Tesisat Dergisi 297. Sayı (Eylül 2020)
tesisat.com.tr Vaillant, Öğrencilere Müşteri Deneyimi Odaklı İş Stratejisini Anlattı V aillant Türkiye Pazarlama Direktörü Hazım Bumin, Sabancı Üniversitesi tarafından yürütülen SU Lise Yaz Okulu programı kap- samında düzenlenen "Üniversiteler ve Meslekler" dersine katıldı. Bumin, Sabancı Üniversitesi Rektör Yardımcısı Cem Güneri tarafından koordine edi- len ve bu yıl pandemi nedeniyle online olarak ger- çekleştirilen derste öğrencilere, Vaillant’ın müşteri deneyimi odaklı iş stratejisini anlattı. Hazım Bumin, “Müşteri Deneyimi” sunumunda müşteri ihtiyaç ve beklentilerinin değişmeye ve artmaya devam etti- ğine dikkat çekti. Bumin, hizmet kali- tesi unsurunun; yeni müşteriler yaratma, yeniden satın alma ve müşteri sadakati yolunda öneminin giderek arttı- ğını söyledi. Müşteri deneyimi sürecinin ihti- yacın farkına varılması ile başlayan; araştırma, satın alma, montaj ve kurulum, kullanım, servis ve bakım süreçleri ile devam eden bir serüven olduğunu belirten Bumin, “Araştırmalara göre; mutlu müşte- riler olumlu deneyimlerini 4 ya da 5 kişiye, tatmin olmamış müşteriler ise olumsuz deneyimlerini 9 -12 kişiye anlatır. Müşteri artık ürün ve hizmeti içine alan komple deneyim arıyor ve bu deneyimi iyi bir şekilde anlatmak gerekiyor. Pazarlamacılar olarak ürün ve fiyat iletişimi değil aslında hikâye anlatıcılığı ile yap- tığımız şeyi anlatmaya çalışıyoruz” dedi. Hazım Bumin sunumunda, kombinin mucidi Vail- lant olarak 1874’ten beri müşterilerine ürünün yanı sıra komple deneyim sunduklarını vurguladı. Çevreci ürün ve çözümlerle iklimlendirme sektöründe hem ısıtma hem de soğutmada tasarruf etmek isteyenlerin markası olmaya devam ettiklerini dile getiren Bumin, “Vaillant Türkiye olarak tüketiciye sunduğumuz tasar- ruf, uzun süreli kullanım, dayanıklılık ve güven duygu- sunu “Kombim Vaillant, Kafam Rahat” söyleminde bir araya getirdik.” diye konuştu. n
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=