Tesisat Dergisi 247. Sayı (Temmuz 2016)

GÜNCEL 115 Tesisat Dergisi Sayı 247 - Temmuz 2016 vagonlarŦ ile bunlarŦn altyapŦsŦ, sinyalizasyonu ve elekt- riĮkasyonu Siemens taraķndan kapsamlŦ bir yaklaƔŦmla gerçekleƔƟriliyor. behirlerarasŦ ulaƔŦm sistemlerinde de Siemens aynŦ Ɣekilde hem trenin kendisini üreƟyor hem de trenlerin ve ray hatlarŦnŦn elektriĮkasyon ve altyapŦsŦnŦ tamamlanŦyor. SaaƩe 300 km hŦza ulaƔan yüksek hŦzlŦ tren hatlarŦ ve sinyalizasyonun yanŦ sŦra karayolu ulaƔŦmŦ için de yollara yenilikçi ve akŦllŦ tekno- lojiler saŒlŦyor. Tünellerin ve köprülerin otomasyonu da yine Siemens’in uzmanlŦk alanlarŦ arasŦnda yer alŦyor. AralarŦnda Berlin ve Londra gibi büyük metropollerin de olduŒu 900 Ɣehirde 1000’in üzerinde AkŦllŦ UlaƔŦm Sistemi projesini hayata geçiren Siemens, Türkiye’de de pek çok önemli projeye imza aƨyor. Osman Gazi Köprüsü Bu projelerin en sonuncusu, açŦlŦƔŦ 30 Haziran 2016’da gerçekleƔƟrilen Osman Gazi Köprüsü. 7stanbul ve 7z- mir’i birbirine baŒlayacak otoyol projesinin bir parçasŦ olan alƨ Ɣeritli köprü, her gün 40.000 aracŦ taƔŦyabile- cek kapasiteye sahip. Siemens, tüm köprü yapŦsŦnŦn, traĮk kontrol bileƔenleri ve sistemlerinin geliƔƟrilmesi, montajŦ ve devreye alŦnmasŦndan sorumlu. Tamamen çelikten inƔa edilen ve ana açŦklŦŒŦ 1550 metre olan köprü, 7stanbul’un güneyinde, yani deprem olasŦlŦŒŦ olan bir bölgede, Marmara Denizi üzerinde 64 metre yükseklikte asŦlŦ duruyor. Bu nedenle sarsŦnƨyŦ, harekeƟ ve yükü sürekli ölçerek normalin dŦƔŦndaki tüm olaylarŦ köprü operatörüne bildiren özel bir tek- nolojiyle donaƨlmŦƔ yapŦya sahip. Siemens köprüyü, durumu sürekli izleyen ve aƔŦrŦ sarsŦnƨda alarm veren 390’a yakŦn sensörle donaƴ. Sensörler ana açŦklŦŒa giden yol kesitlerindeki stres yükünü ve dikey ve ya- nal gerilimi devamlŦ olarak ölçüyor. Köprüde bulunan özel GPS sensörleri, köprü kazŦklarŦndaki tüm salŦnŦmŦ milimetrik olarak kaydediyor, bunun yanŦnda rüzgar ve sŦcaklŦk ölçümü birimleri de sunuluyor. Siemens’in kurduŒu sistem sayesinde köprüdeki de- ŒiƔimler ve potansiyel hasarlar da anŦnda sensörler taraķndan tespit ediliyor. Sistem, çeliŒi paslanmaktan korumak için havadaki nemi kontrol ediyor ve yüzde 40’Ŧn alƨnda kalmasŦnŦ saŒlayacak Ɣekilde düzenliyor. Yavuz Sultan Selim Köprüsü BoŒaziçi Köprüsü, FaƟh Sultan Mehmet Köprüsü’nün de elektrik elektromekanik iƔlerini üstlenen Siemens, yapŦm çalŦƔmalarŦ süren boŒazŦn üçüncü köprüsü Yavuz Sultan Selim’de de uzmanlŦŒŦnŦ ortaya koyuyor. Enerji ve veri kablolarŦ ile kablo taƔŦma ve daŒŦƨm sistemleri, orta gerilim sistemleri, alçak gerilim daŒŦƨm panolarŦ, transformatörler, dizel jeneratörler, kesinƟsiz güç kay- naklarŦ olmak üzere tümgüç sistemlerinin; deck üstü yol ve deck içi güvenlik aydŦnlatma sistemleri ile uçak ikaz aydŦnlatma sistemlerinin; CCTV, kartlŦ geçiƔ, acil çaŒrŦ sistemleri, yangŦn algŦlama ve alarm sistemlerinin; veri network altyapŦsŦ ile tümotomasyon ve SCADA sistemle- ri ile traĮk kontrol sistemlerininmalzeme temini,montaj ve devreye alma iƔlerini Siemens yürütüyor. Türkiye’deki Tünellerin 70 km’sinde Siemens 7mzasŦ Siemens’in ulaƔŦm dünyasŦna yönelik zengin porƞöyü içinde hem Ɣehir içi hem de ƔehirlerarasŦnda kullanŦlan tüneller için tünel otomasyon sistemleri de yer alŦyor. Siemens, tünel otomasyonu kapsamŦnda tünele ener- jinin geƟrilmesi ve daŒŦƨmŦ, aydŦnlatma, havalandŦrma, tünel içi radyo sistemleri, güvenlik kameralarŦ, sulu yangŦn söndürme sistemleri, yangŦn algŦlama ve ihbar sistemleriyle ilgili donanŦmve yazŦlŦmsunuyor. Siemens, bugüne kadar Türkiye’de 70 km’lik tünelin otomasyon sistemini kurarak tünellerdemaksimumgüvenlik saŒla- dŦ. Tünel Otomasyonu çözümlerinde Siemens’in global yetkinlik merkezleri arasŦnda bulunan Siemens Türkiye taraķndan devreye alŦnan Espiye – Sarp Otoyolu Tünel Otomasyonu Projesi, dünyanŦn en modern tünel oto- masyon projelerinden biri olarak kabul ediliyor. Bununla birlikte Osmangazi Köprüsü ile birlikte açŦlŦƔŦ gerçekleƔƟrilen 7zmir-7stanbul otoyolundaki üç Ɣeritli SamanlŦ Tüneli’nde de Siemens teknolojisi kullanŦldŦ. SamanlŦ Tüneli 3,7 km ile Türkiye’nin en uzun otoyol tüneli konumunda bulunuyor.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=