Tesisat Dergisi 300. Sayı (Aralık 2020)

T esisat / Aralık 2020 61 tesisat.com.tr göre daha yüksek olması, yerli üreticile- rin de kalite ve üretim hacmi olarak talep edilenden uzak olması, ithal ürünlerin Rusya pazarında yer bulmasını kolay- laştırmıştır”. “Rusya yoğun şekilde ithalat yapsa da diğer tarafdan yerli üreticiler de ken- dilerini geliştirmekte, yatırımlarla kalite ve hacimlerini arttırıp, mevcut pazarda daha fazla pay almaya çalışmaktadır”. “Bu gelişmeleri izleyen avrupalı imalatçılarda üretimlerini yavaş yavaş Rusya’ya kaydırıp, geniş şekilde ürün gruplarını stoklu güncel tutmaktadır. Böylece bir bakıma yerelleşme yolunu izlemekteler, bu tip yönelimler boşuna değildir”. “Tablo 3'te yıllara göre yerli ve ithal ürünlerin rekabeti, satış hacimleri görül- mektedir. Yerli üretimin ithal ürünlere göre daha hızlı büyüdüğü görülmek- tedir”. “Önemli soru ise Türkiye’deki ima- latçılarımızın burnumuzun dibindeki bu pazarda neden ilerlemekte zorlandığı- dır”. “Avrupalı firmaların sundukları dökümantasyon kalitesi, projelendirme destekleri, seminer ve eğitim faaliyetleri Rus tüketicisinin beklentilerini de farklı bir seviyeye taşımıştır. Üreticilerimiz Rusya’da uzun soluklu ticaret yapmak istiyorsa hazırlıklarını buna göre yap- malıdır; ‘Önce satayım sonra yaparım…’ mantığı sorunludur”. “Covid salgını üreticilerimiz için önemli fırsat olan yurtdışı fuar ve ziyaret çalışmalarını da ciddi olarak etkilemiştir. Biz bu açığı da yerinde kapatıyoruz”. “REFLEX-R olarak yaptığımız çalış- malarda bizi öne çıkaran ve başarılı kılan detay da öncelikle markaya özel strate- jiyi belirleyip, eksik çalışmalarını tamam- lamamızdır. Rusya pazarı için A’dan Z’ye tüm hazırlıklarını yapıyor ve yönetiyo- ruz, ancak ondan sonra ürünleri Rus pazarına sunuyoruz. Ürün numunesi, Rusça kataloglar, sertifikalar, referanslar, Rusya depo teslim fiyatlar, teknik çizim ve dökümanlar, garanti şartları vs. dâhil hepsi sunulmaya hazır oluyor. Üreticile- rin ürünlerini ofis ve showromumuzda gerektiğinde müşteriye götürerek tanı- yor. Başarılı satışlar için çok katmanlı çalışmak gerekiyor. İşveren, müteahhit, projeci, taşaronlar,malzeme satıcıları,ye- rel idareler, internet kanalları vb. hepsi ile iletişimde olmalısınız”. “REFLEX-R olarak bizim pazarlama çalışmalarımız genellikle son kullanı- cıya satmak yerine bölgeler bazında bayii ağları oluşturmak üzerine oluyor. Bunun için Rusya’nın her tarafına gidi- yoruz. Bayilere destek sağlandığında en iyi satışlar onlar üzerinden gerçek- leşmektedir”. “Tüm Türk inşaat ve mühendislik firmalarının projelerini takip ederek ofis ve şantiyelerine ziyaretler yapıyoruz. Ticaretimiz ve ikili ilişkilerimiz gelişiyor”. “Rusya’da bulunmamız; yani sürek- lilik, müşteriyle Rusça konuşmamız, bölgenin kültürel ve iş mantelitesine sahip olmamız sayesinde üretici ile alıcı arasında güvenli bir köprü vazifesi görü- yoruz”. “Yerli üreticilerimizin Rusya paza- rında daha fazla olmasını arzu ederiz, doğru planlama ile girildiğinde firma- larımızın daha başarılı işler çıkaracaktır, REFLEX-R olarak bu konuda her türlü bilgi ve tecrübelerimizi paylaşmaya hazırız. Rusya’da daha fazla Türk mar- kası görmekten mutlu oluruz”. İletişim: erkan@reflex-r.ru Tel: +7 909 937 77 86 Whatsapp: +90 537 216 49 06 n YERLİ ÜRETİM (MİLYAR RUBLE) İTHALAT (MİLYAR RUBLE) İTHALAT YAPILAN ÜLKELER HACİME GÖRE İTALYA ALMANYA ÇEKOSLAVAKYA USA FRANSA MACARİSTAN JAPONYA DİĞERLERİ Tablo 2 Tablo 3

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=