Tesisat Dergisi 286. Sayı (Ekim 2019)
tesisat.com.tr 54 Tesisat / Ekim 2019 SÖYLEŞİ hayatın her alanında avantajlar sağla- maya devam ediyoruz. Bu kapsamda hayata geçirdiğimiz son proje olan “Fırsatlar Kulübü” ile üyelerimize iş hayatının yanı sıra sosyal anlamda da fayda sağlamaya başladık. DemirClub üyeleri, Fırsatlar Kulübü ile Türkiye’nin farklı kategorilerdeki markalarının özel kampanyalarından faydalanma şansı buluyor. Bunun yanı sıra DemirClub üyeleri, mobil uygulamada her hafta güncellenecek “Fırsat Ürünleri” katego- risinde yer alan ürünleri özel fiyatlarla satın alabiliyor. Yaşadığımız dönüşüme tüm pay- daşlarımızı katmayı hedefliyoruz. Bu doğrultuda birçok projeyi eş zamanlı yürütüyoruz. Deneyime dayalı dönü- şüm çalışmaları ile amacımız hemmüş- terilerimizin hem de iş ortaklarımızın memnuniyetini ve aldıkları hizmet kalitesini en üst seviyeye çıkarmak, DemirDöküm ile çıktıkları bu yolculukta kazanımlarını daha da artırmak. Bu kapsamda hayata geçirdiğimiz projelerimizden biri de “Müşteri Mem- nuniyeti Mükemmellik Ödülü” oldu. Ödül kapsamında; Sabancı Üniversitesi EDU iş birliği ile oluşturduğumuz “Etkili ve Müşteri Memnuniyeti Odaklı Satış Eğitim” programına katılan satış nok- talarımızı 3 ayda bir müşteri karşılama, müşteri ihtiyacını anlama, ürün sunumu, marka sunumu, itirazlarla başa çıkma ve satış süreçlerinde müşteri odaklı yaklaşım başlıklarında değerlendirerek her birinin performansını ölçümlemeyi planlıyoruz. Türkiye’nin dört bir yanında kusursuz müşteri deneyimi sunmak, iş ortaklarını nihai tüketici gözünde daha görünür bir hale getirmek ve kaliteli hizmetleri ön plana çıkarmak istiyo- ruz. Projemiz kapsamında dört bin nihai tüketicinin görüşünü alıyoruz. Kombi satın alma sürecinden mağaza içeri- sindeki karşılanmaya ve kombi mon- tajının yapılmasına kadar tüm süreç- lerin değerlendirildiğimiz araştırma sonucunda 90 ve üzerinde puan alan satış noktalarına “Müşteri Memnuniyeti Mükemmellik Ödülü” veriyoruz. Müşteri memnuniyeti ve mağaza içi hizmet kali- tesi ile başarı elde eden iş ortaklarımız, program dâhilinde elde ettiği başarı- larla avantajlı paketlere sahip oluyor. Katma değer artışı için yürüttüğünüz Ar-Ge ve ürün çalışmalarınızdan bahseder misiniz? İleri teknolojiyi kullanarak katma değer odaklı, çevre dostu yalın üre- tim teknikleri ile üretim gerçekleştiren şirketimiz, Türkiye’nin 140’ıncı Ar-Ge merkezine sahip. Ar-Ge gücümüz ile 65 yılda ilk kombi ve ilk yoğuşmalı kombi de dâhil olmak üzere birçok ilki sektöre kazandırdık. Kombi, radyatör, klima, su ısıtıcıları, merkezi sistem, güneş enerji sistemi, ısı pompası ve VRF sistemi kategorisinde geniş ürün gamımızı dünyanın 50 ülkesine ihraç ediyoruz. Ar-Ge alanında her yıl düzenli ola- rak gerçekleştirdiğimiz yatırımlarımızı geçen yıl da geleneksel ürün gamımıza yeni ürünler ekleyerek güçlendirdik. ErP Yönetmeliği ile birlikte Türkiye’nin yeni yoğuşmalı kombisi Atromix’i, kaskad pazarı için MaxiCondense’in yeni ürün- lerini ve ısı pompası alanında da Maxi- Air ürün grubumuzu tüketicilerimizin beğenisine sunduk. Yeni ürünlerimiz ve girdiğimiz yeni alanlardaki çözümleri- miz yüksek müşteri memnuniyeti sağ- ladı. Bu yıl satışa sunduğumuz Volto ile birlikte ürün gamımıza elektrikli ısıtma cihazı da ekledik. Doğalgazın olmadığı il ve ilçelerdeki tüketiciler tamamen elektrikle çalışan Volto ile ısıtma ihtiya- cını karşılayabilecek. Düşük enerji tüke- timiyle kullanıcısına yüksek verimlilik vadeden Volto, harici boyler bağlantısı ile sıcak su konforu da sağlıyor. Yük- sek enerji tasarrufu ile aile bütçesine; zararlı ve atık gaz salımı yapmadığı için çevreye katkı sağlayan DemirDöküm Volto’nun iki farklı kapasite seçeneği bulunuyor. Kompakt boyutlarıyla kulla- nıcısına yer tasarrufu sağlayan Volto, 14 ve 18 kW seçenekleri ile farklı kullanım alanlarına uygun çözüm sunuyor. Yılın son çeyreğinde de iddialı ürünlerimizi müşterilerimizin beğenisine sunmaya devam edeceğiz. Firmanızın 2018 yılı performansını ve 2019 yılı sonu beklentilerini değerlendirir misiniz? Türkiye ve dünyanın 50 ülkesinde yürüttüğümüz çalışmalarla her yıl ülkemize sağladığımız katma değeri artırıyoruz. Geçen yıl ihracatta yüzde 25’lik büyüme ile 100 milyon dolar barajını aşmayı hedeflediğimizi açıkla- mıştık. Kurdaki dalgalanma ve bölgede yaşanan olumsuz gelişmelere rağmen hedeflerimizde sapma olmadı. İhracat çalışmalarımızla 2018’de dolar bazında yüzde 49 büyüdük. 2018 yılını 100 mil- yon doların üzerinde bir ciro ile son- landırdık. İç pazara bakacak olursak; farklı alanlarda birçok ürünü ardı ardına satışa sunduğumuz 2018’de hem ülke ekonomisine hem tüketiciye daha fazla katma değer sunduk. İş ortaklarımız ve tüketicilerimiz, yoğuşmalı ailemizin yeni ürünlerini çok sevdi. Yoğuşmalı kombi satışlarımız yüzde 90 arttı. Kaskad tarafında da MaxiCondense ile pazar- dan olumlu dönüşler alıyoruz. Kaskad satışlarımız yüzde 50 seviyesinde, VRF satışlarımız ise yüzde 40 arttı. Şofben, termosifon, klima satışlarımız geçen
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=