili bilgileri şirketin CEO’su Hasan Önder’den aldık.

Daikin Türkiye Akademi, insan odaklı yönetim felsefesinin temelini oluşturan insanın içindeki potansiyele olan inanç ve bu potansiyeli ortaya çıkarmak için gereken eğitim ve gelişim desteğini tüm paydaşlarına sağlamayı hedefleyerek, “Eğitimde Daikin Farkını Yaşatmak” üzere 2012 yılında kuruldu.

Daikin Akademi binası ise 2014 yılında 3 bin 900 metrekarelik alanda, 6 teorik eğitim salonu, 6 toplantı salonu ile 3 uygulama merkezinden oluşan bir yapı şeklinde Maltepe’de faaliyete geçti. Akademi salonlarının yanı sıra Daikin’in İklimlendirme Teknolojileri Deneyim Merkezi’nde ürünler ve iklimlendirme ile ilgili tüm detaylar çalışan cihazlar üzerinde anlatılabiliyor. Katılımcılar eğitim sonrasında katılım veya başarı sertifikası alıyorlar.

Daikin Akademi’nin, kurumsal akademi olma yolunda çıktığı bu yolculukta üst yönetime bağlı organizasyonel yapılanması, kurum içindeki diğer bölüm yöneticileri ile oluşturulan Akademi İcra Kurulu ve departmanların hedeflerine ulaşması için stratejik ortak rolünü üstlenerek çalışmalarına devam etmesi fark yaratan özellikleri arasında bulunuyor.

Daikin Akademi, icra kurulu üyeleri ve profesyonel ekibi ile şirket politika ve stratejisi doğrultusunda 3 yıllık yürüyen stratejilerini ve yol haritasını oluşturarak, eğitimde belirlemiş olduğu kalite standartları çerçevesinde faaliyetlerini düzenliyor. Akademi ile ilgili detaylı bilgileri Daikin Türkiye CEO’su Hasan Önder yazımızın devamında açıklıyor…

Daikin Türkiye CEO’su Hasan Önder: “Stratejimiz Sektörün İnsan Gücü Kalitesini Artırmak”

Eğitim içeriklerinin oluşturulmasında, ihtiyaç analizinde ve eğitim sonuçlarının ölçümlenmesi ve değerlendirilmesinde titiz bir çalışma yürütüyoruz. Çalışanlarının şimdiki ve potansiyel gelişimlerinin, yetkinliklerinin arttırılması stratejisi ve çalışan bağlılığı, işveren markası ile yetenek gelişiminde insan kaynakları departmanının partneri konumunda. Çalışan eğitimleri, kariyer ve gelişim odaklı ihtiyaç analizleri sonucunda yetkinlik bazlı gelişim programları şeklinde oluşturuluyor ve koçluk çalışmaları ile destekleniyor. Lider ve potansiyel lider adayları için önde gelen üniversiteler ile Lider Geliştirme Programları gerçekleştiriyoruz. Satış kadrosuna yönelik mesleki ve yetkinlik gelişimine yönelik özel içeriklerimiz ile Satış Ekibi Gelişim Programını hem dış firma hem de iç eğitmenlerimiz aracılığıyla çalışanlarımıza sunuyoruz. Katılımcılarımız sınıf eğitiminin yanı sıra, program çerçevesinde okuma, e-öğrenme, çalıştay ve seminer gibi gelişim araçlarından da yararlanıyor. Daikin, akademi eğitimlerin yanı sıra okuma kültürünün arttırılmasına yönelik birçok faaliyeti de şirketimiz içinde gerçekleştiriyor. Bu kapsamda genel merkez binamız, akademimiz ve Hendek’te bulunan fabrikamızda çalışanlar için kütüphaneler yaptırarak kitap kulübü ile aralarındaki etkileşimi de sağlamayı amaçlıyoruz. Ünlü yazarlar ile kitaplarının tanıtıldığı imza günleri organize ediyoruz”.
“Akademi, çalışan gelişiminin bir parçası olarak iç eğitmenlik sürecini de aktif olarak yürütüyor. Şirket çalışanlarımıza bu yapı içinde aktif görev vermek bizim için çok önemliydi. Şu anda 93 iç eğitmenimiz var. Tüm teknik ve mesleki eğitimlerin tamamını iç eğitmenlerimiz ile karşılıyoruz. İç eğitmenlik sürecini her yıl değerlendirip geliştiriyor ve eğitmenlerin maksimum fayda sağlamaları için gelişim planı oluşturuyoruz. Düzenlediğimiz “İç Eğitmen Günleri” ile de eğitmenlerimizi ödüllendirerek onlara teşekkür ediyoruz”. 

“Hendek’te bulunan üretim tesisimizde çalışan mavi yaka personelimiz için mavi yaka ve Formen Gelişim Programları düzenli olarak her yıl gerçekleştiriliyor. Bu program ile amacımız, kalite standartları ve müşteri memnuniyetinin sürdürülebilirliği için kalifiye işçiliği desteklemek, mavi yaka çalışanlarımızın kişisel gelişimlerine destek vererek kariyer gelişimlerinde farklı başarılara imza atmalarını sağlamak, uluslararası platformlarda başta ülkemiz olmak üzere şirketimizi kaliteli işçilik farkımız ile temsil etmek, tedarikçi eğitimleri ile sektörün insan gücü kalitesini arttırmak. 2018 yılında yapılan bu eğitim programı ile TEGEP (Türkiye Eğitim ve Gelişim Platformu)’ten Mavi Yaka Gelişim Programı Kategorisinde ödül aldık”. 

“Akademinin, sektörün insan gücü kalitesini arttırmak gibi önemli bir stratejisi bulunuyor. Daikin Akademi çalışılmak istenilen bir firma imajının yaratılmasından, müşteri memnuniyetinin arttırılmasına kadar olan süreçte faaliyet gösteriyor. Yani hedef kitlesinde Daikin Türkiye çalışanlarının yanı sıra öğrenciler, bayi ve servisler, sektör çalışanları, yurt dışında sorumlu olduğumuz ülkelerdeki distribütörleri ve müşterileri bulunuyor. Bu kapsamda, servisler için yıl içerisinde sürekli olarak teknik eğitimler gerçekleştiriyoruz. Bu eğitimlerde satış sonrası hizmetler departmanı ile ortaklaşa belirlediğimiz ihtiyaç analizi çerçevesinde Akademi binasında teorik sınıf eğitimleri ve pratik uygulama odalarında çalışır vaziyetteki cihazlar ile uygulama eğitimleri yapıyoruz. Katılımcıların bilgi seviyesini hem eğitim öncesinde hem de eğitim sonunda yaptığımız sınav ile ölçüyoruz. Bu sınav sonuçları ve gösterilen gelişim doğrultusunda katılım veya başarı sertifikası almaya hak kazanıyorlar. Aynı zamanda sahaya inip orada da eğitimler ile bilginin pekiştirilmesini sağlıyoruz”.
“Satış Departmanımız ile de bir ihtiyaç analizi yaparak bayilerimiz için “Bayi Gelişim Programı” hazırladık. 4 modülden oluşan bu eğitim programı ile bayilerimizin stratejik odaklı yönetim anlayışını benimseyerek, uyumlu insan ilişkileri çerçevesinde, ticaretini yönetmeleri ve finansal okur yazarlığı etkin şekilde gerçekleştirmelerini hedefledik. Bu eğitimler sonunda “Bayi Yönetimi El Kitabı” yazarak tüm bayilerimize hediye ettik”. 

“Avrupa’nın tek iklimlendirme deneyim merkezi olan Daikin İklimlendirme Teknolojileri Deneyim Merkezi’mizde her ay öğrencilere ve sektöre yönelik teknik eğitimler düzenliyoruz. Böylece iklimlendirmeyi hem deneyimliyor hem de sektörümüze yönelik bilgi düzeylerini arttırmış oluyoruz”.

“Sosyal Sorumluluk Projelerinde Aktif Rol Oynuyoruz” 

Daikin Akademi, kurumsal akademi yapılanması ile sosyal sorumluluk projelerinde de aktif rol oynuyor. Sakura projeleri ile erkek egemen bir sektörde kadınların da var olabileceğini göstermek ve kadın istihdamının arttırılmasını sağlamak amacıyla Sakura Kadın Girişimci ve Sakura Kadın Teknisyenler projelerini akademimiz ile ortak yürüttük.

Kadın Girişimci Destekleme Projesi- Sakura

“Üniversite mezunu, girişimcilik potansiyeli olan kadınlarımızın bu potansiyellerini ortaya çıkararak geleceğin iş kadınlarını ülke ekonomisine kazandırmak amacıyla firmamızın önderliğinde, KALDER ve KOSGEB iş birliğiyle geliştirilen bir projedir. Proje, üniversitelerin lisans/ön lisans/yüksek lisans programlarından herhangi bölümünden yeni mezun olmuş tüm kadınları kapsıyor. Bu kapsamda kadınlarımızı girişimciliğe hazırlarken ana modül olarak 70 saatlik Uygulamalı Girişimcilik Eğitim Programı ve sektörümüz ile ilgili temel teknik bilgilerin ve adayların sorumluluğunda olacak ürünlerin tanıtım bilgilerini içeren 60 saat süreli Destek Modül Eğitim Programı gerçekleştirildi. Aynı modül içerisinde teknik bilgi ile birlikte kişisel gelişimlerini desteklemek amacıyla müşterileri anlayarak, onlara değer katıp sürekli iyi ilişkiler kurabilmeleri amacıyla “Müşteri İlişkileri Yönetimi” eğitimi ve iş hayatına yeni atılacak olan girişimcilerin sürdürülebilir rekabet avantajı kazanmaları amacıyla, stratejik satış yönetimi ve satış motivasyonu konularını içeren “Satış Teknikleri ve Satış Motivasyonu” eğitimi verildi”.

“Program, iş yeri açmada kendilerine gerekli olan tüm hukuksal ve finansal konuları içeren “Yasal ve İdari Hususlar” ve kanunen zorunlu olan “İş Sağlığı ve Güvenliği” eğitimleri ile sonlandırıldı ve eğitim sonunda adaylar 15 günlük staja tabii tutuldu. Proje ile 2014’de 20, 2015’de 40 girişimci adayının eğitimleri gerçekleştirilerek, 2016 yılı sonunda tüm süreçlerde başarılı olmuş 35 girişimci adayımız iş yerlerini açtı”.

Sakura Kadın Teknisyen Projesi

“Bu proje ile toplumda kadınlarımıza rol model olmayı ve benzer faaliyetlere katılmalarına cesaret vermeyi, ekonomik, çevresel, sosyal standartlarının gelişimine destek sağlayı hedefledik. Ayrıca müşteri hizmetlerimize de değer katarak, iyi eğitimli, dinamik, temsil kabiliyeti yüksek bilinçli çalışanlardan oluşan bir uzmanlık öngördük. Daikin merkez, Daikin bayi veya servisleri aracılığıyla başvuruları alınan adaylar, servis yönetimi tarafından yüz yüze mülakatlar ile ön değerlendirmeden geçirilerek eğitim sürecine alındı. Eğitimde 3 ana kategori altında 17 günlük hem teknik hem kişisel gelişim konuları işlendi. Daikin Türkiye Akademi binasında verilen eğitimlerin ardından yapılan sınavda en az yüzde 70 başarı şartını sağlayan ve sınavı başarıyla geçen adaylar belirlenen servislerde staj yaptı; stajı başarıyla tamamlayan adaylar sertifikalarını alarak Daikin servislerinde çalışmaya başladı. 3 etap olarak gerçekleştirilen projemizin sonucu olarak 23 kadın teknisyenimiz aktif olarak sahada hizmet veriyor”.

“Bu projeler ile Daikin Akademi TEGEP (Türkiye Eğitim ve Gelişim Platformu Derneği)’den 2018 yılında “Toplumsal Katkıda Fark Yaratan Eğitim Projeleri” kategorisinde birincilik ödülü aldı. Tüm bu projelerin yanı sıra sektöre ve özellikle projecilere yönelik önümüzdeki dönemlerde hayata geçirilmesi planlanan farklı bir eğitim programının da alt yapı çalışmalarına başladık.

“2013’ten beri 28 bin 550 Kişiye Eğitim Verildi”

“Akademi eğitimlerinde 2013 yılından bu yana 28 bin 550 kişiye teknik, mesleki ve kişisel gelişim konularında sınıf içi eğitim verildi. Arızacılık ve montaj eğitimleri sadece yetkili servislerimize yönelik yapılıyor. Diğer ürün eğitimlerimiz tüm paydaşlarımıza açık olarak veriliyor. Servis ve bayilerimiz için teknik eğitimlerin yanı sıra e-platform aracılığıyla kişisel gelişim ve hobi eğitimlerini içeren e-öğrenme eğitimleri istedikleri zaman ulaşabilecekleri şekilde tanımlanıyor. Daikin Mobile uygulamamız üzerinden de işlerini geliştirebilecekleri kısa videolar ve okuma parçaları yayınlanıyor”.

“Eğitimler Sonrasında Başarı Sertifikası Veriyoruz”

“Eğitimler sonrasında katılım ve başarı sertifikaları veriyoruz. Servis eğitimlerinde sınav sistemi olduğu için 70 puan ve üzeri not alamayan katılımcı başarılı sayılmaz ve ilgili ürün için hizmet verebilmesi için yetki alamaz. Bu nedenle servis eğitimlerinde başarılı olamayan aday yeniden aynı eğitime alınır”. 

“Yine arızacılık ve montaj eğitimlerinde, merkezi ürünlerde eğitim alınabilmesi için temel seviye ısıtma veya soğutma eğitimlerinden başarı ile geçilmiş olması ön koşulu aranıyor”. 

“Mesleki yeterlilik belgesi vermeye hak kazanan firmalar ile İstanbul başta olmak üzere diğer bölge müdürlüklerimizin bulunduğu illerde de ayrıca eğitim organizasyonları düzenliyoruz”.

“Kadın Öğrenci Kontenjanının Artırılmasına Öncülük Ediyoruz”

“Üniversiteler ile aylık periyodik olarak ürün seminerleri, talep doğrultusunda da deneyim merkezi ve fabrika üretim merkezi turlarımızı gerçekleştiriyoruz. Sektörde öğrencilerin gelişiminin sağlanması ve yetişmiş iş gücü oluşturulabilmesi adına meslek liselerinde iklimlendirme sınıfları açıyoruz. Sınıflarda eğitim için gerekli olan tüm cihazlar ve donanımı sağlıyor ve iç eğitmenlerimiz ile periyodik olarak eğitimler düzenliyoruz. İklimlendirme sınıflarında kadın istihdamının sağlanmasına da temel oluşturan bu proje ile kadın öğrenci kontenjanının arttırılmasına öncülük ediyoruz. Ülke genelinde sektörel gelişim için eğitim kurumları ile uzun vadeli protokoller yapıyoruz. İlgili okullarda kadın kontenjanının yer almasına ve/veya artmasına çaba göstermeye devam edeceğiz. Bu okullardan mezun olan kadınlarımızın ileride sektöre kanalize olmaları kolaylaşacaktır”.

“Akademilerin Asıl Amacı Eğitim Değil, İhtiyaçları Doğru Analiz Ederek En Uygun Çözümü Üretmektir”

“Daikin Akademi, öğrenmenin ve gelişimin hiçbir zaman bitmeyeceği bilinci ile öncelikle kendi gelişimine çok önem veriyor. Her yıl gerek sektörde gerekse diğer alanlarda faaliyet gösteren ulusal/uluslararası kurumsal akademiler ile sistematik kıyaslama çalışmaları yaparak kendi seviyemizi ölçerek eksiklerimizi belirliyoruz. Eğitim ve gelişim alanında sektörel gelişmeleri takip ederek yeni nesil öğrenme süreçlerini adapte etmeye çalışıyoruz. Akademinin asıl amacı eğitim vermek değil, ihtiyaçları doğru analiz ederek, en uygun çözümü üretebilmektir. Bu çözüm her zaman eğitim olarak karşımıza çıkmaz, bazen süreçlerde iyileştirme yapılmalıdır, bazen farklı bir uygulama gerekmektedir. Önemli olan Akademinin departmanların yanında en büyük çözüm ortağı olarak bulunması ve şirket hedeflerine ulaşılmasındaki rolünün farkındalığıdır. Bu kapsamda tüm diğer eğitim bölümleri veya akademilerin üstleneceği en önemli misyon, şirket içi konumlandırmalarını gerekli bilgi altyapısı ile bu doğrultuda sağlayabilmektir. Bunun yanı sıra toplumsal katkı alanında sosyal sorumluluk projeleri ile özellikle sektör çalışanlarını ve öğrencilerini gelişim anlamında desteklemek ve bu projelerin sürdürülebilirliğini sağlamak sektör firmalarının her zaman gündem maddeleri arasında olmalıdır”. 


 


İlginizi çekebilir...

İGDAŞ'ın Yeni Genel Müdürü Belli Oldu

İBB iştiraklerinden İGDAŞ'ın başına ekonomist ve siyaset bilimi konusunda çalışmaları olan Dr. Mithat Bülent Özmen atandı....
25 Eylül 2019 Çarşamba

İklimlendirmede Güney Afrika Pazarı Mercek Altında

İklimlendirme Sanayi İhracatçıları Birliği (İSİB) Güney Afrika'nın Johannesburg kentine Sektörel Ticaret Heyeti organizasyonu düzenledi. Heyete İS...
25 Eylül 2019 Çarşamba

Danfoss, Soğutkan Haftası'nı Kutladı

Danfoss, geleneksel olarak gerçekleştirdiği Soğutkan Haftası'nı bu yıl da web seminerler ile kutladı. Danfoss hafta boyunca çözümlerini sunduğu ül...
25 Eylül 2019 Çarşamba

 

  • Boat Builder Türkiye
  • Çatı ve Cephe Sistemleri Dergisi
  • Doğalgaz Dergisi
  • Enerji ve Çevre Dünyası
  • Su ve Çevre Teknolojileri Dergisi
  • Tersane Dergisi
  • Yalıtım Dergisi
  • Yangın ve Güvenlik
  • YeşilBina Dergisi
  • Klima ve Soğutma Rehberi
  • Yangın ve Güvenlik Rehberi
  • Yalıtım Sektörü Kataloğu
  • Su ve Çevre Sektörü Kataloğu

©2019 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Ş. | Sektörel Yayıncılar Derneği üyesidir.