
Yaz ayları biterken...![]()
Ayk Serdar DİDONYAN/İSKİD Yönetim Kurulu BaÅŸkanı 2023 yılının yaz ayları, dünya ekonomilerinin içinde bulunduÄŸu zorlu koÅŸullara raÄŸmen, Türkiye İklimlendirme Sektörü için pozitif ihracat verileri ile geçti. Türkiye İklimlendirme Sektörü bütünü itibariyle, 2023 yılının ilk yarısını içeren Ocak-Temmuz döneminde 4.2 milyar dolarlık ihracat rakamı ile 2022 yılının aynı dönemine göre %8.6 oranında ihracatta büyüme saÄŸlayarak yoluna devam ediyor. Tabii birçok ülkenin ekonomik olarak resesyon içerisinde olmasına raÄŸmen, ihracatta yaÅŸanılan bu baÅŸarı üreticilerimizin baÅŸarısıdır. DiÄŸer taraftan ülkemizin yaygın kültürü haline gelmiÅŸ olan niteliksiz ve fiyat odaklı rekabetin sektörümüze zarar verdiÄŸini deneyimliyoruz. Rekabetin doÄŸru ÅŸekilde yönetilmediÄŸi durumlarda ortaya çıkan niteliksiz ve fiyat odaklı rekabet, sektörlere ciddi zararlar verebiliyor. Niteliksiz ürün ve hizmetlerin sunulduÄŸu, sadece fiyat rekabetine dayalı olan bu anlayış, uzun vadede iÅŸletmeleri ve tüm sektörü olumsuz etkileyebilir. Niteliksiz ve fiyat odaklı rekabetin getirdiÄŸi kısa vadeli kazanımlar, uzun vadede iÅŸletmelerimizin zarar görmesine yol açabilir. Kalite kaybı, itibar kaybı, iÅŸ gücü istikrarsızlığı ve müÅŸteri kaybı gibi faktörler, iÅŸletmelerin uzun vadede büyüme potansiyelini azaltabilir. İşletmelerimizin uzun vadeli sürdürülebilir, kalite ve inovasyona odaklanmış üretim alışkanlığı ile hareket etmesi gerektiÄŸinin önemini vurgulamak isteriz. Türkiye yaz aylarını sıcak ihracat verileri ile geçirirken, ülkemizin de içinde bulunduÄŸu Avrupa coÄŸrafyası için iklim deÄŸiÅŸikliÄŸi sonucu oluÅŸan ekstrem sıcaklık deÄŸerleri, coÄŸrafyamız açısından kaygı verici boyutlara ulaşıyor. Tarımsal kuraklık ve su sıkıntısı önümüzdeki yıllarda çok daha fazla ülkelerimizi etkileyecek gibi duruyor. Özellikle Akdeniz iklim kuÅŸağı içerisinde bulunan İspanya, İtalya, Yunanistan, Türkiye ve güney Fransa’da kuraklık sonucu, nehirler ve diÄŸer su kaynakları kuruma noktasına geldi. YoÄŸun nüfus baskısı, üretim ve tüketim alışkanlıklarımızda doÄŸaya zarar vermeyen dönüÅŸümün yeteri düzeyde saÄŸlanamaması gibi sebeplerden, iklim deÄŸiÅŸikliÄŸine baÄŸlı problemler her geçen yıl daha fazla oranda ülkelerimizi etkiliyor. İklim deÄŸiÅŸikliÄŸi ile mücadelede önemli adımlardan biri olan AB YeÅŸil Mutabakatı kapsamında karbon nötr hedefine uyumlu Ar-Ge projelerinin desteklenmesi, temiz enerji yatırımlarına yönelinmesi, soÄŸutma alanında çevreci akışkanların kullanımı ve karbon sıfır üretim süreçleri için yeni adımların hızla atılması gerekiyor. İklim deÄŸiÅŸikliÄŸi ile mücadelede stratejik bir öneme sahip olan HVAC&R sektörümüz içinde 2023 yılını tamamlamadan umuyoruz daha fazla somut adım atılır. Dernek olarak, 25-28 Ekim 2023 tarihinde İstanbul’da gerçekleÅŸecek Avrasya’nın en büyük iklimlendirme sektörü fuarı olan ISK SODEX için hazırlıklarımız tüm hızıyla sürüyor. Fuarda İSKİD, ana fuaye - F04 no’lu standında ziyaretçileri ile buluÅŸacak. Bu yıl “SaÄŸlıklı İklimlendirme Çözümleri” teması ile organize edilecek fuar, iklimlendirme sektöründeki son trendleri ve geliÅŸmeleri takip etmek isteyen herkesin ajandasına eklemesi gereken önemli bir etkinlik olarak dikkat çekiyor. Biz de dernek olarak, fuara katılım gösterecek tüm paydaÅŸlarımızla çeÅŸitli organizasyonlar vesilesi ile yüz yüze buluÅŸmayı umuyoruz. İklimlendirme sektöründeki son trendleri ve geliÅŸmeleri takip etmek isteyen tüm uluslararası paydaÅŸlarımıza, ISK SODEX fuarını ajandalarına eklemelerini tavsiye ederiz.
İSKİD olarak 2023’ün sonbahar aylarında, derneÄŸimizin gelecek faaliyetlerine yön verecek sürdürülebilir dernek faaliyetlerini belirlemek, bu faaliyetler için genç kuÅŸağı daha etkin bir ÅŸekilde çalışmalar içine dahil etmek ve sektör ihtiyaçları doÄŸrultusunda yeni bir vizyon belirlemek amacıyla çalıştay organize edeceÄŸiz. DerneÄŸimize üye firma temsilcilerimizin katılacağı çalıştay için ülkemizin saygın üniversiteleriyle bir program planı üzerinde çalışmalar sürdürüyoruz. Çalıştayımız sonucunda oluÅŸacak çıktılar umuyoruz ki sektörümüz ve derneÄŸimiz için bir kazanım olacaktır. İlginizi çekebilir... Yöneticinin Kötü Alışkanlığı: BaÅŸkalarını Susturmak ve EleÅŸtiriye Kapalı OlmakLevent TaÅŸkın; "Anlatmayı seven, başımıza gelenleri hemen çevremizle paylaÅŸmak için heyecan duyan, ÅŸikayetlerimizi duyurmayı iÅŸ edinen, teÅŸekkürü... Öfke kontrolüÖfkeli bir müşteri çoÄŸu zaman karşımızda iken ona nasıl davrandığımızla ve onunla doÄŸru iletiÅŸim kurarak önemseyip önemsemediÄŸimizle doÄŸru orantılı ol... Çalışanlar ve Müşteriler ile Empati KurmakHepimizin aÅŸağıdaki cümleleri karşımızda diyalogda olduÄŸumuz bir kiÅŸiye söyleme olasılığı yüksektir:
"Beni neden anlamıyorsun?", "Kend... |
||||
©2025 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Åž. | Sektörel Yayıncılar DerneÄŸi üyesidir. | Çerez Bilgisi ve Gizlilik Politikamız için lütfen tıklayınız.