Tesisat Dergisi 285. Sayı (Eylül 2019)
HABERLER 24 Tesisat / Eylül 2019 tesisat.com.tr Baymak, Daralan Pazarda Klima Satışlarını Artırdı K lima pazarında yılın ilk 6 aylık sonuçları açıklandı. Beklentilerin aksine, ilk yarıda adetsel bazda yüzde 30 oranında daralan pazarda Baymak, bu yılın ilk altı ayı içinde klima satışlarını adetsel bazda yüzde 12 ora- nında artırdı. İkinci yarıda da aynı büyüme ivme- sini sürdürmeye kararlı olduklarını vur- gulayan Baymak CEO’su Ender Çolak, ilk 6 ay sonuçlarını ise şu şekilde değerlen- dirdi: “Bu yılın ilk 6 ay sonuçlarına göre, klima pazarının genelinde bir daralma olduğunu söylemek mümkün. Özel- likle yılın ilk 5 ayındaki satış rakamları, pazar beklentilerinin çok gerisinde kaldı. Haziran ayından itibaren, sıcaklıklardaki artışla birlikte pazarın biraz canlandı- ğını söyleyebiliriz. Ancak bu canlanmaya rağmen, klima sektörünün bu yılı ciddi küçülme ile kapatması bekleniyor.” Klima pazarının aksine, Baymak’ın klima satışlarını, geçen yılın ilk 6 ayıyla kıyaslandığında, yüzde 12 oranında artırmasından dolayı mutluluk duyduk- larını belirten Çolak, sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Bu rakamlar Baymak’ın ilk 6 ay içinde ciddi bir pazar payı kazandı- ğını da gösteriyor. Klima satışları artık dört mevsime yayılıyor. Baymak olarak, her mevsim kullanılabilen zengin ürün gamımız ile sürdürülebilir bir büyüme yakaladığımıza inanıyoruz. Tasarruf, yüksek verim ve son teknolojiye odak- lanan ürün gamımızla hem Türkiye hem de dünya iklimlendirme pazarında fark yaratmayı hedefliyoruz.. Bu nedenle sektörel daralmanın yaşandığı zaman- larda bile Baymak büyüme ivmesini korumayı başarıyor. Bu yılki tabloda, genişleyen ürün gamımızın son üyeleri, R32 gazlı Baymak Prime serisi mono ve multi-split klima cihazlarının da katkısı büyük. Bu yılın ikinci yarısında da aynı ivmeyi sürdürmeye kararlıyız. Baymak’ı dünyada sektörünün ilk 10 markasından biri yapma hedefiyle mevcut teknoloji- leri daha verimli bir hale getirmeye çalı- şırken, diğer yandan inovatif teknolojiler üzerinde çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Tüketiciler tarafından klimada aranan markaya dönüşen Baymak olarak, son yıllarda alışkanlık haline getirdiğimiz üzere 2019’u da pazar payı kazanaca- ğımız bir büyüme ile kapatmayı hedef- liyoruz.” n Armaş, UL Onaylı Yerli Üretime Odaklandı Ç ok sayıda ülkeye ihraçta faa- liyetlerinde bulunan Armaş, yerli üretim gerçekleştirerek bu alandaki hedeflerini sürdürüyor. Armaş tarafından yapılan açıklamada, “Türkiye’de ilk ve tek UL onayına sahip yerli üretim hızlı basınç tahliye vanası, firmamız tarafından üretiliyor Bu belge UL (Underwriters Laboratories) tara- fından ürün güvenirliği konusunda standartlar hazırlayan ve bu standart- lar kapsamında ürünlerin güvenirliğini test eden, bağımsız bir sertifikasyon kuruluşu tarafından veriliyor. Ülkemizde bu belgeye sahip yerel bir üretici firmanın var olmayışından ötürü yangın projelerinde gerekli görü- len UL onaylı bu ürün için dışa bağımlı- lık söz konusuydu. Armaş A.Ş. olarak başarıyla yürüt- tüğümüz bu proje ile birlikte artık yerli üretim olarak UL onaylı ürün ile bera- ber ülkemizin dışa bağımlılığı ortadan kalktı. Firma olarak 45’i aşkın farklı ülkeye ihracatımızla ülkemize döviz kazandırıcı hizmet yapmaktan gurur duyuyoruz. Islak alarm vanalarımız ve test&drenaj vanalarımız için gerekli projeler devam etmekte olup, 2019 yılı içerisinde UL onayı bu ürünler için de alınması planlanıyor” ifadelerine yer verildi. n Baymak CEO’su Ender Çolak
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=