Tesisat Dergisi 268. Sayı (Nisan 2018)

HABERLER 34 Tesisat / Nisan 2018 tesisat.com.tr Elite World Asia Otel’de ISIDEM Yalıtım Ürünleri Kullanıldı İ stanbul Maltepe’de Elite World Otel’ler zincirinin sekizinci oteli olacak Elite World Asia Otel’in ısıtma-soğutma-havalandırma sistemlerinde ISIDEM Yalıtım’ın LEED sertifikalı tesislerinde üret- tiği Coolflex elastomerik kauçuk köpüğü kullanıldı. 60 Bin metre- kare üzerine inşa edilecek 350 odalı otel 2018 yılında hizmete başlayacak. Coolflex elastomerik kauçuk köpüğü Yüksek Su Buharı Difüz- yon Direnci Katsayısı ile korozyon riskini minimuma indirmek adına m ≥ 10.000 değeri ile üretiliyor. Bu değer şu ana kadar TSE tarafın- dan tescillenmiş ürünler arasında sektörün en yüksek su buharı difüzyon direnç katsayısı olma özelliği taşıyor. Kapalı gözenekli ve homojen dağılımlı hücre yapısı sayesinde uygulandığı tesisatlarda maksimum termal performans ve yoğuşma kontrolü sağlayan Coolf- lex ürünleri, TS EN 13501-1 yangın yönetmeliğine göre levhalarda B,s3-d0, borularda BL,s2-d0 yan- gın performansıyla uluslararası standartlara uygunluğuyla öne çıkıyor. n İşletmeleri Dijital Dünyaya Hazırlamak için “Dijital Pazarlama” Kitabı 2. Baskısı ile Raflarda! İ lk dijital bilgisayar ENIAC icat edildiğinde bu geliş- menin ekonomiye olası etkilerini kimse tam olarak kestirememiştir. Bilgisayar- lar “bilişim çağı”nı başlattı, iki binli yıllardan itibaren baş döndürücü bir hızla yaygınlaşan internet ise iletişim ve bilgi teknoloji- lerini günümüz ekonomisi- nin olmazsa olmazı haline getirdi. Fakat iletişimin yeni şekli klasik anlayıştan çok farklıydı. Artık “Dijital Medya” çağındayız. IAB ve PricewaterhouseCoopers’ın ortaklaşa hazırladığı raporlara göre dijital medyanın gittikçe ivmelenen büyümesi sayesinde 2017’de global düzeydeki reklam pastasında internet reklam harcamaları ilk defa TV reklam harcamalarını geride bıraktı. Yerini giderek sağlamlaştırıp kendini vazge- çilmez kılan bu yeni medyanın etkili kullanımını içeren “dijital pazarlama” çalışmaları ise firmaların öncelikli faa- liyetlerinden biri durumuna geldi. “Diji- tal pazarlama” işletmelerin hem kendi web siteleri üzerinden hem de sosyal medya, arama motorları, yayıncı siteler gibi farklı mecralarda gerçekleştirdikleri online ve offline pazarlama faaliyetle- rini kapsamakta. 2010’lu yılların başında internet güvenliğinin artmasıyla birlikte tüketi- cilerin e-ticarete olan ilgisi de yüksel- meye başladı. E-ticaret giderek artan işlem hacmiyle klasik alışveriş alışkan- lıklarını küresel ölçekte değiştirmekte- dir. TÜSİAD’ın Nisan 2017’de yayımla- dığı “Dijitalleşen Dünyada Ekonominin İtici Gücü: E-Ticaret” raporuna göre toplam perakende içinde e-perakendenin oranı glo- bal olarak 2015’te %4,2 iken 2016’da %8,5 olarak gerçekleşti. Sadece bu veri bile e-ticaretin dün- yada son bir yıl içinde ne kadar hızlı yol aldığını göstermektedir. Türkiye’de ise e-ticaret hacmi 2016’da 30,8 milyar TL olarak ger- çekleşti ve yıllık bazda %32 büyüme kaydetti. Girişimciler için Vazgeçilmez Bir Kaynak E-ticaret hacmindeki bu hızlı büyüme dijital pazarlama aktiviteleri- nin öneminin daha da artması ve yöne- tilmesi gereken dijital medya kanalla- rının çeşitlenmesi sonucunu doğurdu. “Dijital Dönüşüm”, “Sosyal Medya” ve “E-ticaret” kelimelerinin neredeyse herkesin dilinde olduğu günümüzde bu karmaşık ve uçsuz bucaksız dünyada girişimler için rehber niteliği taşıyacak yetkin kaynaklar büyük önem taşımak- tadır. İkinci baskısını yapan “2 Saatte A’dan Z’ye Dijital Pazarlama” işte bu ihtiyacı karşılayacak başarılı bir çalışma. Bu kitapta pazarlamanın temellerinden başlanarak dijital pazarlama stratejisi, dijital reklamcılık, dijital medya kanal- ları ve e-ticaret konuları her yönüyle ele alınıyor. Dijital pazarlama alanında çalışanların büyük resmi görmelerini sağlayacak olan bu kitap hem dijital medyada müşteri edinmek isteyen işletme sahipleri hem de dijital pazar- lama alanında kariyer yapmak isteyen- ler için eşsiz bir rehber niteliğinde. D&R mağazalarında bulabilirsiniz. n

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=