Yapılan inceleme çalışması sonucunda, 2015 yılı na dek gerçekleşmesi beklenen karbondioksit emisyonu miktarlarının yılda 11 milyon tona ulaşabilecek kadar azaltılabileceği saptanmış bulunuyor. Etkili ve güçlü bir "iklim" politikası güdülerse aynı tarihte emisyon miktarlarını n 2,75 katı kadar artabileceği de (yılda -25 metrik ton daha az CO) altı çizilen bulgular arasında yer alıyor. Arştırmada, ekonomik açıdan bakıldığında tasarruf etmeye yönelik teknolojiler aracılığıyla tasarruf edilen enerji miktarının daha düşük maliyete sahip olduğu, elektrik faturalarındaki kWsaat bedelinden çok daha düşük değerde olduğu, hatta bazen elektrik üretim maliyetinin de altı na düştüğü belirlendi. Next Energy proje sergisi kapsamında 5 gün süren atelye çalışmalarında çeşitli seminerler verildi. Yerel yönetimlerin enerji planlama hususunda üstlendikleri önemli roller tartışıldı . Enerji üreten şirketlerin geliştirdikleri verimliliğe yönelik program ve yazılımlar tanıtılarak hakları nda bilgi verileli. İnşaatlarda güneş enerjisinin kullanı mı ve daha da yaygı nlaşması hakkı nda bildiriler sunuldu. Binalarda enerji performansını geliştirmeye yönelik en son çıkan ve geliştirilen teknolojiler ve teknolojik ürünler tanıtıldı. Enerji verimliliğine sahip ürünlerin bulunduğu pazarı n geliştirilmesi gerektiği gerçeği bir kez daha altı çizilerek Isıtmadan otomatik kontrole, iklimlendirmeden soğııtmaya, tesisat teknoloji/erinden su işlem tekııolojilerine, banyo aksesııarları, pompalar, vanalar, borıı rakorları ve ilgili aletlere kadar Jıer tiirlii ev içi ve sanayi tipi sistemlere ait çok çeşitli sektörlerin katıldığı 34ncü Uluslararası Mostra Coııvegııo Expocoıııfort Fuarı 'nı ağırlıklı olarak tesisatçı/ar ve balam personelinin ı;iyaret ettiği, çoğıınlıığıı distribiitörliik yapmakta olan kişi ve kurulıış/arın, tasarım miilıendisleri, tasarım uı;manları, imalat sektörü temsilcileri, kamu kuruluş/an, araştırma eııstitiileri ve inşaat firma/arıııın dafııara /ıer yıl büyük ilgi gösterdiği bildiriliyor. hatı rlatı ldı . Atelye çalı şmaları sı rasında konuşma yapan dünya çapı nda tanınan katı lı mcı lardan bazı ları Rocky Mountain lnstitute'clan Amory Lovins, Foster and Partners şirketinden David Nelson, Avrupa Komisyonu Genel Enerji ve Nakliye Dairesi Müdürü Randall Bowie oldu. Fuarda yer alan bir başka sergi etkinliği ise Water Concept (WC) Banyo Aksesuarları oldu. En son geliştirilen tasarımları n ve çözümlerin sunulduğu fuarda banyo mekanları için yeni trendler belirlendiğinden, fuara katılan firmaların sektörde oluşan yeni kategorilerle sağlıklı ve yaratıcı bir diyalog kurulmasına yardı mcı olabilmeleri için satın alma ve kararvermeaşamasında en önemli unsur olan satış galerilerindeki görevli personelin eğitilmesi gerektiğine dikkat çekildi. WC süresince düzenlenen çeşitli pazarlama ve tanıtım amaçlı etkinlikler arasında en önemlisi lnternet üzerinden katılıma açık olan banyo tasarı m yarışmasıydı . Yine bu yarışmaya paralel olarak www.designboom.com ile işbirliği içinde "inside the bathroom" adı nda bir platform açıldı. Platformda 80 farklı ülkeden 3000'den fazla proje sunuldu. Tasarı mcı, mimar ve iletişim uzmanlarından oluşan bir jüri platforma taşı nan proje ve düşünceleri değerlendirerek Jakuzili Banyolar ve Çok İşlevli Duş Kabinleri, Musluk ve Armatürler ve Sıhhı Tesisat Donanımı olmak üzere üç kategoride ele aldı. Dünyanın her yerinden katılan genç mimarları n geliştirdikleri kayda değer nitelikteki yepyeni fikir ve tasarımların geleceğin banyolanna farklı bir boyut ve tasarımda çeşitlilik getireceği belirtiliyor. Yine Mostra Convegno Expocomfort kapsamında daha önceverilmeye başlanan bir başka ödül ise Premio Comfort and Design yani Konfor ve Tasarım adını taşıyor. Bu yıl üçüncüsü verilen ödül için belirlenen tema Tasarım ve Kalite'ydi. Jürinin 12 dalda ödül verdiği ürün ve projeler Mostra Convegno Expocomfort fuar alanında sergilenerek ziyaretçilerin ve sektörün ilgisine sunuldu. Fuarın önemli, hatta televizyon haberlerine çıkan bir olayı ise 50 firmalık Asya Salonu'nda gerçekleşti. Buradaki bazı fırmalann kendi ürünlerini kopya ettiğini savunan İtalyan firmaları polis aracılığı ile bazı standlan kapattırdı. Bazı Çin firmalarını n fason olarak ürettikleri mamullerin üzerine kendi markaları nı koyup sergiledikleri iddia edildi. Fuarın diğer bir özelliği de, yazılı uyanlar ve sürekli tekrarlanan anonslarla hatırlatılan sigara içme yasağından kimsenin haberi varmı ş gibi davranmaması idi. ... oo "' t: .. : m :!: m .. 1/)
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=