Tesisat Dergisi 266. Sayı (Şubat 2018)

HABERLER 56 Tesisat / Şubat 2018 tesisat.com.tr Metsan Hedeflerini Paylaştı M etsan geçen yılın ekonomik değerlendirmesini yaparak, 2018 yılı ve sonrasının hedef- lerini paylaştı. Firmanın yaptığı açık- lama şu şekilde: “Global ekonominin iyileşmeye başladığı 2017 yılında Tür- kiye’nin ticareti, özellikle de dış ticareti bu durumdan son derece olumlu etki- lendi. İhracatımızdaki bu güçlü ve istik- rarlı performans büyüme rakamlarımıza da yansıdı. 2017’de Türkiye’nin GSYH’sı ilk çeyrekte %5.3 oranında artarken, ikinci çeyrekte %5.4 olan büyüme oranı açıklanan rakamlara göre üçüncü çey- rekte %11.1 oldu. İhracatımız bu büyümeye ilk çey- rekte 2.3 oranında ve ikinci çeyrekte 1.8 oranında katkı sağladı. Başka bir deyişle, net ihracatımız ilk çeyrekte büyümenin yarısını, ikinci çeyrekte de üçte birini oluşturdu. 2017’nin ilk dokuz ayında net ihracat toplam büyü- menin %20’sini oluştururken, 2018 yılı için ise ortalama yüzde 5.5 oranında bir büyüme öngörülüyor. Ekonomik büyümeye ciddi anlamda katkı sağla- yan ihracatımız, geçtiğimiz yılda büyü- menin ana motoru haline geldi. Başta KOBİ’lerimiz olmak üzere tüm sanayi kuruluşlarımızı bu büyümeye sağladık- ları katkılarından dolayı tebrik ediyoruz. Bu bağlamda biz de üretim kapasi- temizi artıran yatırımlar yapıyor, dağı- tım ağlarımızı genişletiyor, sistemleri- mizi daima yeniliyor ve iyileştiriyoruz 2016’dan bu yana sürekli kapasite artışı gerçekleştiriyoruz. Toplam 5 bin metrekare kapalı alanda üretim yapı- yoruz. Asıl hedeflenmiş olan kapasite artırımına 2018’in sonunda ulaşacağız. Üretim hacmimizi maksimize etmek için ciddi makine ve sistem yatırım- ları yaptık. 2018 yılının sonu itibarıyla tam otomasyona geçmeyi planlıyoruz ve bu sürecin 2018’in sonlarına doğru tamamlanmasını hedefledik. Amacı- mız, bugünkü üretim kapasitemizi üç katına çıkartabilmek. Global rakipleri- mizle artık çok daha güçlü bir şekilde rekabet edeceğiz. İhracatımızın toplam ciro içerisin- deki payı, şu an yüzde 20 seviyelerinde. Biz gelecek 10 yıl içerisinde toplam ciromuzun yüzde 95’ini ihracat, yüzde 5’ini ise iç piyasa olacak şekilde hedef- ledik. İç piyasada büyümeye elbette devam edeceğiz. Özellikle ihracatı, finansal yeterliliğe ve esnekliğe ula- şabilmek adına bir gereklilik olarak görüyoruz. Global ölçekte iş yapabil- mek için ihracatla ilgili önemli adımlar atmak zorundasınız. Türkiye ekonomisi, dünya ekonomisinin yüzde 5’ini oluştu- ruyor. Bir diğer deyişle; 20’de 1’i. Yani Türkiye’nin 19 katı dışarıda. Biz de bu alanları değerlendirmeye çalışıyoruz. Çin ekonomisine her yıl, 1 Türkiye ilave ediliyor. Çin’deki irtibat büromuzu bu sebeple açtık. Önümüzdeki 5 yıl içerisinde yurt dışındaki yatırımlarımız devreye gire- cek. Afrika ve Orta Asyada dünya kambiyo sistemine dahil olmamış bazı ülkeler var. Bu ülkelere satış yapabil- meniz için coğrafi olarak oraya yakın olan bir ülkeye yatırım yapmanız gere- kiyor. Mesela; çok iyi ilişki içerisinde olduğumuz bir bayimizle birlikte Afrika için Cezayir’i düşünüyoruz. Bunlar da devreye girdikten sonra nihai hedefi- miz olan Türkiye’nin dışında büyümeyi sürdüreceğiz. Hedef olmadan gelişme olmaya- cağının bilinciyle, planlarımız doğrul- tusunda durmaksızın çalışıyoruz. 2018 yılı Metsan Endüstriyel Yapıştırıcılar için oldukça ümit verici. Önümüzdeki bir yıl içerisinde endüstri 4.0 hedefimizi gerçekleştirmeyi ve üretim hacmimizi 3 katına çıkarmayı planlıyoruz. Fazla yüklerimizden arınırken zamanımızın tamamını üretime ayırarak yüksek katma değerli ve yüksek teknoloji ürün- ler ortaya koymayı ve ihracatla ilgili hedeflerimize ulaşmayı arzu ediyoruz” Metsan Yılın İlk Bayi Eğitim Seminerini Tamamladı Metsan bu yılın ilk bayi eğitimi çalış- masını ocak ayının ikinci haftasında Asrın Ticaret firmasının satış kadrosu ile gerçekleştirdi. 9 kişilik bir satış kad- rosu ile Metsan’ın çalışmasına katılan Asrın Ticaret ekibiyle, mühendislik yapıştırıcıları ve yapısal yapıştırıcılar başlığı altında düzenlenen teknik eği- tim çalışması tamamlandı. Kimyasal dübel, anaerobik yapıştırıcılar ve hızlı yapıştırıcılar konusunda eğitim alan katılımcılar ürünlerin kimyasal ola- rak kürleşme mekanizmalarını, doğru uygulama metotlarını, sektörlerine göre kullanım alanlarını ve sağladığı fayda- ları deneyimleyerek görebilme fırsatı buldu. Eğitim toplantısının sonunda katılım ve başarı sertifikalarını alan katılımcılar; ayrı ayrı söz alarak eğitim çalışması ve kazanımları ile ilgili değerlendirmelerde bulundular. Satışını yaptıkları ürünlerin tümü ile ilgili farklı seminerlerde bilgi edindiklerini söyleyen katılımcılar bil- ginin etkili ve gelişen bir satış sürecinin en önemli gerekliliği olduğunu vurgu- ladılar. n

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=