Tesisat Dergisi 263.Sayı (Kasım 2017)
84 Tesisat / Kasım 2017 tesisat.com.tr FARK YARATANLAR kapalı üretim alanına sahip olacağız. Pen- dik tesislerimizi geçen sene bu dönem- lerde 5.5 milyon dolar gibi bir meblaya satın aldığımızı düşündüğünüzde sadece son iki yılda 17,5 milyon dolarlık bir yatı- rımı Türkiye ekonomisine ve iklimlendirme sektörüne kazandırmış oluyoruz ki bence içinde bulunduğumuz inişli çıkışlı ekono- mik ortamı da hesaba kattığımızda hiç de azımsanamayacak bir rakam olduğunu düşünüyorum. Her zaman ifade ettiğim gibi Manisa yatırımımız sadece fiziksel bir değişimi değil, aynı zamanda zihinsel bir değişimi de beraberinde getirmeli ki bunun öncü belirtilerini tüm sektör hissediyor. Arkadaş- larıma her zaman söylediğim bir şey geç- mişimizle övünerek vakit kaybedemeyiz, o geçmişe yakışır bir gelecek inşa etmeliyiz. Manisa fabrikamız, “Bütünleşik Tasa- rım” anlayışıyla ve tamamen yeşil bina konseptine uygunluk esasıyla dizayn edildi. Güneş panelleri vasıtasıyla kendi elektriğimizi üretebileceğimiz fabrikamızda aynı zamanda atık suları ve yağmur sula- rını yeniden değerlendirebileceğimiz bir sistem oluşturduk. Binanın inşasında kul- lanılan malzemelerin geri dönüştürülebilir malzemeden üretilmiş olmasına özen gös- terdik. Tüm elektrik ve mekanik aksamının enerji sarfiyatını en az düzeyde tutmasına ve çevreye karşı duyarlı olmasına dikkat ettik. Üretim sahamızın klimatizasyonunda, firmamızın ürün gamında yer alan enerji ve çevre dostu olan evaporatif soğutma sistemlerini ve yine kendi imalatımız olan ısı pompası sistemlerini kullandık. Tesisle- rimizde kullandığımız ileri seviye yalıtım sistemleriyle ısı kaybımızı minimize ettik. Tüm bu özellikleriyle tesislerimiz “Sürdü- rülebilir bina” anlayışının adeta canlı bir örneği niteliğini taşıyor. İlk etapta klima santrali üretimimizi Akhisar’a taşımayı planlıyoruz, dolayısıyla fan coil gibi yüksek adetlerde ürettiğimiz standart cihazları ve kompresörlü ürün- leri İstanbul’da ki tesislerimizde imal etmeye devam edeceğiz. Bunun dışında iklimlendirme sektörünün farklı kollarında da üretim yapmakla ilgili planlarımız var ;ancak bu planları şu anda anlatmıycam, işin bu tarafı sürpriz olsun, siz sadece bizi izlemeye takip etmeye devam edin. Göreve başladığınız günden bugüne yapılan çalışmaları anlatır mısınız? Son 20 aylık sürecimizi şöyle özet- leyebilirim: 2015’ten 2016 yılına ciromuz dolar bazında %47, üretim hacmimiz ise %68 artış kaydetti. Henüz yıl sonu olmadığı için 2017 rakamlarını vermek istemiyorum; ancak geçen seneki rakamları çok geride bıraktığımızı söyleyebilirim. Manisa fabrika- mız faaliyete başladıktan sonra, üçüncü yıl için koyduğumuz ciro hedefimize, sadece Kartal ve Pendik’teki tesislerimizle, daha bu yıldan ulaştık. Klima santralleri, fan coil ve ısı geri kazanım cihazlarında pazarın iddialı oyuncusu, ısıtma apareylerinde ise lideriyiz. Fan coil satışlarımızda %100 oranında artış sağladık. Paket tip klima cihazlarımızda bu yıl, son beş yılın satılan cihaz adedi kadar satış gerçekleştirdik. Rooftop grubunda da çok yüksek oranda ilerleme kaydettik. Şüp- hesiz ki bütün ürün gruplarımızda liderlik hedeflerimiz var; ama Ar-Ge odağımızda klima santralleri bulunuyor. Yalın üretim yaklaşımını adapte etmeye çalışıyoruz. Üretimde verimliliği artırmaya çalışıyoruz. Katma değeri yüksek yeni ürünleri de ürün gamımıza dahil edeceğiz. Şimdilik ciromuzun yaklaşık %15’i ihra- cat kaynaklı; ancak dış pazarlarla ilgili çok yoğun çalışmalar içindeyiz. Dış pazarlarda yerelleşmek istiyoruz. Yani bizi burada kendi ülkemizde güçlü kılan özelliklerimizi hedeflediğimiz ihracat pazarlarına da taşı- mak istiyoruz. Oradaki pazar dinamikleri ile ALDAĞ kültürünü harmanlamak istiyoruz. CIS ülkelerinde kendi ofislerimizi açabiliriz. Böylelikle bu bölgelerdeki iş ortaklarımıza çok daha güçlü destek verebileceğiz. En önemli güçlerimizden biri de yüksek adet- teki stoğumuz. Böylelikle taleplere çok hızlı biçimde cevap verebiliyoruz. Yerelleştiği- miz dış pazarlarda da yüksek adette stok tutabileceğimiz depolar olacak ve bölge coğrafyasına stoktan anında teslim kolay- lığı sağlayacağız. Bu ülkelerde güçlü servis ağları kurmak durumundayız yani Kazakis- tan’ın sadece Almatı ve Astana şehirlerinde değil, tüm ücra köşelerine ulaşabilmeliyiz. Hedef noktalarımızda güçlü servis ağımız olacak. Gelecek yıl –şu ana kadar kesinle- şen- 14 farklı ülkede fuarlara katılacağız. Bu fuarlarda bu yıl da yaptığımız gibi- fuarla eş zamanlı olarak seminer, lansman, gala yemeği gibi etkinliklerimiz olacak. Bu etkinliklerle oradaki proje ve mekanik kuruluşlarının temsilcileri, eğitim ve sivil toplum kuruluşu temsilcileri ile bir araya geliyoruz. Bu ortamlarda ilişki kurduğumuz temsilcileri ülkemize davet ediyoruz. Böyle- likle kendimizi çok daha iyi tanıtabiliyoruz, ilişkilerimizi güçlendiriyoruz. Bu çalışma- larımızın meyvelerini toplamaya başladık bile. İhracatımızın ivmelenmesini, özellikle Orta Asya’ya etkin biçimde yerleşebilmeyi istiyoruz. Kuzey Afrika ve Balkan ülkeleri de hedef ülkeler arasında. Uluslararası ser- tifikasyon alanında da çok yakında yeni belgelerimiz olacak. Tabii yatırım deyince hep fabrikalardan söz ediyoruz; ama yatırımlarımız bunlarla sınırlı değil, bugünlerde yolu ALDAĞ’a düşen birinin yerli veya yabancı danışman- lık firmalarından herhangi birini görme- mesi mümkün değil. Yeniden yapılanma sürecimizin bize zorunlu kıldığı tüm reçe- telerin gereklerini yerine getiriyoruz. İlk olarak “yalın üretim” süreçlerinin sadece görüntüde değil; tüm departmanlar tara- fından içselleştirilmesi ve kurum kültürü- müzün ayrılmaz bir parçası haline gelmesi için çaba sarf ediyoruz. Buna ek olarak son 18 aylık süreçte teknolojik altyapımızı geliştirmek adına hem donanım hem de yazılım anlamında çok büyük yatırımlar yaptık. Verimliliğimizi artırmak adına tüm iş akış şemalarımızı ve üretim süreçlerimizi revize ediyoruz. Ama hepsinden önem- lisi en büyük yatırımımızı çalışanlarımıza yapıyoruz. İnsan kaynağımızı en önemli asetimiz olarak görüyoruz. Değişen yapıya entegrasyonu sağlamak adına her alanda eğitim programları düzenliyoruz. Sürdürü- lebilir büyümenin ve katma değer yaratma sürecinin merkezinde insan faktörü oldu- ğuna inanıyoruz. n
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=