Tesisat Dergisi 268. Sayı (Nisan 2018)

HABERLER 60 Tesisat / Nisan 2018 tesisat.com.tr Vaillant Türkiye Sosyal Medya Deneyimlerini Paylaştı Systemair HSK, Yeni Fabrikasındaki İlk Çalıştayını Gerçekleştirdi D ijitalleşme çalışmalarına önce- lik veren ve başarılı sosyal medya kampanyalarıyla öne çıkan Vaillant Türkiye’nin Pazarlama Direktörü Hazım Bumin, sosyal med- yada elde ettikleri deneyimleri farklı sektörlerden yüzü aşkın pazarlama yöneticisi ile paylaştı. CreatorDen tara- fından, sosyal medya fenomenleri ile gerçekleştirilen pazarlama faaliyetlerini iletişim planlarına dahil etmiş markala- rın deneyimlerini sektör bileşenleriyle paylaşmaları için düzenlenen Influen- cer Talks for Marketeers Etkinliği’nde konuşan Bumin, ”Kampanyalarımızda sosyal medya fenomenleriyle çalışarak, bugüne kadar ulaşamadığımız kitlelere dokunduk” dedi. Son on yıl içerisinde toplumda ile- tişim araçlarının, dolayısıyla iletişim şeklinin büyük bir değişim geçirdiğine değinen Bumin, “Günümüzde coğrafi uzaklıklara rağmen dijital dünya ve sos- yal medya aracılığıyla her an her yerde herkesle iç içeyiz. İletişim alanında çıtayı artık başka bir yere koymamız ve pazar- lama stratejilerini de buna göre değiştir- memiz gerekiyor” dedi. Bumin, Vaillant Türkiye’nin 2017 yılı- nın sonunda “Evimin konforu” sloganına yönelik yaptığı sosyal medya kampan- yası hakkında da bilgi verdi: “Bu kam- panyada 7 sosyal medya fenomeniyle çalıştık. 9 post ile 1,9 milyon görüntü- leme ve 130 bin etkileşim aldık. Sosyal medya fenomenleriyle çok iyi sonuçlar aldık ve bugüne kadar dokunmadığımız kitlelere ulaşma fırsatı yakaladık.” Hazım Bumin pazarlamacılarla Vaillant Türkiye’nin ikinci sosyal medya projesi olan “Canım Kombim” yarışma- sının detaylarını da paylaştı: “Yaptığımız araştırmalarda müşterilerin kombilerini kişiselleştirmek istediklerini anladık. Biz de Vaillant olarak onlara uygun plat- formlar sunduk. Kullanıcıların hayal ettikleri kombileri hayata geçirebilme hedefiyle sosyal medyada bir yarışma başlattık ve tasarım fikirlerini bizimle paylaşmalarını istedik. 1.189 kişi, yaratıcı tasarım fikirlerini Vaillant’ın Facebook ve Instagram hesaplarındaki kampanya içeriklerinin altında #CanimKombim eti- ketiyle paylaştı. Canım Kombim kapsa- mında 19.923 erişim, 3.291 etkileşim ve yüzde 16,5 etkileşim oranıyla başarılı bir kampanyaya daha imza atmış olduk. Şimdi gelen birbirinden değerli fikirleri inceliyoruz. Seçimlerimizi yakında açık- layacağız.” Müşterinin artık “Süpermen” kadar güçlü olduğunu, onlardan sabit durma- larının beklenemeyeceğini ve tekil mesaj iletmenin artık mümkün olmadığını da sözlerine ekleyen Bumin, “Deneyim transferi çok önemli. Hangi sektörde iş yaptığınızın, sektörünüze göre ne konumda olduğunuzun artık çok fazla önemi yok. Sizin müşteriniz her an bir çok sektörden bir çok firma ile iletişim içinde. Herhangi bir pozitif deneyimi diğer sektörlerden de bekliyor. İster kombi satın ister klima müşteri Ama- zon’un kendisinde yarattığı deneyimi bekliyor, bunu sağlayamadığınızda tam memnuniyeti de sağlayamıyorsunuz” diye konuştu. n S ystemir HSK’nın geleneksel olarak her sene gerçekleş- tirdiği çalıştay bu yıl 9-10 Mart tarihlerinde Dilovası’nda faaliyete geçen yeni fabrikasında gerçekleşti. Fabrikada ilk kez kul- lanılan oditoryum, 124 kişilik kapa- sitesi, 8 metreyi bulan yüksekliği, ses ve görüntü sistemleriyle bir- likte büyük ilgi ve heyecan uyan- dırdı. İki gün gerçekleşen çalıştaya yaklaşık 120 kişi katılım gösterdi. İstanbul, Ankara, İzmir ve Adana Bölge Müdürlüklerinden Systemair HSK’nın tüm satış ekibi- nin katıldığı çalıştayın ilk gününde satış ekibine uygulamalı eğitimler verildi. Çalıştayın ikinci gününde ise Systemair HSK’nın tüm beyaz yaka personelinin katılımıyla çeşitli workshoplar düzenlendi. Systemair HSK, 5. kez gerçek- leştirdiği çalıştayda yılsonu değer- lendirmesinin yanı sıra, yapılan workshoplarda firmanın gelecek yıl stratejileri de geniş bir katılımla tartışıldı. n Vaillant Türkiye’nin Pazarlama Direktörü Hazım Bumin

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=