İSKİD Yönetim Kurulu Başkanı Tunç Korun: "Split Klima Pazarı Bu Yıl Da Büyümeye ,....,,,___ ı,....___Devam Edecek11-� � r_ - -.ı-oo t: OO ll -.. İSKİD- Air Conditioning (ooling Appliances and Air Conditioner ManufactJrer.s Association, (hairman of the Board of Directors Tunç Korun: f "Split Air Conditioner Market Will Continue to Grow This Year Too" İSKİD- İklimlendirme Soğutma Klima İmalatçıları Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Tunç Korun, sektörün son zamanlardaki durumu ve günümüzde artık farklı ve önemli bir konsepte dönüşen fuarlarla ilgili gözlemlerini Tesisat Dergisi ile paylaştı. Günümüzde üyelerimizin sektörün durumu ile ilgili olarak yaptığı bütün değerlendirmeler pozitif. Zaten geçen yılın ikinci yarısından itibaren, işlerin biraz daha iyileştiğine dair pozitif bir düşünce ve yaklaşım hakim olmaya başlamıştı. 2004'ün önümüzdeki aylarında yaşanacak gelişmeler hakkında ise, herkesin düşüncesi olumlu olacağı yönünde. Ancak 2000'li yıllarda yaşadığımız1 "o kadar çok iş var ki ne yapacağımızı şaşırıyoruz" pozisyonu tabii ki söz konusu değil ve belki böyle olmaması daha iyidir, diye düşünüyorum. Çünkü 2001 'de gördüğümüz gibi hızlı çıkışların hızlı inişleri oluyor. Onun için stabil, kontrollü bir artışın hepimize daha faydalı olacağını düşünüyoruz. tSplit klimada son 5 yıldır artan rakamların bu sene de artmasını, 350 bin civarında bir split klima kullanımı olmasını bekliyoruz. Standart split klimanın o/o1 5 civarında bir artışı var. Bu artışın önümüzdeki yıllarda da devam etmesi bekleniyor. 2003 yılı bir düzelme yılı değil, sadece bir ara geçiş yılı oldu. Beklentiler, yılın ilk 3 ayı devam eden Irak Savaşı nedeniyle 2004'e kalmıştı. Bu yıl merkezi sistemdeki rakamların hemen hemen aynı kalmasını bekliyoruz. Tahminimizce hem yabancı ortaklıklar sayesinde, hem de krizden sonra birçok firmanın yurtdışına açılmaya daha fazla ilgi göstermesinden dolayı özellikle firmaların ihracat miktarlarında artışlar bekleniyor. Split klima konusunda, biraz daha aktif olmak istiyoruz; çünkü üyelerimiz arasında splitçiler gerçekten çok ciddi bir yer tutmakta. Dernek olarak split klima işinde olup, İSKİD üyesi de olan firmalara bir farklılık yaratabilir miyiz, ürünler arası karşılaştırmayı biraz daha makul bir hale getirebilir miyiz veya tüketiciyi en azından "klima alırken nelere dikkat etmesi gerektiği" konusunda bilgilendirebilir miyiz, gibi soruların çözümüne ilişkin çalışmalarımız var. Kullanım sayısı arttıkça problemler de artacak, ama tüketicinin bir şekilde doğru eğitilerek bu konuyla ilgili bir çalışma da yapılması gerekmekte. "iii {!'. 98 İSKİD'in tüketiciler ve üye firmalar arasındaki elçilik rolü Dileklerimde biri de, İSKİD'in bir şekilde tüketici danışma noktası haline gelebilmesi. Bu, aslında son derece hassas bir konu. Müjteriden gelen şikayetlerin büyük bölümü; split klimanın montajından, yerleştirmesinden ya da yanlış tip ve kapasite seçiminden kaynaklanıyor. Bu nedenle değerlendirmenin de tarafsız olması güçleşiyor. Fakat burada İSKİD'in esas görevi yönlendirme şeklinde olabilir. Dernek, tüketiciyi sorunları için nereye başvurması gerektiği konusunda yönlendirebilir. "İSKİD olarak bu yıl üye sayımızı 55'e çıkarmayı hedefliyoruz. Split klima konusunda faaliyette bulunan firmaların derneğimize katılım oranı % 80'lere yaklaştı. Bu senenin sonuna kadar bu oranı % 90'lara ulaştırmak istiyoruz. "
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=