M o o N a iı U) IKK'ın Yıllık Ritmi Kalıyor Şubat ayının sonunda bazı klima ve soğutma firmaları IKK ortakorganizatörü VDKF'ye başvurup, IKK 2003 Hannover'e katılmayacak/arını ve bunun yerine 2 yılda bir Niirnberg'deki fuara yöneleceklerini bildirdi. Firmalar oybirliği ile IKK'yı soğutma ve klima branşında dünya çapında önde gelen lider fuarı olarak tanımlamaktadır. Ancak iki yıllık periyot ile bu pozisyonun daha da kuvvetleneceği kanaatindedirleı: Bu firmalara göre bu şekilde ziyaretçilere daha fazla yenilik sunulabilecek, üreticiler kaynaklarını toparlayabilecek ve daha yoğun bir şekilde .fiıarda faaliyet gösterebileceklerdir. Bu firmalar VDKF'ye !KK'ııın lider .fiıar olmasında daha da giiçlü olabilmesi için katkıda bulunmayı ve yurt dışında gördüğü kabulü daha da pekiştirmeyi teklif etmişti,: IKK Organizatörü VDKF 3. Ürünün Sergilenmesi Yerine, Pratik Uygulamaya Dayanan Bilgilerin Yer Alması Talepler ayrıca, ürünlerin sergilenmesinde ve haklarında bilgi edinilmesinde yoğun laşmıştır: Açık bir şekilde maliyet/fayda ilişki si ile ekonomiklik anlaşılabilmelid i r, projeciler çevre sağlılığına olan uyumluluk ve enerji tasarrufu çözümlerine odaklanmıştır. Birçok projeci, fuarlarda sadece ürünlerin sergilenmesini değil, bunun yanı sıra pratik uygulamalara dayanan kullanım örnekleri, problem çözümü önerileri görmek istemektedirler. Çalışır durumda cihazlar veya içi açılmış cihazlar ya da kesit modelleri de istenmektedir. Ayrıca istenilen ler arasında kısa ama öz mesleki sunumlar yer almaktadır. Genel olarak fuarlarda istenilmeyen durumlar nedir sorusu üzerine projeciler sıkça fuarlarda "kalite yerine kalabalık" olduğunu dile getirmişlerdir. Yapılan bir çok serginin çok büyük ve çok geniş kapsamlı olduğundan şikayetçi olmuşlardır. Sergi salonlarının bazı yerleri kötü bir havalandırmaya sahip ve aşırı derecede sıcaktır ve bazı fuarlara çok fazla sayıda kişisel ziyaretçi gelmektedir. Karı ş ıklılık , çekicilik ile aşırı yoğuoluk, uzun yürüme yolları ve kişi liksiz bir atmosfer gibi bazı noktalara dikkat çekilmiştir. Bazı projecilerin açıklamalarında, üretici hakkındaki bilgilerin çok aşırı derecede olması ve pratik uygulama a lanlarında ürünler hakkında yeterince bilgi verilmemesi, özellikle yenilikler hakkında aydınlık getirilmemesi gibi durumlar dile getirilm iştir. Projeciler meslek fuarlarının hazırlanma safhası ve çevre koşulları hakkında, fuar tarihlerinin ilkbahar ve yaz 92 Wirtschafs- und Jnformationsdienste GmbH [Ekonomi ve Bilgi Hizmetleri Lıd.] şirketi yöneticisi Rudolf Pütz ve JKK icra firması NiirııbergMesse {Niirnberg Fuarı] şirket yönetimi iiyesi Walıer Hufnagel, "/KK'nın her yıl olması değişmeyecektir" açıklamasını yapmıştır. Ayııı açıklamaya göre, her bir işletme kendisine özel olarak her yıl .fiıara katılıp katılmayacağıııı, hangi .fiıar yerinde yer alacağım münferiden değerlendirınelidiı: Bugüne kadar zaten 50'den fazla firma, IKK'da iki yılda bir ürünlerini sergilemiştir. Bunlara branşlara bağlı konjonktür ve bireysel konjonktür etkiler mevcuııııı: IKK yerinin Niirııberg ve Hanııover olarak değişmesi, tüm Avrupa'da biiyiik çaplı mükemmel bir etki bölgesi yaratmıştıı: Müşteri diyalogları ile branş içi Neıworking, .fiıar düzenlemeleri açısından bir yıllık periyotlara ihtiyaç duymaktadıı: aylarında değil sonbaharda olmasını istemişlerdir. Bir fuar ziyaretine karar vermek için temeller, uzun ve kapsamlı seyahatler, otel ve restoran ların yüksek fi yat l a rı ile park ücretleri ve gi riş bedelleridir. Yeterli derecede ve fuar alanına yakın park yerleri ile lojistik olarak iyi aya rlanmış servis düzenlemeleri önemlidir. 4. Bilgi Vermede Çoğu Kez Detaylara İnilmemektedir Projecilerin standlarda garipsediği husus, bilgi alabilmek için çok uzun bekleme sürelerinin olmasıdı r. Bazen konunun uzmanı orada değildir, bazen elde edilen bilgi ve tavsiyeler yüzeysel, fazla götürü usulü ve tamamen satışa Fuarlarda • Çok büyük, çok fazla "çeşitli, hazla "geniş kapsamlı" • Kötü havalandırma, "aşırı sıcak salonlar'' • Çok fazla kişisel ziyaretçi • Karışıklılık • Çekicilik sonucu"kitle yığılması" • Konuların "birbirine girmesi" • Standların tek "bu1 uşm a noktası olması" • Çok uzun yürüme koridorları • Kişili ksiz atmosfer Fuar katılımcıları • Toptan ve satıcıların son kullanıcıyla teması • Mesleki kurumda yer almayan çok fazla katılımcı • Tek taraflılık • Üreticiler hakkında a_şı rı miktarda bilgi • Ürünlerin kullanımıyla ve pazarda yer alan yeniliklerle ilgili çok az bilgi yöneliktir. Projeciler standlarda show'a ilgi duymad ığı gibi, "restoran" benzeri durumlara da rağbet etmez, konuşabilecekleri mesleki uzmanlar arar. Ankete katılan, klima fuarı ziyaretine ilgi duyan projecilerin %45'i, IKK'yı en az bir kez ziyaret ettiklerini belirtmişti r. Bunlardan %90'ı IKK'nın sunduğu ürün yelpazesinden memnun olduklarını dile getirmişlerdir. Bazı görüşlere göre IKK'da bazı tedbirler daha alınırsa fuar daha da ilginç olacaktı r . t Havalandırma ve klima üzerine daha komple sunumun olması , t Projelendirme yardımları , demo versiyonları, t Araştırma, geliştirme ve yenilikler hakkında prezentasyonlar, t Tesisat alanına çapraz geçişlerin sunulması, t Özel kullan ım lar, özel çözümler, t Ürün/sistemin bakım ve onarımı hakkında bilgi, t Otomatik kontrol, t Pratik kullanım örnekleri, mekan simülasyonları, gerçekleştirilen inşaatlar, tecrübe değerleri, t İnşaat gereksinimlerinin ekonomisi, işletme masrafları ve ekonomik işletmenin oluşunun ispatlanması. Ankete katılmış olan projecilerin sadece %4'ü, hiçbir fuarı ziyaret etmemektedirler. %85'i ise, klima fuarlarına büyük ilgi duymaktadırlar. Bunların arasında en baskın şekilde ziyaret edilenler arasında, IKK ve ISH fuarlarının yer aldığı tespit edilmiştir. Yapılan ankette bariz daha uzun süreli ve masraflı kalma sürelerine projecilerin sıcak bakmadığı görülmüştür. Bu duruma IKK'nın kuzey-güney, NürnbergHannover arasında dönüşümlü olması oldukça yardımcı olmaktadır. Yaklaşık 800 uluslararası katıl ımcı ile yapılacak olan bir sonraki IKK fuarı 8-1 O Ekim 2003 tarihleri arasında Hannover fuar alanında yapılacaktır. Kaynak: MesseNürnberg, www.ikk-online.com ifil Çevre koşulları • İlkbahar ve yaz aylarındaki tarihler • Uzun süreli ulaşım • Kapsamlı ve pahalı geliş-seyahatleri ve barınma olanakları • Otel ve restoranların yüksek fiyatları • Yüksek park ücretleri ve giriş fiyatları Standlar • Uzun bekleme süreleri • Restoran işletmesi" • Yüzeysellik, "sığ bilgilendirme, götürü usulü danışmanlık" • Satışa yönelik konuşmalar • Konuşulan kişilerin yetersiz kapasitesi • Yoğun reklamlar, çeki lişl er, çok fazla şov • Standların aşırı yoğunlaşması" Tablo 2. Fuarda neler istenmi oı: ..
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=