Tesisat Dergisi 93. Sayı (Eylül 2003)

M o o N ö >, w lm@ooIT'O@ news DemirDöküm 50. Yılını Kutluyor DemirDöküm Celebrates 50th Year DemirDöküm, 50. yıl kutlamalarına Rahmi Koç Müzesi'nde gerçekleştirdiği bir basın toplantısıyla başladı. Koç Holding ve DemirDöküm üst düzey yöneticilerinin katıldığı toplantıda DemirDöküm'ün 50 yıl ı ve gelecek hedefleri anlatıldı. Döküm radyatörden şofbene, panel radyatörden döküm kat kaloriferine, monoblok elektrik termosifondan kombiye, döküm kazandan atmosferik brülörlü döküm kazana ve yoğuşmalı kombiye kadar pek çok ilki gerçekleştirmenin yanı sıra, sektörde 50 nci yılını kutlayan ilk şirket olan DemirDöküm, dünya şirketleri arasında yer almak için çalışmalarını sürdürüyor. Koç Holding Turizm ve İnşaat Grubu B. Dr. Bülent Bulgurlu da, konuşmasında sel durumu ve DemirDöküm'deki yeni geliş aktardı. "Dünyada artık AB gibi ekonom yük pazarların içinde olmanın faydası; belli bir ölçeğe ulaştıktan sonra küreselleşmenin mecburiyeti ve DemirDöküm gibi reel ekonomi şirketlerinin vazgeçilmezliği ortaya çıkmıştır ve herkesce kabul edilmektedir" diyen Bulgurlu, 2000'li yı llardan itibaren DemirDöküm'deki yeniden yapılanma faaliyetlerine değindi. "2002 yılı sonu itibariyle Panel radyatör faaliyetlerinde Panel A.Ş., Döküm konusunda Demrad A.Ş. ve diğer tüm konularda ise DemirDöküm A.Ş. adı altında 3 ayrı şirkete bölünerek faaliyetlerini sürdürmektedir. Küresel bir oyuncu olabilmek ve büyüyen ihracatımızı sağlıklı bir şekilde geliştirebilmek için yurtdışına açılarak İngiltere'de DD Heating, Çin'de DD Chung Mei ve Demrad şirketleri kurulmuştur. Klima konusunda Amerikan York şirketi ile yapılan distribütörlük anlaşması içse önemi diğer bir konudur. Bunların yanı sıra Rusya, Almanya ve Fransa'da temsilcilik ofisleri de faaliyete geçirilmişir. Böylece ülkemizde 1000'i aşkın noktada temsil edilen DemirDöküm ürünleri, 33 ayrı ülkeye de ulaşır hale gel mişti r. " DemirDöküm, yapılan orta vadeli stratejik planlamaya göre; 2003 yılında 211 milyon Euro Soldan Sağa: Dr. Biilent Bulgurlu, Mustafa V. Koç, Melih Batılı. foj olarak gerçekleşmesi beklenen kombine cirosunu; yılda ortalama %21 artış ile 2008 yılında 550 milyon Euro seviyelerine çıkarmayı ve ihracatlarını 5 yıl içinde %122 artı rmayı hedefliyor. DemirDöküm Genel Müdürü Melih Batılı ise, "1954 yılında kurulan şirketi miz, bugün bir dünya şirketi olma yolunda emin adımlarla ilerlemektedir. Yarım yüzyılın bilgi, deneyim ve mücadelesinin ardından DemirDöküm Türk ekonomisinin en saygın şirketleri arasında yerini a lm ı ştır" sözleriyle başladığı konuşmasında vizyonlarını; ısınma, su ısıtma ve iklimlendirme konusunda 2005 yıl ına kadar her yönüyle birAvrupa şirketi olmak olarak belirtti. Bu amaçla global bir yapıya geçme stratejilerini Koç Holding ana stratejilerine uyumlu dörtana başlıkta topladıklarını kaydeden Batılı, bu stratejileri şöyle belirtti: "Birinci stratejimiz; Core Business'larımıza odaklanmaktır. 2003 yılında stratejik ortaklıklar kurmaya, yatırım lara ve pazara yeni ürünler sunmaya devam ettik. İkinci stratejimiz; yaptığı mız her işte liderlik. DemirDöküm sektöründe Türkiye'nin lider ve öncü kuruluşudur. Ürettiği tüm ürünlerde pazar lideridir. Sektörümüzde Türkiye'nin en güçlü dağıtım kanalına sahibiz. Türkiye'nin her köşesine yayılmış en tecrübeli ve en eğitimli yetkili servis teşkilatımız ile çıkabilecek sorunlara anında teknik destek, ekipman ve yedek parça sağlayarak çözüm getiriyoruz. Üçüncü stratejimiz; teknoloji ve marka gücümüzü artırmak. Teknoloji gücüne dayalı büyüme DemirDöküm'ün 50. yıl kutlama toplantısı, 50 yıllık faaliyetleri anlatan bir tanıtım filmiyle başladı. Ardından kürsüye gelen Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa V. Koç, topluluğun her işte lider olma prensibini gerçekleştiren DemirDöküm ile gurur duyduklarını belirterek konuşmasına başladı. Kombiden radyatöre kadar geniş ürün yelpazesine sahip bir şirket niteliğini taşıyan DemirDöküm'ün iç pazardaki başarılarını dış pazara da yansıtmakta olduğunu ifade eden Koç, geçen yıla oranla yüzde 50 artan ihracatlarının başarılarını tescil ettiğini söyledi. ....____ ve gelişme prensibimize paralel olarak AvruKoç Holding Yönetim Kurulu pa'nın üretim merkezi olmayı hedefliyoruz. Başkam Mııstufa V. Koç _,...__,,..,_.,.,_,~_,.•~ _nn•• '" _ , - - ---'========;;;.;.===- Yurt içi marka değerlerim iz Demirdöküm ve Termostar; yurt dışı marka değerlerimiz ise Heat-Line ve Demrad'dır. DemirDöküm İngi]tere Pazarında DemirDöküm, yaptığı yatırımlar sonucunda, 2003 yılında dünya kombi pazarında adını duyurmayı başardı. Bilecik Bozüyük Tesisleri'nde yılda 180.000 adet kapasiteye ulaşan bir üretim tesisine sahip olan DemirDöküm, otomasyon ve robot teknolojisiyle donatılmış kombi tesislerinde Türk mühendisleri tarafından tasarlanan Aden kombiyi üretiyor. 8 Eylül 2003 tarihinde gerçekleştirilen Bozüyük Bayi Toplantısı'nda Genel Müdür Melih Batılı Bilecik Bozüyük Tesisleri'nde DemirDöküm'ü~ Türk mühendisinin tasarımı ve Türk işçisinin el emeği ile Aden kombiyi üretmekte olmaktan ve yurtdışına ihracatın ülke ve adet bazında hızlı artışından duyduğu memnuniyeti bildirdi. 40 Aden kombiler, İngiltere, İrlanda, Macaristan, Çin, Rusya, Romanya, Yunanistan, Bulgaristan, Azerbaycan, Gürcistan, Kıbrıs, Kazakistan, Ukrayna, Tunus gibi pek çok dünya ülkesine ihraç ediliyor. 50 yıldır Türkiye ve Dünya için üretim yapan DemirDöküm, İngiltere pazarında da payını artırma yolunda ilerliyor. Dördüncü stratejimiz; yurtdışı faaliyetler. Şu an toplam 38 ülkeye ihracat yapmaktayız. 2003 yı lı grup hedefimiz 81 milyon Euro, yurtiçi ve yurtdışındaki şirketlerimizle toplam DemirDöküm grup hedef ciromuz 211 milyon Euro'dur. Biz DemirDöküm olarak tüm global pazarı oyun alanımız olarak görüyoruz. Avrupa'da etkin yapımızı güçlendirmek amacıyla, İngiltere'ye ilave olarak, Dresden'de, Paris'de, Moskova'da temsilcilikler açtı k." 50 yıl önce yakılan ateşin, ilk günkü heyecanın, her geçen gün artan gurur ve güvenin, bundan sonraki 50 yılda da böyle olacağı nı belirten Melih Batılı, konuşmasına 50 yıldır DemirDöküm'e emeği geçen herkese teşekkür ederek son verdi.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=