Tesisat Dergisi 244. Sayı (Nisan 2016)
SÖYLEŞİ 169 Tesisat Dergisi Sayı 244 - Nisan 2016 törel yelpazede kullanŦlŦyor. DoŒalgaz sektöründe, HVAC alanŦnda, inƔaat projelerinde, toplu konutlarda, AVM’lerde, rezidanslarda, gemi sanayiinde, güneƔ enerjisi sistemlerinde, fabrikalarda, raĮnerilerde ve hemen her tür endüstride Ayvaz markasŦnŦ görmek mümkün. Dünya çapŦndaki önemli yapŦlarda Ayvaz markasŦ tercih ediliyor. Yurt içinde Zorlu Center, To- rium AVM ve Varyap Meridian gibi dev projeler; yurt dŦƔŦnda ise Irak Baiji RaĮnerisi, Rusya Toyota fabrikasŦ ve Azerbaycan Bakü HavalimanŦ gibi presƟjli yaƨrŦmlar ƔirkeƟmizin referanslarŦ arasŦnda yer alŦyor. Ayvaz üreƟmde ve ƟcareƩe hangi felsefeyle yol alŦyor? Türkiye’de olmayanŦ üretmek veya geƟrmek Ayvaz’Ŧn felsefesidir diyebilirim. Ülkemizi dünyanŦn en iyi ürün- leriyle tanŦƔƨrmak isƟyoruz. Ancak bu felsefe ile ƔirkeƟ- mizi, sektörümüzü ve genel anlamda ülkemizi daha ileri götürebileceŒimize inanŦyoruz. Sektörümüzün tarihine bakƨŒŦnŦz zaman, Türkiye’nin ilk kompansatör ve pas- lanmaz çelik hortum üreƟci olarak karƔŦnŦzda Ayvaz markasŦnŦ bulursunuz. Bugün bu ürün kategorilerinde birçok rakibimiz olmasŦna raŒmen “ilk” olmanŦn gururu- nu taƔŦyor ve yeni “ilk”lerle vizyonumuzu geniƔleƟyoruz. 94 ülkeyle Ɵcaret yapŦyorsunuz. Dünyada pazar bulmak mŦ daha zor, pazarda kalŦcŦ olmak mŦ? 7hracat yapan Ɣirketler için yeni pazarlar bulmak tabii ki zorlu bir süreç. DünyanŦn dört bir taraķnda düzen- lenen fuarlar, sektörel dergiler ve aklŦnŦza gelebilecek tümpazarlama kanallarŦyla yeni pazarlara ulaƔmak için çabalŦyorsunuz. UlaƔƨŒŦnŦzda ise, çözmenizi bekleyen yepyeni sorunlarla karƔŦlaƔŦyorsunuz. Bir pazarda kalŦcŦ olmak, o pazarŦ bulmaktan çok daha zor. Sektörel tümdinamikleri takip eƫŒinizi, ürün ve hiz- meƟnizi buna göre ƔekillendirdiŒinizi, kalitenizden ödün vermediŒinizi, saƨƔ aŒŦnŦzŦn güçlü olduŒunu varsaysak bile; bir pazarda kalŦcŦ olmak bazen size baŒlŦ olmayabi- lir. Ülkelerin diplomaƟk iliƔkileri, dünya çapŦndaki siyasi geliƔmeler, makro ve mikro ekonomik hareketler ve ak- lŦnŦza gelebilecek birçok etken sizin ihracaƨnŦzŦ etkiliyor. Son yŦllarda savaƔ, göç ve ekonomik sŦkŦnƨlarla boŒuƔan OrtadoŒuülkelerini ele alalŦm. Burada isƟkrarlŦ bir Ɵcaret yapmak sizce mümkün mü? Tabii ki deŒil. Bu pazarlarda gelecek beƔ yŦlŦ kesƟrmek ve buna göre rahatça planlar yapmak mümkün mü? O da mümkün deŒil. Bunun yanŦ sŦra faaliyet gösterdiŒiniz pazarŦn kültürünü vebeklenƟlerini çok iyi bilmeniz degerekiyor. Benelux ül- kesindekimüƔterilerimizin servis beklenƟsiyleRusya’daki müƔterilerimizin servis beklenƟsi aynŦ olmuyor ve ona göre davranŦyoruz. Benelux ülkesine adrese teslimmal- zeme vermeniz lazŦm. OradakimüƔteri bundanmemnun olur, uŒraƔmak istemez, daha rahaƴr. Bir 7sveçli için Įyat önemli deŒildir, önemli olan servis kalitesidir amabir Rus, bir Bulgar veya bir RomanyalŦ için servis önemli deŒildir, Įyat çok önemlidir. Biz buna göre hareket ediyoruz, ürünlerimizi ve hizmetlerimizi de buna göre belirliyoruz. Biz Ayvaz olarak Ɣuna inanŦyoruz. Kaliteliyseniz, er ya da geç kazanŦrsŦnŦz. DoŒrularŦmŦzdan ve kalitemizden ödün vermediŒimiz için bugün 94 ülkeye isƟkrarlŦ Ɣekilde ihracat yapabiliyoruz. Ayvaz markasŦnŦn kalite ve güvenle olan güçlü özdeƔimi bizi bugünlere geƟrdi. Bundan sonraki hedeŇerinizi öŒrenebilir miyiz? Ülkemize ve sektöre yenilikleri kazandŦrma misyonu- muza vemekanik tesisat sektöründe dünya çapŦnda bir “marka” olma vizyonumuza sonuna kadar baŒlŦyŦz. Bu baŒlŦlŦk, Ayvaz çaƨsŦ alƨnda sektöre sunduŒumuz tüm ürün gruplarŦnda ve hizmetlerimizde doŒal olarak fark yaratmamŦzŦ saŒlŦyor. Bu farkŦn yaraƴŒŦ ivme, dünya çapŦnda bir Ɣirket olma yolunda ilerlememizi saŒlŦyor. 68 yŦllŦk Ayvaz tarihinde ne olduysa, bundan sonra da o olacakƨr. Türkiye’yi “ilk”lerle buluƔturmaya devamedeceŒiz; yapŦlamayanŦ yapmaya, kalite standartlarŦnŦ yükseltmeye ve dünyada hak eƫŒimiz yeri almaya çalŦƔacaŒŦz.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=