Tesisat Dergisi 244. Sayı (Nisan 2016)
SÖYLEŞİ 124 Tesisat Dergisi Sayı 244 - Nisan 2016 Lübnan, 7talya, Portekiz hedef ülkelerdir. Kombi ma- mulümüz ana ihracat ürünümüzdür. AyrŦca Termosifon, Kat kalorifer kazanŦ ürünlerinde açŦlŦm saŒlanacakƨr. birkeƟniz açŦsŦndan pazar deŒerlendirmesi yapa- rak, beklenƟlerinizi açŦklar mŦsŦnŦz? Yeni projele- riniz ve hedeŇeriniz neler olacak anlaƨr mŦsŦnŦz? Elginkan TopluluŒu olarak her yŦl büyümeyi hedeŇi- yoruz. Sürdürülebilir büyüme için kapasite, fabrika ve ürün çeƔitliliŒine yaƨrŦm yapŦyoruz. TopluluŒumuzun toplam 20 ƔirkeƟ ve yaklaƔŦk 5 bin çalŦƔanŦ var. Türki- ye’de toplam 13 fabrikamŦz bulunuyor. 2015 yŦlŦnda Türkiye’nin dalgalŦ ortamŦndan toplulu- Œumuz etkilenmedi. BakƨŒŦnŦzda krizler bizim için her zaman ķrsat oluƔturuyor. Merhum BaƔkanŦmŦz Ekrem Elginkan’dan edindiŒimiz üslupla kriz dönemlerinde büyür, yaƨrŦm yaparŦz. Yeni yaƨrŦmlarŦmŦzla ürün ga- mŦnŦ geniƔleteceŒiz. Armatür, seramik ve ŦsŦ sektörlerindeki ürünlerimizi 100 ülkeye ihraç ediyoruz. Bu pazarlarda da dünyanŦn önde gelen markalarŦyla rekabet halindeyiz. Bizim en önemli kurallarŦmŦzdan biri saŒlŦklŦ büyümek. Ülkemi- zin kalkŦnmasŦna yön verecek sektörleri tespit ederek faaliyetlerimizi buna göre yönlendiriyoruz. Elde eƫŒi- miz kazancŦ tekrar yaƨrŦma dönüƔtürüyoruz. YurƟçi ve yurtdŦƔŦ pazarlardaki yoŒun rekabete raŒmen birçok ķrsat yakaladŦk ve saƨƔlarŦmŦzŦ arƨrarak iç ve dŦƔ pazarda güçlü bir konuma geldik. YaƨrŦmlarŦmŦzŦ da öne çekƟk. Gerek yurƟçinde, gerekse yurtdŦƔŦnda bu konuda ķrsatlar olduŒunu düƔünüyoruz. Büyümek için Ɣirket saƨn alma dahil her türlü ķrsaƨ deŒerlen- diriyoruz. Önümüzdeki dönemde yeni yaƨrŦmlarla büyüme performansŦmŦz hŦzlanacak. Üst üste seçimler, bölgedeki siyasi olumsuzluklar nedeniyle 2015 yŦlŦnda belirsizlikler yaƔadŦk. Bunlar ülkemizi ve piyasalarŦ olumsuz yönde etkiledi. Ancak 2015 sektörümüz açŦ- sŦndan iyi bir yŦl oldu. Çünkü biz ilk 6 ayda gerçekten hŦzlŦ bir büyüme içine girdik, ikinci 6 ay ilk yarŦya göre nispeten daha küçük büyüme rakamlarŦyla seyreƫ. Ama yŦlŦn toplamŦna bakƨŒŦmŦzda yüzde 18 büyüdük. Bu bizim için çok iyi ve baƔarŦlŦ bir rakam. 2016 yeni pazar ve yeni ürün- lerimizle markamŦzŦn baƔarŦlarŦnŦ sürdüreceŒimize inanŦyoruz.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=