Tesisat Dergisi 272. Sayı (Ağustos 2018)
70 Tesisat / Ağustos 2018 tesisat.com.tr Model kapsamında oluşturulan endekslerde, 81 ilin KÜSİ konusundaki potansiyeli ve uygulanabilirliği ortaya konul- muştur. Bu çalışma kapsamında, 81 il bazında, ilin ekosistem dinamiklerini ve uygulama kabiliyetini dikkate alarak iller homojen gruplama ayrılmış ve her ilin benzer potansiyelde olduğu gruplar kullanılarak il değerlendirmeleri yapılmış, illere özgü ve o ili KÜSİ kapsamında geliştirecek politikalar oluşturulmuştur. Örneğin, KÜSİ Ar-Ge ve Yenilik potansiyeli oldukça düşük Hakkâri ili ile KÜSİ Ar-Ge ve Yenilik potansiyeli oldukça yüksek olan İstanbul ilinin kıyaslanması durumunda, model çıktısı olarak Hakkâri ilinde KÜSİ anlamında her türlü etkinliğin yapılması gerektiği ortaya konacak ve ilin KÜSİ Ar-Ge ve Yenilik potansiyeli olmadığı için de bu politikaların uygulanması imkansız hale gelecektir. Bunun önüne geçmek ve illerimize reçete niteliğinde KÜSİ politikası oluşturabilmek adına bu model gruplaması gerçekleştirilmiştir. Elde edilen endeksler ışığında, Ankara, İstanbul, İzmir, Kocaeli, Bursa ve Gaziantep illeri KÜSİ Ar-Ge ve Yenilik potansiyeli ile KÜSİ uygulama kabiliyeti anlamında lider kategorisinde yer almıştır. Bu nedenle, politika önerileri oluşturulurken yalnızca bu illerin kendi içindeki değişken değerleri göz önünde bulundurularak ilin KÜSİ konusundaki artı (+) ve eksi (-) yönleri belirlenmiştir. Belirlenen bu artı ve eksi yönlere göre, 81 ilin politika faaliyetleri şekillendirilmiş ve illerimizin KÜSİ ihtiyaç analizi yapılmıştır. KÜSİ ihtiyaç analizi kapsamında, illerin ekosistem potan- siyelleri ve uygulama kabiliyetlerine göre illerin ihtiyacını karşılamaya dönük olarak 14 farklı faaliyet türünden oluşan ve Tablo 5’te yer alan İllerin 2018 Yılı KÜSİ Faaliyet Planı çıkarılmıştır. Geliştirilen politikaya göre, 2018 yılında gerçekleştirilecek olan KÜSİ faaliyetleri kapsamında, illere yönelik 14 farklı faali- yet türü planlanmış olup, 2018 yılında 14 faaliyet türü kapsa- mında toplam 5.173 faaliyet gerçekleştirilmesi planlanmıştır. Bu çalışma, KÜSİ politikalarının belirlenmesi ve hayata geçirilmesi anlamında daha önce ülkemizde böyle bir çalışma yapılmadığı için de bir emsal teşkil edecek olup KÜSİ çalışma- larının daha etkin ve sürdürülebilir yürütülmesi amacıyla da yol gösterecektir. İhtiyaç analizi sonucu ortaya çıkan politika- lar, illerimizin rekabet gücü ve katma değeri yüksek, yenilikçi Tablo 5. İllerin 2018 Yılı KÜSİ Faaliyet Planı İllerin 2018 Yılı KÜSİ Faaliyet Planı *KÜSİP: Kamu-Üniversite-Sanayi İş Birliği Platformu, *TGB: Teknoloji Geliştirme Bölgesi, *OSB: Organize Sanayi Bölgesi, *MYO: Meslek Yüksek Okulları İllerin 2018 Yılı KÜSİ Faaliyet Planı Sıra Faaliyetin Türü Faaliyet Sayısı Faaliyetin Yapılacağı İl Sayısı 1 Bir Firma İle İnovasyon Mentörlük Faaliyeti 972 81 2 Destek Programı - TÜR Belgesi Tanıtımı 848 80 3 Proje Yazma Faaliyeti 620 77 4 Sanayiye Dönük Yüksek Lisans - Doktora Tezi Yaptırma Faaliyeti 591 77 5 Fikri ve Sınai Mülkiyet Hakları (FSMH) Bilgilendirme Faaliyeti 422 78 6 Ar-Ge/Tasarım Merkezi Kurulmasına Yönelik Faaliyet 392 62 7 Proje Nicelik ve Niteliğini Artırma Faaliyeti 274 35 8 İle Özgü Diğer Faaliyet 228 42 9 OSB*’lerde MYO*/Teknik Kolej Kurulumuna Yönelik Faaliyet 216 18 10 OSB*-TGB* Ağının Kurulmasına Yönelik Faaliyet 206 25 11 KÜSİP* ve İnovasyon Karnesi Tanıtım Faaliyeti 177 81 12 TGB’de Akademisyen Firma Kurulmasına Yönelik Faaliyet 133 17 13 Uluslararası Proje Yapılmasına Yönelik Faaliyet 49 9 14 Avrupa İşletmeler Ağı Kapsamında Mentörlük Faaliyeti 45 8 TOPLAM 5.173 690 MAKALE
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=