Tesisat Dergisi 315. Sayı (Mart 2022)

30 TESİSAT • Mart / 2022 HABERLER GF Hakan Plastik 2025 Stratejilerini Paylaştı G F Hakan Plastik, düzenlediği basın toplantısı ile borulama sistemleri alanında lider kuruluşlar- dan biri olan İsviçre merkezli Georg Fischer bünyesine geçişin ardından yaşanan 5 yıllık süreci, sektör değer- lendirmelerini ve 2025 stratejilerini paylaştı. GF Hakan Plastik Türkiye ve Ortadoğu Bölge Başkanı Batuhan Besler ev sahipliğinde düzenlenen basın toplantısında ürün müdürle- rinin firmanın kalite anlayışı, dijital dönüşüm araçları ve yeni nesil ürüner üzerine gerçekleştirdikleri sunumları- nın ardından konuşan Batuhan Bes- ler, “Sadece 2022 yılı için değil, 2025 için hedeflerimiz büyük, alacağımız yolumuz var” dedi. Konuşmasında 2016 yılından bu yana sağladıkları başarılara değinen Batuhan Besler, ürün portföyünün katma değeri yüksek, müşteri ihtiyaç- larına yanıt verecek şekilde genişletil- diğini; inovasyonun tüm iş süreçlerine yayılarak hareket edildiğini belirtti. Yalın Üretim yaklaşımının her alanda uygulanabilirliği için çalışmalar yürü- tüldüğünü ifade eden Besler, BM Küresel İlkeler Sözleşmesi'nin bir katılımcısı olan GF Boru Sistemle- ri’nin stratejileri doğrultusunda şirket içi iş modelleri, ürün geliştirme ve üretim süreçleri sürdürüldüğünü ve bu konuda kararlılıkla hareket edil- diğini ifade etti. Şu anda proje paza- rında lider, perakende pazarında ise ilk 2 içinde olduklarını kaydetti. Besler konuşmasında şunları kay- detti: “Türkiye’de 55 yılı aşkın geç- mişimizde, dünyada ise GF olarak 1802 yılından bu yana kullanıcıla- rımız için yaşam konforunu artıran yenilikçi ürünler sunmayı kendimize ilke edindik. Plastik boru sektöründe üstyapı, altyapı ve endüstriyel alan- larda sunmuş olduğumuz ürün ve hizmetlerimizle, geniş bayi ağımızla her zaman müşterilerimizin ihtiyaç- larına en doğru, en hızlı ve en kolay şekilde ulaşabilmesi için çalışmaları- mıza aralıksız devam ettik. Müşteri şikayetlerini %70 oranında azalttık. Ülkemizin yaşamış olduğu en sıkıntılı dönemlerde bile, yatırımları- mızı, araştırmalarımızı, üretimimizi ve ürün tedarikimizi ara vermeden sürdürmeye çaba sarf ettik. Bu arada çalışanlarımız bizim için önemli bir değer. Kendi bünye- mizde oluşturduğumuz eğitimlerle farklı departmanlarda görev yapan çalışanlarımıza sadece geçtiğimiz yıl toplamda 1.700 saati bulan 300’ün üzerinde iç eğitim programları ger- çekleştirdik. Tabii dışarıdan aldığımız eğitimlerimiz de söz konusu. Örne- ğin Kırma Geri Dönüşüm bölümü çalışanlarımıza MEB onaylı “Geri Dönüşüm Ünitelerinde Hayat Boyu Öğrenme” eğitimi veya beyaz yakalı çalışanlarımıza yönelik teknik eğitim- leri gösterebiliriz. ISG eğitimlerimiz de hassasiyetle üzerinde durduğumuz bir konu. Aylık olarak devam eden eğitimlerimiz var. Bu sayede 2016 yılından bu yana iş kazalarında %80 azalma elde etmiş bulunuyoruz. Aktardığımız ve daha aktarama- dığımız tüm çalışmalarımız sonu- cunda 5 yıllık bu süreçte GF Hakan Plastik olarak %20 büyüme kaydettik. Karşılıklı güven ve bağlılık duygusu içinde her zaman bizimle birlikte olan çalışanlarımıza, destekleyen iş ortaklarımıza ve kullanıcılarımıza teşekkürlerimizi sunuyoruz. 2021 yılını değerlendirecek olur- sak olumsuz koşullar yaşanmasına rağmen başarılı bir yıl geçirerek %45’in üzerinde bir büyüme geçek- leştirdik. İçinde bulunduğumuz yıl için de hızımızı kesmeden yol alma hedefindeyiz. 2022 yılı için yine ken- dimize yüksek hedefler belirledik. %50 ye yakın bir büyüme ön görü- yoruz ki çalışmalarımızı da bu doğ- rultuda planlıyoruz”. Strateji 2025’in GF’in bulunduğu tüm ülkeler için hazırlamış olduğu bir yol haritası olduğunu açıklayan Batuhan Besler, 2025 yılına kadar izleyecekleri yola ışık tutan bu çalış- manın odağında; - Yüksek değerli ürünler/çözümler - Müşteriye yakın olma - Küresel işbirliğini artırma olduğunu söyledi. “Bu odak noktalarında yine başa dönüyoruz ve önce İnsan Kaynağı diyoruz ve bir kültür oluşturmaya çalışıyoruz. Kültürümüzü 3 önemli değer üzerinde kuruyoruz: Önem- seme, Öğrenme ve Performans. Bütün paydaşlarımızı ne kadar önem- sediğimizi öne çıkarmak istiyoruz. Bu odak noktalarında ise destek olacak etkenler: Sürdürülebilirlik, İnovasyon ve Dijitalleşme ile her zaman olduğu gibi İnsan Kaynağı’na yatırım ola- cak” dedi.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=