Tesisat Dergisi 280. Sayı (Nisan 2019)

58 Tesisat / Nisan 2019 tesisat.com.tr sürelerinin kısalması, lojistik maliyetle- rin daha optimuma çekilmesi ve üretim süreçlerinin tamamen kontrol altında tutulabilmesi diyebiliriz. Neden Form markası altında üretim yerine Lennox markası altında üretim tercih edildi? Buradaki stratejiyi anlatır mısınız? Amerika’nın en büyük klima üretici- lerinden biri olan Lennox, 1895 yılından itibaren iklimlendirme alanında hizmet veriyor. Alanında en iyisi olan Lennox ile gerçekleştirdiğimiz iş birliği yerli pazar- daki müşterilerimize en iyi ürünleri yine en iyi çözümlerle sunmamızı sağlıyor. Bu nedenle güçlerimizi birleştirerek tüketicinin ihtiyaçlarına en uygun çözümleri sunmak temel hedefimiz. Paket klimaların yerli ve yabancı üretim bazında kıyaslaması yapılacak olunursa, ithalatçı bir firma olarak bu konudaki görüşleriniz nelerdir? Paket klima konusunda yerli üretim yapmak, planlama ve üretimi, maliyet- leri ve teslimat sürelerini kontrol altında tutabilmek açısından elbette ki büyük avantajlar sağlıyor. Ancak yabancı firmalarla çalışırken üretim sürecine ait Ar-Ge, sertifikasyon vb. süreçlerle uğraşmanız gerekmiyor. Ayrıca Lennox gibi yabancı üreticilerin pazarda daha eski olmalarının da getirdiği bir marka bilinirliği söz konusu. Doğrusu her iki- sinin de kendine göre avantajları ve dezavantajları var. Biz sadece ithalatçı kalmak istemedik. Piyasada yerli imalat ürünlere olan talepteki artışı da görerek bu yatırımı işinde uzman ve bizim de güvenilir ortağımız olan bir firmayla birlikte yapmayı tercih ettik. Türkiye merkezi klima pazarında yaklaşık pazar payı büyüklüğünüz nedir? Bunun içinde paket klimaların payı ne kadardır? Siz bu payın ne kadarına sahipsiniz? Bu yerli üretim ile bu payın daha da artması söz konusu olabilir mi? Türkiye’de merkezi soğutma sis- temlerinin bir parçası olan paket kli- malar 90’lı yıllarda gelişim göstermeye başladı. Yaklaşık 500 milyon Euro olan merkezi klima ana ekipmanları paza- rında, paket klimalar yaklaşık 25 milyon Euro’luk bir paya sahip. Form olarak biz de bu pazarın %50’lik bir kısmına sahi- biz. Tabii ki gerçekleştireceğimiz yerli üretim ile pazardaki payımızı arttırmayı hedefliyoruz. Form markası ile ilgili de yeni yatırım planlarınız olacak mı? Form olarak önümüzdeki dönemde, üretimin tüm faaliyetlerimiz içindeki payını artırmak gibi bir hedefimiz var. Özellikle uzman olduğumuz konuda ve enerji verimliliği sağlayan ürünlere yönelik Ar-Ge çalışmalarımız sürüyor. n SÖYLEŞİ DOĞALGAZ SEKTÖRÜNÜN DERGISI Zenginleşen içeriği ve dağıtım gücüyle alanında lider dergimizde yer alarak mesajlarınızı hedef kitlenize ulaştırabilirsiniz. www.dogalgaz.com.tr

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=