Tesisat Dergisi 324. Sayı (Aralık 2022)

12 HABERLER TESİSAT • Aralık / 2022 Alarko Carrier , Isı Pompası ile Avrupa’da Yeni Bir Pazar Açacak A larko Carrier, son yıllarda rota- sını ihracata çevirdi. Klima santrallerinin yüzde 95’ini ihraç eden marka, üretimine başlayacağı ısı pompası Avrupa’ya olan ihraca- tını artırmayı hedefliyor. Marka yıl sonuna kadar Güney Amerika, Orta Doğu ve Avrupa pazarlarında yerini alacağını açıkladı. Alarko Carrier için 2022’nin Ar-Ge ve inovasyon yılı olduğunu belirten Genel Müdür Cem Akan, “Ürünlerimizi sürekli geliştirmek için Ar-Ge tesislerinde TÜBİTAK ve üniversiteler ile ortak çalışma- lar ve testler yapıyoruz. Toplam 55 kişilik Ar-Ge ekibimizle hidrojenli kombi, ısı pompası, sirkülasyon pompası yeni kapasiteler ve otomas- yona bağlanma, EC fanlı fancoil ve R454B rooftop üzerinde çalışıyo- ruz.” dedi. Rusya ve Ukrayna savaşının yol açtığı enerji krizinin Avrupa’yı zorunlu tasarrufa yönelttiğinden ve bu doğrultuda markaların da yeşil enerjilere yatırımlarının art- tığını vurgulayan Akan, sözlerine şöyle devam etti: “Avrupa pazarı- nın ciddi bir ihtiyacı olan ısı pom- palarına yatırım yaparak kritik bir ürün portföyü hazırlıyoruz. Hava, su, toprak gibi doğal kaynaklar- dan alınan düşük sıcaklıktaki ısıyı, ortamları ısıtmak için yüksek sıcak- lığa dönüştüren ısı pompalarımız sayesinde Avrupa’ya olan ihraca- tımızı artırmayı hedefliyoruz. Yıl sonuna kadar Güney Amerika, Orta Doğu ve Avrupa pazarlarında yerini alacak ürünlerimizle, beş yıl içinde ciromuzdaki yüzde 12’lik ihracat payını, 5 yıl içerisinde yüzde 30’a çıkarmayı hedefliyor. Genel Müdür Cem Akan Emas ’a En İyi Müşteri Deneyimi Ödülü T asarruflu ve çevre dostu ürünleriyle 35 yılı aşkın bir süredir ısıtma ve soğutma alanında çözümler üreten Emas Makina Sanayi A.Ş., deneyim tasarımı alanında Türkiye’de verilen en önemli ödüllerden biri olarak kabul edi- len ALFA Awards’ta E.C.A. markasıyla yılın “Müşteri Markası” seçilerek Altın Ödülün sahibi oldu. Isıtmadan beyaz eşyaya, e-ticaretten giyim sektörüne kadar müşterileriyle sağlıklı ve sürdü- rülebilir ilişki kuran yüzlerce marka 59 kategoride yarıştı. Uluslararası standartlarda oluştur- duğu kapsamlı ve özgün metodolojisiyle müşteri deneyimini en iyi yöneten mar- kaların belirlendiği yarışmada ‘ısıtma’ kategorisi ödülü Emas’ın oldu.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=