Tesisat Dergisi 241. Sayı (Ocak 2016)

GÜNCEL Daikin Türkiye İhracatını 4 Yılda 4 Kat Artırdı İklimlendirme sektörünün lider markalarından Daikin, Türkiye'yi ihracat ve lojistik üssü yapma hedefi doğrultusunda emin adımlarla yürüyor. Türkiye pazarındaki başarısını sınırların dışına taşıma hedefine yoğunlaşan Daikin, aradan geçen 4 yıllık sürede ihracatını 4 kat artırmayı başardı. Türkiye pazarında faaliyet göstermeye başladığı Temmuz 2011 yılında 15 milyon dolar ihracat yapan Daikin, bu yıl bu rakamı 4 kat artırarak yaklaşık 60 milyon dolara çıkardı. Bu yıl tüm dünyada yaşanan ekonomik sıkıntılara karşın, ihracat yaptığı ülkelere yenilerini ekleyen Daikin Türkiye, iç pazarın yanı sıra ihracata odaklanarak Avrupa ülkelerinin yanı sıra, cıs ülkelerinden Afrika pazarına kadar geniş bir coğrafyada büyüme kararı aldı. Daikin Türkiye, Hen– dek Üretim Tesisleri'nde kurulan Daikin Split Klima Üretim Tesisi'nde ürettiği klimaları yılda 90 - 100 bin adet tüm Daikin Group ülkelerine ihraç ediyor. Önümüzdeki 3 yıl içinde mevcut ihracat rakamını 3'e katlamayı planlayan Daikin Türkiye, ihracatın ciro içindeki payını yüzde lO'lardan yüzde 25'1ere çıkar­ ma hedefi doğrultusunda çalışmalarına hız verdi. İhracatın Yüzde 60'ı cıs Ülkelerine Sakarya Hendek Fabrikası'nda üretilen Daikin ve Airfel markalı ürünler ile cıs ülkelerinin yanı sıra bu yıl Avrupa pazarında da iyi bir çıkış yakaladıklarına dikkat çeken Da ikin Türkiye Genel Müdür Yardım­ cısı Tuna Gülenç, şu bilgileri verdi: "Daikin Türkiye olarak, Airfel'in satın alınmasıyla birlikte Daikin Europe'un distribütörlerinin yönetiminde olan cıs bölgesi olarak adlandırılan Azerbaycan, Özbekistan, Gürcistan, Türkmenistan, Kazakistan, Kırgızistan ve Ermenistan ülkelerinin yönetimi doğrudan Daikin Türkiye'ye bağlandı. cıs bölgesine ısıtma ürünlerinin yanı sıra tüm Daikin ürün gamının da ihracatı gerçekleştirmeye başladık. Daikin Türkiye olarak cıs ülkelerini devraldıktan sonra agresif bir büyüme gerçekleştirerek satışları 8 katına çıkardık. Şu anda ihracatımızın yüzde 60'ını cıs ülkelerine gerçekleştiriyoruz ve geriye dönük baktığımızda bu 94 Tesisat Dergisi Sayı 241 - Ocak 2016 Tuna Gülenç Da ikin Türkiye Genel Müdür Yardımcısı pazarlarda son 4 yılda yaklaşık yüzde 800'1ük bir ar– tış sağladığımız görülüyor. Daikin Türkiye olarak, cıs ülkelerine gerçekleştirdiğimiz ihracatı 2011 yılında 4 milyon dolar seviyesinde iken bu yıl yaklaşık 30 milyon dolara çıkarmayı başardık" Çin, Daikin'in İhracat Pazarı cıs ülkelerinde yaşanan bu başarıyı başka ülkelere de taşımaya başladıklarına dikkat çeken Gülenç, "Geçen yıl Hendek'te ürettiğimiz klimaları Avrupa ülkelerine ihraç etmeyi başardık. Bu yıl toplam ihracatımız içinde Avrupa'nın payı yüzde 20'ye ulaştı. Bu yıl benzer bir başarıyı kombi ile ısıtma alanında da yakalamayı hedefliyoruz" dedi. Bunun yanı sıra Ortadoğu ve Afrika pazarlarına da ihra– cat yapmaya başladıklarını belirten Gülenç, Çin'e ihracat yaptıklarına da dikkat çekti. "İthalatçı bir ülke olarak bilinen Çin'e ısıtma cihazları ihraç edi– yoruz. Şu anda toplam ihracatımızın yüzde S'ini Çin'e yapıyoruz. Önümüzdeki yıl için hedefimiz ise Çin'e 10.000 adet kombi satmak." ■

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=