Tesisat Dergisi 267. Sayı (Mart 2018)

90 Tesisat / Mart 2018 tesisat.com.tr Isıtıcı kablolar; asfalt, parke taşı veya beton zemin altına döşenebilir. Asfalt altı uygulamalarında işlem tamamlandık- tan sonra kabloların zarar görmemesi için asfaltın üzerinde ağır makinalar gezdirilmemelidir. Parke taşı altına yapılan uygulamalarda alanın tamamen düz olmasına, taş ve benzeri kesici nesnelerden arındırılmış olmasına dikkat edilmeli- dir. Beton altı uygulamalarda, beton dökülürken kabloların yerinden oynamaması için tüm kablolar uygun ekipmanla sabitlenmelidir. Isıtıcı sistem çalıştırılmadan önce betonun 30 gün dinlenmesi sağlanmalıdır. Isıtma kablolarının bina dilatasyon geçişlerinde zarar görmemesine dikkat edilmelidir. Genellikle otopark alanları, çok çabuk bir şekilde buz ve kar eritilmesi gereken büyük alanlardır. Park edilmemiş yerlerde biriken karların erimesini sağlayıp, daha fazla aracın park etmesine olanak sağlar. Ayrıca bina çevresindeki yolları da otomatik olarak temiz tutar. Bu, özellikle ambulans ve benzeri araçlar için büyük yarar sağlamaktadır. Bina Çevresindeki Yollar: Bina çevresindeki yollar için iki çeşit ısıtma uygulaması bulunmaktadır. Yolun tüm alanını kablo veya ısıtma şiltesiyle kaplamak bu yöntemlerden biri- sidir. Genellikle trafiğin yoğun olduğu yerlerde uygulanması önerilir. Küçük çaplı özel uygulamalar için ise, sadece teker- leklerin geçtiği alanı kaplamak tercih edilebilir. Dış Basamaklar: Isıtıcı kablo sistemlerinin, kar ve buz- lanma sebebiyle kayganlaşarak tehlikeli hale gelen dış basa- maklarda uygulanması oldukça verimlidir. Uygulamada dik- kat edilmesi gereken bazı noktalar vardır. Basamaklardaki metrekareye düşen kapasite, basamaklara bitişik bulunan alandaki kapasiteden her zaman daha fazla seçilmelidir, aksi durumda bitişik alan temizken basamaklar kaygan vaziyette kalacaktır. tıma rağmen, kış aylarında sıcaklığın belli bir değerin altına düşmesi nedeniyle depo içerisindeki yakıt katılaşmakta ve hatların tıkanması ile pompaların çalışmasına engel olmak- tadır. Isıl izleme (HT) yöntemiyle bu tankların ve bağlantı borularının sorunsuz, yüksek performans ile güvenli şekilde çalışması sağlanır. 1.6. Kar Buz Eritme Sistemleri Buz ve kar eritme sistemleri, kışın yürüme yollarında insanlar için; Rampa, köprü gibi yerlerde araçlar için ve çatı, saçak ile yağmur borularında binalar için güvenli bir ortam sağlamaktadır. Asfalt, beton ve seramik gibi birçok yüzey kaplama malzemesiyle birlikte uygulanabilir, çeşitli tipteki çatı, saçak ve yağmur iniş borularından buz ve kar temizleyebilir. Tam otomatik çalışır. Gereksinim otomatik olarak algılanır ve sistem harekete geçer. Geliştirilmiş ısı/nem duyar elemanına sahip olan kontrol cihazları, en az enerji harcaması ile en uygun sonuçları sağlar. Bu sistem sayesinde, tuz dökme veya kar küreme şeklinde herhangi bir müdahale gerekmemektedir. 1.1.7. Zemin Uygulamaları Bina girişlerinde, rampalarda ve viyadüklerde oluşan kar yığılması veya buzlanma yayaların ve araçların güvenliğini tehlikeye atmaktadır. Isıtma kablolarının zemin uygulama- larının yaygın olarak kullanıldığı yerler; bina çevre yolları, otoparklar, kaldırımlar, dış basamaklar, yükleme platformları, köprü ve rampalardır. TEKNİK Şekil 5. Tank ısıtma sistemi Şekil 6. Kar buz eritme sistemlerinin uygulanabileceği mekanlar Şekil 7. Yalnızca tekerleklerin geçtiği alan için uygulama Şekil 8. Isıtıcı kabloların dış basamaklara uygulaması

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=