Ue > )n , "' "' lnsulation Market 1. Giriş "Bir yol diğiniz vhe ayal edin, otomobilinizle ilerledaha önce hiç geçmediğiniz bir yol. . . Nerede lenip nerveirdaej a gireceğinizi, nerede süratfren yapacağınız konusunda ne tür tedirginlikler yaşayacağınızı hayal edin . . . Hele mevsim koşulları da uygun değilse, yağış veya siste yol alıyorsanız i�iniz haylizor. . . " işte ülkemizde yalıtım pazarında faaliyet gösteren üreticilerin pazar dinamikleri karşısındaki hali yukarıda tari nün durumundan pek farklıfldeenğeinl . sBü ruüncuün k ba ın ş d lıc a a k n e e s dien n ioi lsme ,apyaazna rbı ni rbçüoykü kbl uü ğl güu hnaukn ortalıkta dolaşıyor olması. Üzerinde konsensusa varılmış bilgini rhüesrtkçeespkaeynladşıldığı bir ortam da olmanyındcüa ine göre yorumluyor. Bırakın ülke pazarını, bu konuda bizden çok ileride olan ve gelişmiş pazar şartla-rında bilgi paylaşımına önem vererek pazarın geleceğini başarılı bir şekilde yö-netebilen ülkeler ile ilgili değerlerin bile çok değişik iletişim kanallarında yetkili ağızlar aracılığı ile yanlış aktarıldığına şahit oluyoruz. Yol hari sunda ol t d a u m kç ız a ı il b e e ril iür llekrekl eerni n yyaallı ıttı ımm pk aoznaur lbaüryınüıknlüokluleşrumuna bakmak, bu pazarların i ile kendi pazarımız arasındaki korelasyonu doğru bi�imde kurarak i mesi gereken yolu en doğru biçi mak yeterli olacaktır. mdezbleunl2. Amerikan Yalıtım Pazarının Durumu t2ı m0 0 2p ayzı laı rsı oik niu çal na ar ı nbaa gş löı kreadl tüı nndyaa di na cyeal el ı nebilir: Toplam ısı, ses ve yangın amaçlı 168 yalıtım pazarının 268 milyon m3 olduğu bilinen Amerika pazarının dağılımı Grafik 1 ' deki oluşmuştur. Görüldüğü gibi 268 milyon m3'Iük pazarın % 85'i mineral yünler, % 9'u plastikler, %6'Iık kısmı ise diğer yalıtım ürünleri maktadı r. nden oluş2002 yılı sonuçlarına göre Amerika yalıtım pazarının parasal büyüklüğü ise Grafik 2' de gösterilmiştir. Parasal değeri 5,86 milyar • olan Amerika yalıtım pazarında mineral yünler% 52'Iik bir pay almaktadır. Miktarsal olarak % 85'i mi neral yünler olan bu pazarda ısı yalıtım birim maliyetinin, mineral yün kullanımının yoğun olması nedeni ile, düşük olduğu açıktır. Geııel Miidiir Yardımcısı / İzocaııı A.Ş. 3. Avrupa Yalıtım Pazarının Durumu Aynı yıl Avrupa yalıtım pazarını ise iki ana başlık altında incelersek, Batı Avrupa yalıtım pazarının miktarsal dağılımı; Batı Avrupa'da mineral yünlerin toplam pazar içerisindeki ağırlığı % 63 seviyesinde, plastikler ise % 33. Di meleri ise % 4 pay almağketradyıar l(ıtGımra fmik a l3z ) e . l D ı m o ı ğ n u d a A ivsreu;pa pazarının miktarsal dağıDoğu Avrupa'da mineral yünlerin toplamı % 66 olmakta, EPS ağırlıklı bir pazar olarak göze çarpan bu pazarda plastiklerin toplam içerisindeki yeri ise % 33 ci maktadır. Diğer malzemeler ivsea r%ı n1d'ali k k b ail r pay almaktadır (Grafik 4).
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=