,.., :: , ,, . "' o " t ' " 1) ; :; ; , Somut Olarak -Emisyon Ticareti 9 Aralık 2002 AB Çevre Bakanlan Konferansı'nda alınan AB bünyesinde 2008'den sonraki emisyon ticareti Kyoto Protokolü'ne dayanmaktadır. Burada AB, "Kyoto-Gazlarında" 2012 yılına kadar 1990 yılı baz alınarak %8'1ik bir indirgeme tespit etmiştir. Almanya için bunun anlamı, %21 'lik bir azaltmadır. Bu hedefe ulaşabilmek için ise, bir dizi idari ve piyasa ekonomisine dayanan enstrüman mevcuttur. Yasal belirlemeler (örneğin EnEV), vergi (ekolojik vergiler) ve teşvik programları, Almanya'da atık gazların azaltılması için kullanılan gereçlerdir. Emisyon ticaretinin temel düşüncesi, ticareti yapılabilen bazı hakların Caps veya sertifika adıyla dağıtılmasıdır. Bu durum 20 MW'tan büyük yakma gücüne sahip tesisler için geçerlidir. Eğer tesis, sertifikada müsaade edilenden daha fazla CO2 emisyonu yapıyorsa, ilgili işletici ya ilaveten sertifika almalı ve emisyon indirgeyici tedbirleri tesisine yerleştirmeli ya da üçüncü ülkelerde veya üçüncü tesislerde kuvvetli çevre koruma projeleri uygulamalı ve oradan tasarruf ettiği emisyonları kar olarak yazmalıdır. Bu enstrümanın kesinliği, yasal etki sistemiyle birleşmesi sonucunda, müsaade edilen emisyon miktarı aşıldığında, para cezasının yanı sıra emisyon indirgeme talebinin de ticari hayatı değiştireceği anlamına geldiği idi.Uluslararası bir iştirak üzerine olacak etkiyi Degussa AG şirketinden Dr. Christof Bauer açıklamıştır. Kendisine göre emisyon ticaretine dahil edilen üretim tesisleri, C02 yükümlülüğü olmayan üretim tesislerine göre maliyet açısından dezavantajlıdır. Özellikle, geçmişte siyaset ve endüstri arasında anlaşma ile belirlenmiş branşların bireysel sorumluluklarının, şimdi firmaya göreve birleşmiş emisyon ticareti ile temelsiz kaldığını belirtilmiştir. Bu iki enstrüman uyumlu değildir. Bauer firma sorumluluğunu daha uygun bir enstrüman olarak görmektedir. Çünkü firma, bulunduğu branşın içinde rekabet tartışmalarından kaçınabilecektir. 74 yükselmesini kapsamaktadır. Almanya'da enerji, demir, çelik ve alüminyum sanayiine ve mineral maddeleri işleyen sanayilere (selüloz, kağıt, karton, kimya) dağılmış tahminen 3000-4000 tesise verilecek sertifikaların dağıtılması hakkında, üye ülkeler kendi sorumluluklarında ulusal alokasyon planları düzenlemektedir. Bunlar Mart 2004'e kadar AB Komisyonuna belirleme yapılabilmek için verilmelidir. Dağıtım metotlarını ve alokasyon temelleri tespit edilmelidir. Dağıtım için AB belirlemeleri %90'dan %100'e kadar dağıtımın "grandfathering" yöntemi ile yapılmasını öngörür. Yani, devlet ilk sertifikaları ücretsiz olarak dağıtacaktır. ¾l0'a kadar açık artırımlarla, işletmecilere satılması serbest bırakılacaktır. Alokasyon temeli olarak da 1990 yılındaki yıllık emisyon değerlerine kadar geri gidilecektir. Böylece "early actions" dikkate alınmış olacaktır. Almanya'da bunlar arasında sayılanlaı; örneğin bireysel sorumlulukları çerçevesinde CO2 azaltmak için endüstrinin yaptığı faaliyetler veya yeni ülkelere transfer ile sanayi üretimini azaltmak ve önemli enerji verimi kazançları sağlamaktır. Ulusal alokasyonun gelecek aylardaki bu gelişmesi politika ve ekonominin görevleri arasında yer alacak ve BMU liderliğinde yapılacaktır. 3. Geçmişteki Bireysel Sorumluluklar Boşuna Mıydı? Geçmişte sanaiye yüklenmiş bireysel sorumlulukların üzerine şimdi C02 Emisyon Ticareti'nin yeni masraflar getireceği korkusu çok kez belirtilmiş, ancak belirgin bir şekilde karşı gelinmiştir. Ulusal alokasyon (alokasyon: tahsis etmek, göstermek) planında, sanayiye zaten verilmiş olan klima koruyucu hedefler tespit edilmektedir. Ancak belki de geçmişteki bu sözlerin pek ciddi ele alınmamış olması, bugün ise emisyon ticaretinin işi sıkı tutması mı bu korkuyu yaratmaktadır, diye sordu WWF Almanya'dan Regine Günter. Örnek olarak, WWF'nin bir çimento üreticisiyle o/o1 O'luk bir C02 indirgemesine yönelik olan Hamburg Yarışması Emisyon indirgeyici bonolarla ilgili ilk tecrübelerin toplanması konusunda, KfW kurumu, Hamburg çevre dairesi, Hamburg elektrik şirketi ve Alman BP A.Ş. ile birlikte Hamburg dünyaekonomisi arşivi (HWWA), 2002 yılının ilk yarısında iklim koruyucu projeler ile elde edilmiş sertifikalı emisyon azaltımlarının satışı için enstrüman yaratmıştır. Yarışmaya katılanlar, belirli bir baseline tanımı ve ne kadar CO tasarrufu ı yapabileceklerinin senaryosunu tanımlamalıdır. Bu görevi yerine getirebilmek için, katılımcılara, bilimsel destek de sunulmuştur. Çünkü baseline ve emisyon indirgeyici tespitleri yapabilmek için, uzman bilgi birikimine gereksinim duyulur ve bu da her işletmede yoktur. Tüm bunlardan sonra bir jüriye, indirgeme miktarları, azaltılan her ton CO başına fiyat teklifi ile birlikte sunulmuştur. Yasal bazı ek belirlemelere gerek duymayan veya buna paralel teşvik tedbirlerine ihtiyaç olmayan ve en az 500 t CO tasarruf edebilen projeler kabul edilmiştir. Yarışma çerçevesinde altı adet iklim koruyucu proje sunulmuştur ve bunlardan üçü kabul görmüştür: yakıt tasarrufuna yönelik sürücü eğitimi, enerji verimi yüksek ikamet mekanları modernizasyon projesi ve atık ısının elektrik ile proses buharı üretimi amaçlı kullanımı projesi. Böylece her bir alandan bir proje, trafik, özel konutlar ve sanayi ele al ınmıştı. Genel olarak bu üç projenin toplamından 8000 t CO 'in üzerinde azaltma satın alınmış ve 2004 yılının sonuna kadar tamamlanması düşünülmüştür. Projeler 4 Euro/t (sürücü eğitimi), 11 Euro/t (konut tadilatı) ve 18 Euro /t (atık ısıdan faydalanma) nıtarlarında sözleşme altına alınmıştır.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=