Tesisat Dergisi 286. Sayı (Ekim 2019)

56 Tesisat / Ekim 2019 tesisat.com.tr yılla aynı seviyede devam etti. Kombi, panel radyatör, şofben ve termosifon- daki pazar liderliğimiz sürdü. DemirDöküm olarak hem iç pazar hem de ihracatta hedefimiz, sürdü- rülebilir büyümeye devam etmek. Bu hedeflere ulaşmak için yatırıma, ürün gamımızı genişletmeye, kendimizi geliştirmeye, satış öncesi, sırası ve son- rasında müşterilerimize değer katmaya devam ediyoruz. İhracatınızla ilgili bilgiler verir misiniz? İhracatınızda daha çok hangi ülkeler öne çıkıyor? Yürüttüğümüz ihracat çalışmala- rıyla hem markamızın hem de Türki- ye’nin rekabet gücünü artırmayı hedef- liyoruz. Yeni teknolojilere, metotlara ve yöntemlere uyum sağlayarak mar- kamıza fayda sağlarken, ülkemizin de ticaret dengesinin iyileşmesinden fayda sağlamasını amaçlıyoruz. Geçtiğimiz yıl ihracattaki yoğun çalışma sürecinin sonucu olarak, İklimlendirme Sanayi İhracatçıları Birliği (İSİB) tarafından dağıtılan İklimlendirme Sektörü Başarılı İhracatçıları Ödülleri’nde “En çok ihra- cat yapan firmalar” ve “En çok kombi ve su ısıtıcısı ihracatı yapan firmalar” başlıklarında ikincilik ödülü aldık. Aynı zamanda 100 milyon dolardan fazla ihracat gerçekleştiren şirketler arasında yer aldık. Geçen yıl en çok ihracat gerçek- leştirdiğimiz ülkeler İtalya, İspanya, Çin, Rusya ve Azerbaycan oldu. İtalya pazarında şofben ve kombi, Çin paza- rında ise kombi ve panel radyatör öncülüğünde büyüme yakaladık. Ürün bazında değişmekle birlikte Moldova, Bulgaristan, Şili, Ukrayna, İtalya ve Azerbaycan pazarlarında DemirDöküm lider konumuna ulaştı. Bu yıl da ihracattaki başarımıza yenilerini eklemeye devam ediyoruz. Müşteri beklentilerini eksiksiz karşıla- yan yenilikçi ve çevreci ürünler geliş- tirmeye odaklı olarak çalışmalarını yürüten şirketimiz, benimsediği bu yaklaşımla hem gelişimini sürdürüyor hem de müşterilerinin yaşam standar- dını artırıyor. Termosifondan şofbene, panel radyatörden kombiye kadar üretimini yaptığımız ürünlerimiz ile ihracattaki başarımızı her yıl geliştiri- yoruz. Hedefimiz, Türkiye’nin yanı sıra lider olduğumuz pazarlardaki konu- mumuzu kuvvetlendirmek, bu başarıyı yeni pazarlarda da devam ettirmek. Bu doğrultuda, 2019 DemirDöküm için iddialı ve önemli bir yıl. Yürüteceğimiz çalışmalarla, 2020’ye kadar cirodaki ihracat payımızı yüzde 50’nin üzerine çıkarmayı hedefliyoruz. 2019 ve sonrası için yeni hedefleriniz neler? İnşaat sektörü ve iklimlendirme sektörü büyüdükçe VRF ve kaskad cihazlara olan ihtiyaç artıyor. 2019’un bizim için önemli gündemlerinden biri de yüksek kapasiteli ve yoğuşmalı kas- kad cihazımız MaxiCondense’in üre- timini Bozüyük’e almak. Bu anlamda Bozüyük’ü bütün kriterlere uygun bir üretim merkezi olarak konumlandırma hedefindeyiz. Yoğuşmalı ürün gamımızı bu yıl da geliştirmeye devam edeceğiz. Öte yandan şofbende bu yıl düşük NOX’e sahip cihazlar zorunlu olacak. Geçen yıl ilgili yönetmeliğin Avrupa’da yürürlüğe girmesi nedeniyle Avrupa’ya gönderdi- ğimiz düşük NOX’e sahip şofbenleri, bu yıl Türkiye’de de görmeye başlayaca- ğız. Bunlar kısa vadedeki yatırımlarımızı oluşturuyor. 2019’da da tüketicilerimi- zin beğenisine yeni ürünler sunacağız. 10 yıllık dönemde sektörün performansını nasıl görüyorsunuz? Türkiye iklimlendirme sektörü, ger- çekleştirilen yatırımlar, nitelikli insan kaynağı ile son yılların en hızlı gelişen, Türkiye’nin gayri safi milli hasılasına katkısını artıran sektörlerin arasında yer alıyor. Bugün dünyadaki büyük üreticilerin neredeyse hepsi Türkiye’de yatırım yapmış durumda. Sektörümü- zün Ar-Ge merkezi sayısı 30’a yaklaştı. Global pazarda ülkemizin aldığı pay yüzde 2,5 seviyesinde. İklimlendirme sektörü 2018’de 4,5 milyar dolarlık ihracatıyla büyümesine devam etti. Sektörümüzün bu yılki hedefi 5 milyar doları aşmak. İhracat rakamlarını artır- mak için Avrupa’nın yanı sıra Afrika ve Güney Amerika’da yoğun bir tanıtım çalışması gerçekleştiriliyor. Yıl gene- lindeki ihracat çalışmaları, doğalgazın yeni gittiği şehirlerle birlikte sektörün büyüme trendine devam edeceğine inanıyoruz. n SÖYLEŞİ

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=