111- il< NCB 25 - LD 65v JS ,-----,--;----,---,-,---;-�r--r--.--.----,----,--,---,-�---- ,6 1 1 1 ! 1 1 : 1 1 1 1 1 ,.i Iı ıl!,ı ! 1 ı� [',,._J ·jı7 ,2i 1 !1 1 i 1 1 lT '•, , � ! 1 ,o ,_, 1 ! 1 1 • <( .r;::;:i 1t--i-:-,1-�.,ı:-.::+" ---' -'-':ı'�'f --- . ! .-- ' 20 LJ_I_J_LLI _;-:.J •• r,;::.., 1 1 ı Lf.! 1 w LI �r .r ,...µ : , , ,.,. 2◄ i L ITYT-;-v:�·-r �-;L�-J]i = :Jı = :j= :j= :j=ı :j�j : Belçika Standart, 22 CITll1 ıı �_r ı ı , , 1 ıo t_L_l_,t Vr -W/ 1 ı •• ; 1 ı ı ; ;;+J ır -:--ı--,t-ı--r-t-�-+-+-+,-+-+__/ ,. c --:;r ı .. LJ ı ı , ı iTı ,...Ll !/ ı ı ı 1 ' "H ıı / ı ı , ı 12 t--t--f74+ı-+-i--+-+-+-+-+--+--l--l----l_J_LLL.J /: ��1/�r-·1 i ı 1 : Frekans, Hz ı.e 2.2 2.◄ 125 ıso 2.6 .3.2 11Xll l.◄ □Trafik gürültüsü ♦Uçak gürültüsü oDemiryolu gürültüsü 4JC'l.6l l ş-;;kiİ 9. Lİİ-;;şı;:;:;·gürültüİ��ine m�r�z dış d;:;�;·;İarda ist��en yalıtım • khaarzaırklotenrmistişiktlıer r(i:1 3d)ış gürültü düzeyi: Leq= 65 dBA ve yolak odaları için L . •-W.v,'M• • >' • -� ' L sl eoşrmu ne l avreı iyl ee rkeal ryşöı l an eş tı l immal ekrt iandçı ra. l Pı şl amnas ı zr ukhesnatt ı vi şey rei rr kl eer ni k ek notni uç yi nud eg; ögzearredkı keetnmd ei lgeür ir üsl toünl üu cf au , ai çliinyee tvl eeryia, gdeı şrıenkas eyeörlen şl et imr d i kalleı nr imkal i kmsaı z sı ni s tyeamp ı lneerdi evnei y lseobğüuyt üu kc ur al ahraı tnsı ı nz l ı yk akyady ınğaı ğgı oü lrmü lat kü tl ae r dırlar. a zBu a k um k s a t o ik n n u , p d i r ş a o i jn e g le e a l r e k n s y a a t m p a ı l a l e m p m a le a k r s l e a ı , k b m a ir r a l ş i k k ı l t i ı e n k , a v ç l e a o r r ğ e ı u n n db uo rş da ul t rmu al ayma ayma an saı ş ıvl me taamd ai l as ıt ngei bd ie nn ieydl ee gn el eçri lcei ke al eymn aakn lhaar cı nmd ian döen, l ea ml ı c ı aml ı en kmaansl aı rgı nü dç al e vş me yeak tpeı vt aedpı rr o( O[ �rl en rei kn : uŞyegkui ll a1n1m) .a U�.' sot el al i kn ahki çs ı zbl ai rş imş yaekr i vael my aammaal kstaahdi bı ri . bGu ük or ünlut üd ayial ôpvı ec ıml aar,l i yGe tüi gr üölzt eü uKyognut lraonl a mY öa nmeat smı nedl ai ğn i y' na irna r el atnkmi na kbt ai çdi ı mr l adr.e b. kadMaervkcaultı ntelakşttıarıblmakaasıl,ı camların; 3 mm.den 6 mm.'ye 3. SONUÇ c. Aynı doğramada çift tabakalı cam sistemine gidilmesi, d. uygikuilaamyarısıd, oğrama yapılarak çift tabakalı pencere Al akr uı nsdt iakn dk iı rr.l iGl i kü rgüül tnü ükmo nützrüonl u ebni r böünteümn dl i üçr ev verkeusl l oa rnuı cnı tl aü rm, tüans üa nr ı mk actı kl aı sr,ı npı lgaenrceı lkatri r, mu yegktuel ad yi rı. cYı laapr vı eel ek mu l laannl ıacrı lı an rdı an soel usş yt uarl mı t ı amkı ,t agdüı rr. üAl t ün ckaoknytur ok laurnı duan aöçnı kel ma nl id ıbği ır gpi ba ir, çöazseı nl ı ldi ki rl ei l müel ksei ,my ieztdeer l iytael kı tnı mi k ek oğ ni tui ms ui nn dy aa pt oı l mp lausmı , umn ebvizl iunaçtl e n Mk ı as ı smi fl adruı nvdaar (i sgee nmeel dv ec u2t 3d ucvma r. dsaı vnadl ı evğei şbi ko mş l ueks lauf et ul eğr dl ae) bk oonş ltur pk l abkı r ha ek rı ladkı kl i tt agn i bsi o) nuryag ui kl ai nmc ai sbı i rv et abboaşkl au k ( si çuinntdae, çeşitli ses yutucu malzeme uygulamasıdır. gHeeçri şa lkt earynı aptl ai frçı öhzeüs ma pkl aonmmbı şi nt eı r z(o1 n9l)a. rü_i_çni nl esmes g yle ü ö r k r i s ü n e l mk b üa d ş z u , ı v aa b n r ö c la l a g r k ı e n l g e v ü r e r d ü e p lt üe y n e d c t ü e e z r r e e l i y l e l o e ri r l n a in b b in i o l d y çi u o ğ t k i loal ar ımn aa d bı ğaı ğo lr ıt aoy al a çr ıakkm ıbş taı rz. ı Dl aarhı nadsao nyr eat, edr ı l şi Mc eepchi deiyegküöyr ü'dlet ügseürnç eü knl e ş8t i2r i l edn BbAi r ou yl dguuğl au dmuavdaar ;ı nmgeev rci us ti ndeo ğ2 r0a mc ma l. a br ı on şdl ua kt abkı vr ai ykeı sl ai , r daı kş öy az epl ı l dmeat asyı ,l ı p2 e. nkcaebruekl e (röi nz e lt epme ni zcl ei kr e adma ah ci l )ı d k l ı i ş m ı n a d a k u a l ç l a ı l n m ı ma m ı n a ı n s ı g n e ı n ti r s i a l m ğ e l a s n i m i le a s i ı ç , i g ç ü e r r ü d l e tKüunşüknu s uNzCbBu 2ç5a' el ı ş mi n adl iar ri l ımn ebsai şbl aanşgaı çr ıtlam yı şat pı r.ı yt aa spaı l rmı ma ıs ı vdeu rmu aml zu en md ae dsaehçai me it kai nş av me eaks oı nndoa gmei kr çseoğni un ç ml a ri ımn aarl ıl na ar bvi el e cueyğgi ut al ar tyı şı cı l ıal amr atza. rBau fmınadsaı nçobkiliönnmeemsilivdeir.yalıtımın doğru uygulanUYGULAMA KOŞULLAR! Konutlar, oteller ve okulların dış duvarları Leq < 55 56< Leq<60 61 < Leq < 65 66 < Leq < 70 Leq > 70 Penceresiz dwarlar ve iç bölmeler Konutlarda dış gürültüler için Leq < 55 Leq = 60 Leq = 65 Lea = 70 iç duvarlar Döşemeler L 10>68 dBA olan yerlerde dış duvarlar Yatak odası iç bölmeler Komşu evlerin duvarları Gürültülü oda-koridor arası Mekanik merkezler ile odalar Konutlar arası duvarlar Aynı konutta bölme duvarları Döşemeler Mekanik merkezler, gürültülü mekanlar ıle konutlar arasındaki duvar ve dösemeler Konutlar arası duvarlar Konutlar arası iç bölmeler ÖNGÖRÜLEN YALITIM (ISO 71Tde bel irtilen la veva Rw birim indedi r.) 33 38 38 43 48 52 25 30 35 40 52 51 Çift pencereve duvar ivilestirmesi 45 53 36 60 55 52 53 60 52 45 (STC) ÜLKE VE STANDART NO Avusturya ônorm B 8115 Teil 2 Bulgaristan BOC 8998-80 Protecticın of the 1cremises in buildinns lngiltere : Building Regulation 1985 ve Noise lnsulation Regulation, Si 1975 Belçika : Criteria k>r sound insulation SO 410, 1977 Danimarka ıso 111 ABD: Enııironmental Criterial Standards US Oep. of Housıng 1979 tÜelski sel emridzed ed es şoi dn dyeıtl ll iabr di çai mednedgüüsrtür ilyt üe ki il ri şl ikl i ği ni Tablo 3. yalıtım ölçÇüetşditeİiğüeİrkleerlei rde hava doı;\uşiu seslere korşı yapı eiemonı ~- - 299 11 f _ı_ı_µ_ .----r- ---+----'-- �=�....... 1 1 1 -- L � 1
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=