Tesisat Dergisi 274. Sayı (Ekim 2018)

16 Tesisat / Ekim 2018 tesisat.com.tr KONUK YAZAR Turgay Karakuş SOSİAD Yönetim Kurulu Başkanı SOSİAD ADINA GÜNCEL DEĞERLENDİRMELER VE ÇALIŞMALARIMIZ B ilindiği üzere ülke olarak ekono- mik anlamda zor bir süreçten geçiyoruz. Bütün sektörlerde ve meclislerde konuşulan, anılan konular aynı. Bizler de dernek olarak durumu yakından takip ediyor ve üye firmaları- mızı dinliyoruz. İçinde bulunduğumuz ekonomik darboğazı aşmak için bütün sektörlerde geçerli olmak üzere tabana eğitimli insanları yerleştirmek, eğitim- den başlayarak sektörlerdeki verimi (özellikle tarım, sanayi, enerji başka olmak üzere) ve ihracatı arttırmak gere- kiyor. Bir toplulukta bütün mesleklerin en iyi şekilde icrası iyi bir eğitimden geçer. Bu bakış açısı ile sanayi sektö- rüne baktığımızda, iyi eğitimin sonu- cunu bir ülkenin tüm dünyaya teknoloji ihraç edebilmesinden görebiliriz veya eğitimde sınıfta kalmış bir ülkeyi aynı şekilde büyük ölçüde ithalat yapma- sından anlayabiliriz. Bu durum böyle olunca da global ekonomik dalgalan- malarda dışa bağımlılığın verdiği eko- nomik hasarı görebiliyoruz. “SOSİAD eğitim adına neler yapı- yor? Bakış açısı nedir, hangi noktada- yız?” sizlere anlatmaya çalışacağım. Öncelikle bizim çok önem verdiğimiz ve sektör için, memleketimiz için önemli olan bir sosyal sorumluluk projemizden bahsedeceğim. Daha önce de basına bilgi verilmiş, tanıtımı yapılmıştı. Pro- jemiz meslek liselerinde alanımız olan soğutma sistemlerini temsilen okutulan tesisat teknolojisi/enerji iklimlendirme sistemleri bölümünün eğitim kalitesinin artırılması için ve bu bölümün öğrenciler tarafından tercih edilebilirliğini artırmak, arz talep dengesini yüksek tutmak için başlattığımız bir sosyal sorumluluk pro- jesidir. Bir örnek ile açıklamak gerekirse; günümüz gerçeklerinde başarı puanı yüksek bir öğrenci en başta Fen Lisesi, Anadolu Lisesi eğer buralara giremez ise düz lise, kolej vs. tercih ediyor. En son olarak meslek lisesi tercih ediliyor. Bu durum meslek liselerinde kaliteyi olumsuz yönde etkiliyor ve sektör kali- teli, kalifiye ve eğitimli eleman bulmakta zorlanıyor. Bu durumda sanayide ihra- cat yerine ithalat yapmamız gayet doğal bir sonuç oluyor. Bölümümüzün aslında yeterince anlatılamadığını, ne kadar önemli olduğunun vurgulanmasının gerektiğini düşünüyoruz. Daha önce bir konferansta bununla ilgili bir detay ver- miştim kısaca bahsedeyim; bölümümüz insanlık yeryüzünde yaşadığı sürece var olması gereken bir meslek grubudur. Birincisi insan var ise tıp sektörü olmak zorundadır. İkincisi insan var ise gıda sektörü olmak zorundadır. Üçüncüsü insan ve gıda var ise iklimlendirme olmak zorundadır. Dördüncüsü insan, gıda ve iklimlendirme var ise enerji olmak zorundadır. Görüldüğü üzere bölümümüz aslında ekonomik krizler de olsa insan ve gıda olduğu sürece üretilmesi gerekmektedir. Bölümümüz de kendi içinde çok fazla dallara ayrıl- maktadır. Bu konularda bilinçlendirmek adına İstanbul ilinde bizim bölümümüz olan, belirlediğimiz 8 tane meslek lise- sinde seminer düzenlenecek. Bununla ilgili eğitim komisyonumuz çalışmak- tadır. Hem veliler hem öğrenciler sek- törümüz ve bölümümüz ile alakalı bilgi- lendirilecek. Özellikle 9. sınıfların bölüm seçimi yapacağı zamandan önce Mart, Nisan aylarında bu seminerler okulların da iş birliği ile düzenlenecektir. Bu semi- nerler sonunda projemizin bir parçası olarak iki adet pilot okul seçilecek, bu okullara eğitim ve teknik destek veri- lerek İstanbul ilindeki sektör firmaları- mıza ve teknik eğitime katkı sunulması beklenilmektedir. Uzun soluklu bir proje olacak ve sanıyorummeyveleri 5-6 sene sonra olacaktır. Projemiz de sürdüre- bilirlik esastır. Devletin okulu, devletin öğretmeni, devletin sırası ve devletin öğrencisi prensibi ile hareket ediyoruz. Biz bu tanımlanan “Meslek Lisesi, Mem- leket Meselesi” konusunun çözümü ve ilerlemesi için bir ivme kazandırmak için projemize başladık. Memleket ve sektör için hayırlı olmasını diliyorum. Bir diğer eğitim projemiz: başta vakfımız ISKAV ve diğer katkı koyan dernekler ile beraber İBB, İSMEK ile bir protokol imzalanarak, İstanbul Mer- ter’de İSMEK İklimlendirme Uzmanlık Okulu açıldı. Burada 7-8 haftalık teorik ve çoğunlukla da pratik ders program- ları ile sektöre kalifiye eleman kazandır- mak ve meslek edindirmek hedefimizdir. İlk mezunları verilmiş olup işe yerleşti-

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=