Tesisat Dergisi 243. Sayı (Mart 2016)

HABERLER 44 Tesisat Dergisi Sayı 243 - Mart 2016 Çelik hracatç lar Birli i tara ndan aç klanan 2016 y l Ocak- ubat döne- mi verilerine göre; Türkiye’nin miktar baz ndaki çelik ihraca geçen y l n ayn dönemine göre yüzde 5,7 ar - la 2,8 milyon tona yükseldi. Sektörün ayn dönemde de er baz ndaki ihra- ca ise geçen y l n ayn dönemine k - yasla yüzde 23,2 azal ile 1,4 milyar dolar olarak gerçekle . Çelik sektö- rünün direkt ihraca na di er birlik- lerin faaliyet alan na giren demir çelik ürünleri de eklendi inde Türkiye’nin 2016 y l n n Ocak ve ubat aylar ndaki toplam çelik ihraca ; miktar baz nda 2,9 milyon ton, de er baz nda ise 1,7 milyar dolar oldu. 2016’n n ilk iki ayl k rakamlar na göre; Ortado u 859 bin tonluk ihracatla bölgeler baz nda liderli ini sür- dürdü. Bu bölgeyi miktar baz nda yüzde 194 ar ile 654 bin tona yükselen Kuzey Afrika ülkeleri ve yüzde 48,4 ar ile 457 bin ton olan Avrupa Birli i ülkeleri izledi. Çelik sektörünün bu dönemde miktar baz nda Yılın İlk İki Ayında Çelik İhracatı 2,8 Milyon Ton Oldu en fazla ar yakalad ilk 3 ülke; M s r, talya ve ili olarak s raland . Ocak- u- bat aylar nda en çok ihraç edilen çelik ürünleri s ralamas ise 1,4 milyon ton ile in aat çeli i, 299 bin tonla diki li boru, 270 bin tonla yass s cak ve 250 bin tonla pro l eklinde gerçekle . Sektörün söz konusu dönemdeki ihra- cat performans n de erlendiren Çelik hracatç lar Birli i Yöne m Kurulu Ba - kan Nam k Ekinci, “Y l n ba ndan i baren çelik sek- törü ihraca nda miktar baz nda ar lar ya yoruz. Bu durum memnun edici olsa da dünya genelinde çelik yatlar ndaki dü ü ten kaynaklanan de er baz ndaki gerileme sektörümüzü olumsuz etkilemeye devam ediyor. Ürün çe itlili imizi ve katma de eri yüksek ürünlerin ihraca m zdaki pay n ar rmak yoluyla miktardaki bu ar ihracat de erine de yans tmak is yoruz. hraca m z n önünde engel te kil eden so- runlar n çözümü için sektör olarak hep birlikte yo un bir çaba içindeyiz” dedi. Arçelik, kullan c deneyimi tasar m alan ndaki de- neyimlerini bu y l ikinci kez düzenlenen UXistanbul Uluslararas Konferans ’nda ka l mc lara aktard . Et- kinlikte, konu mac lar paneller ve workshop’lar ara- c l yla kullan c deneyimi alan ndaki en son trendler, en ba ar l ve en ba ar s z örnekler ile i in püf nokta- lar payla . Arçelik A. . ad na etkinli e ka lan Tasar mc Özgür Mutlu Öz, Arçelik’in bu yöndeki çal malar hakk nda bilgi verdi. UXservices’den P nar Cinali’nin modera- törlük yap panelde, irketlerin sürdürülebilir kul- lan c deneyimi stratejilerine nereden ba lamalar ge- rek i ve iyi bir kullan c deneyiminin kullan c tabanl olarak nas l tasarlanaca tar ld . Ürün geli rme ve tasarlama süreçlerinde kullan c lar n ih yaçlar n n belirlenmesinde uygulanan metotlardan bahseden Arçelik, 2. UXistanbul Uluslararası Konferansı’ndaydı Özgür Mutlu Öz, bu çal malar n ç k lar n n projele- re, dolay s yla kullan c deneyimine nas l etki e i- ni örneklerle anla . Öz, verdi i örneklerle kullan c deneyimi tasar m konusunda çal an tasar mc lar n kar la klar zorluklar ve di er bölümler ile ile im konular nda detayl bilgi verdi. lk defa yap lan ‘Türkiye Kullan c Deneyimi Rapo- ru’nun ka l mc larla payla ld organizasyonu 300’e yak n ki i takip e .

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=