Tesisat Dergisi 264.Sayı (Aralık 2017)

74 Tesisat / Aralık 2017 tesisat.com.tr SÖYLEŞİ imkanı veriyor müşteriye. Bu da sunduğu- muz artı bir fayda. Eğitime çok önem veriyoruz. Kendi bayilerimiz ve sektördeki mühendislerin kullanabileceği 5 bine yakın online eğitim programı geliştiren tek firmayız. Bu prog- ramlar ile ürünleri, sistemleri, kullanımı, arızayı, montajı ve dizaynı eğitim olarak sunan tek şirketiz diyebilirim. Online eğitim konusunda biraz daha detaylı bilgi verebilir misiniz? Danfoss’un sektörü eğitmek amacıy- la farklı konularda binlerce eğitimi var ve bunu sunabilen tek firmayız. Şirketin bir online eğitim portalı bulunuyor. Pazar- lama, finans, teknoloji, ürün ve montaj konularında, ısıtma ve soğutma grupla- rından portala başvurulduğu zaman giriş izni veriliyor, istenilen eğitim modülü ve istenilen zamanda seçiliyor, eğitime alını- yor, sonrasında bazılarında var olan sınav mekanizmasına giriliyor. Bu da hem bayi- lerimiz hem de çalışanlarımız için her gün kendini geliştirme fırsatı sağlıyor. Bu konulara ek olarak insanlarla bire- bir temasa çok önem veriyoruz. Projeciler, mimarlar, devlet kademelerinde bakan- lıklar gibi; buradaki inşalara bilgi vermek, tecrübelerimizi paylaşmak, yapılan uy- gulamaları göstermek gibi faaliyetlere önem veriyoruz ve bu da bizi farklı kılıyor. Yani sadece ürün satmak ya da müşteriye proje bazında ziyaret değil, yılın içerisin- deki bazı aktivitelerle müşterinin bilgisini arttırmak, yeni teknolojiler ve tecrübele- rimiz hakkında onu aydınlatmak gibi bir misyonumuz var. Bizim, müşteri çağrısına 24 saat içerisinde cevap verme hedefiyle çalışan bir call center (çağrı merkezi) sis- temimiz var. Aynı zamanda da aynı gün içerisinde servis hizmeti verecek şekilde bir organizasyonumuz var, dünyanın nere- sinde olursa olsun. Dolayısıyla bizim ürün- lerimiz daha çok üretimde ve binada kul- lanıldığı için tüketicinin bir günden daha fazla sorun yaşayıp ısıtma konforundan da eksik kalmasını istemiyoruz, bunu da sektörde en iyi ve en hızlı şekilde gerçek- leştiren firmayız. Son olarak eklemek istediğiniz bir konu bulunuyor mu? Türkiye hızlı büyüyor, dolayısıyla biz bölgemiz içerisinde Türkiye’ye oldukça önem veriyoruz. Danfoss Türkiye’de DAF ve Sondex satın alımlarını gerçekleştirdi ki bunlar önemli yatırımlar olarak nitelendiri- liyor. Aynı zamanda ekip çok hızlı büyüyor. Müşteri memnuniyetimiz gittikçe artıyor. Bizim şu anda yapmak istediğimiz, Türki- ye’deki bütün başarıyı çevre ülkelere nasıl taşıyabiliriz sorusunu yanıtlamak ve bunu faaliyete dökmektir. Büyük potansiyeli olan İran ve Azer- baycan’a bu bilgilerimizle birlikte nasıl bir gelecek kurgulayabiliriz, onun üzerinde çalışıyoruz. Şu anda aldığımız iki şirkette bu üretimi yapıyoruz, geleceğe yönelik planlarımız bulunuyor. Bizim için önemli olan müşterilerin memnuniyeti, mümkün olduğu kadar sektörde en iyi hizmeti ve- ren ve bunu da mümkün olduğu kadar online yapabilen bir yapı olarak örnek olabilmek. Şu anda Türkiye’de bu online hizmet vereceğimiz alt yapıyı oluşturduk; sipariş yönetiminden sevkiyata, şikayet yönetiminden teknik desteğe ve satış son- rası hizmetlere kadar her iletişimi hızlı ve kolay bir şekilde müşterilerimize sunabilir durumdayız ki bu da bizi farklı kılıyor. Her yerde olduğu gibi Türkiye’de de rekabeti- miz var ve rekabetten korkmuyoruz çünkü sunduğunuz hizmetlerimizin bizi farklı kıl- dığına inanıyoruz. Eğitimler, satış sonrası hizmetler ve seminerler dahil olmak üzere tüm hiz- metlerimizden sektörün mümkün olduğu kadar yararlanmasını hedefliyoruz. Katılım ne kadar artıyorsa biz insanlara ne kadar ulaşabiliyorsak o kadar faydalı oluyoruz, Danfoss olarak bu stratejimiz devam ede- cek. remiyorsam ürünlerimin satılamayacağını beyan etmem ve bütün sektörün bu ürün- leri üretmeye teşvik edilmesi gerekiyor. Aynı zamanda bu ürünleri denetleyecek kişilerin yetiştirilmesinin ve bütün bu ya- pılarla birlikte düğmeye basıldığında sis- temin çalışmasının sağlaması gerekiyor. Bu alanlarda aksama olmaksızın sürecin yürütülmesi önemli. Aksama olduğunda ya kişi sayısı yetersiz kalıyor ya da dene- timler yapılamıyor veya üretici baskı ile yönetmeliğin tarihi erteleniyor. Bu konu- larda daha düzenli organizasyon olursa şu an ithal ettiğimiz enerjiden minimum yüzde 30 ila 40 oranında tasarruf etme potansiyelimiz olabilir. Bu da milyarlarca dolar anlamına geliyor. Bunu nasıl bilinçli bir şekilde yapabiliriz, nasıl enerji politi- kası haline getirebiliriz konusu üzerinde durmalıyız. Danfoss’u enerji tasarrufu konusunda rakiplerinden ayıran özellikleri nelerdir? Fark yaratmadığınız ya da artı bir de- ğer katmadığınız sürece tercih edilmez- siniz ve müşterinin aklında kalmazsınız. Bizim sektörde fark yarattığımız iki konu var; birincisi ürün, ikincisi hizmet. Üründeki farkımız şu; müşteri istekle- rine yönelik çok hızlı yanıt vererek, ürünle- ri değiştirerek, yeni ürün üretebilecek bir R&D merkezimiz var ve biz Ar-Ge’ye yıllık ciromuzun yüzde 4.2’sini yatıran dünyada ve Avrupa’daki tek şirketiz. Genellikle bu oran 2 ile 3 arasındadır. Yani şirket sahip- leri ve ortakları parayı tutmak yerine çok daha fazlasını teknolojilerde kullanıyor. Bugün dijitalleşmede kullanılan tüm R&D ekipmanları, üretimde 3D yazıcılar dahil en son teknolojileri kullanan bir ekibimiz var. Dünya’da 5 tane Ar-Ge merkezi açan tek firmayız. Dolayısıyla da beş farklı kıta- da müşterilerin isteklerini alıp bu ürünlerin farklı özelliklerini yaratan ve test eden ve bunu pazara sunan bir yapıya sahibiz. Bir diğeri ise birbiriyle iletişim kuran ve konu- şan ürünler üretiyoruz. Bir binada birden fazla ürünümüz varsa bunların birbiri ile iletişimi sayesinde tek bir yerden kontrolü, ölçülmesi, raporlanması mümkün. Bu da bugün cep telefonuyla ya da herhangi bir gözlem odasında bütün akışı tek bir düğ- me ile kontrol edebilme ve online servis “Teşvik sistemi konusunda Avrupa’da uygulanmış ve başarılı olmuş modeller bulunuyor. Teşviki birkaç alanda gerçekleştirebilmeniz mümkün. Birincisi yenilenebilir enerji kaynakları kullanımı.”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=