Tesisat Dergisi 233. Sayı (Mayıs 2015)
34 Tesisat Dergisi Say× 233 - May×s 2015 GÜNCEL Kongre sonucunda aüaù×daki konula- r×n kamuoyuna duyurulmas×na karar verilmiütir. 1. Hükümetin Meslek Odalar×m×z×n Sektör Derneklerinin tüm karü× görüülerine karü×n, baüta TMMOB yasas× olmak üzere mesleùimizi yak×ndan ilgilen- diren imar kanunu ve yap× denetim kanunu ve ikincil mevzuatta yapmaya çal×üt×ù× düzenlemeler yap× denetim süreçlerinde kurals×zl×ù× ve denetim- sizliùi getirmekte, güvenli, saùl×kl×, konforlu yap×lar×n yap×m×n× engelle- mekte; mesleùimize, meslektaülar×- m×za, sektörümüze zarar vermektedir. 2. 11. Kongre`de ESSúAD taraf×ndan kurulmas× çal×ümalar× baülat×lan “EHúS-Akredite Test ve Analiz Labo- ratuvar×”n×n 12. Kongre aç×l×ü×nda gerçekleütirilen temel atma töreniyle yap×m aüamas×na geçilmiütir. Yak×n zamanda sektörümüze hizmet ver- meye baülayacak olan laboratuvara sektörümüz taraf×ndan sahip ç×k×lmas× dile getirilmiütir. 3. Meslek içi eùitimin önemi, kursla- ra yoùun kat×l×m ile kan×tlanm×üt×r. Meslekte uzmanl×k ve belgelendirme çal×ümalar×nda Makina Mühendisleri Odas×`n×n yan× s×ra sektör dernekleri ve üniversiteler de bu süreçlere katk× koymal× ve bu alanda teorik ve uygu- lamal× eùitimmerkezleri hayata geçiril- melidir. Kurslardan “Hastane Hijyenik Alanlar Proje Haz×rlama Esaslar×” adl× kurs MúEM kapsam×na al×nmal×d×r. 4. Ülkemizde hastane hijyenik alanlar×n×n klima ve havaland×rma tesisat×, test, devreye alma ve bak×m× konusunda zorunlu bir norm olmamas×, bu alanda keyfi uygulamalara yol açmakta ve saùl×ùa ayk×r× hastaneler ortaya ç×k- maktad×r. DIN 1946-4 Standart× 2008 versiyonunun zorunlu standart olarak Teknik ûartnamelere eklenmelidir. Bu alanda Odam×z taraf×ndan önerilen standart taslaù× haz×rl×k çal×ümalar× ilgili kurum ve sektör derneklerinin de destekleri al×narak bir an önce standart olarak yay×nlanmal×d×r. 5. Jeotermal enerji iületmelerin aù×rl×kl× olduùu bir dönem geçirdiùimiz son y×llarda 2013 y×l×nda yap×lan bir önceki seminerde166 MWe olan kurulu gücün 410 MWe`a ulaüarak 2 y×l içinde %100`den fazla art×ü saùland×ù× gözlenmiütir. Bu art×ü×n çevre ve kaynak korunmas× aç×s×ndan saùl×kl× olmayabileceùi, seminerde tart×ü×lm×ü ve kontrol mekanizma- lar×n×n olmad×ù×n×n alt× çizilmiütir. Ayr×ca, bu art×ü×n üretime tam olarak yans×mad×ù×n×n da alt× çizilmiütir. Bunun yan×nda, geçmiü y×llarda yine seminerlerimizde söz konusu edilen, kullan×lan santral teknolojisinin de uygun olamayabileceùinden kaynak- lanan sorunlar×n çözümü için, ana tema seçilen jeotermal santrallar×n teknolojisi üzerine yoùun bilgi aktar×m× gerçekleütirilmiü ve onunla ilgili yeryü- zü tesislerinin de önemine aktar×lan bilgilerle vurgu yap×lm×üt×r. Bu arada, sürdürülebilir iületmeler için, kurulan santrallerin yeralt×ndaki jeotermal kaynaklarla uyumlu olmas× gereùi üzerinde durularak bu konunun ihmal edildiùi yönünde bir kanaat belirmiütir. Öte yandan, doùrudan kullan×mdaki kapasiteler için verilen deùerlerin en az 3 kat abart×ld×ù× yine seminerde vurgulanm×üt×r. Son olarak, ülkemiz- deki yasal mevzuat ve son y×ldaki yönetmelik deùiüiklikleri tart×ü×larak, yasa ve yönetmeliklerin yanl×ül×ù×ndan kaynaklanan sorunlar×n yat×r×mc×lar× tedirgin ettiùi ve onlar×n üzerine gerek- siz yük bindirdiùi üzerinde durulmuü ve mevcut mevzuat ile bu sorunlar×n giderilemeyeceùi kanaati oluümuütur. Bu baùlamda yeni bir jeotermal yasa ve yönetmeliùinin yap×lmas× konu- sunda haz×rl×k çal×ümalar× yap×lmas× önerilmiü ve bunlar×n çerçevesinde mevcut sorunlar×n çözülebilmesi için yeni yasa ve yönetmelikte birimleü- tirme konusunun mutlaka yer almas× gerektiùi belirtilmiütir. 6. Geliümiü ülkelerde ve ülkemizde yap×lan araüt×rmalar, havaland×rma çözümleri olmayan okullarda iç hava kalitesinin düüük olduùunu ve bunun sonucunda ast×m ve ast×ma baùl× saù- l×k problemlerinin (öksürme, boùazda k×zar×kl×k, yorgunluk, baü aùr×s× vb.) daha fazla olduùunu göstermektedir. Günümüzde, öncelikle kamusal ve toplu kullan×m alanlar×nda hava kalite- sinin yeterli olmamas× nedeniyle artan ast×m vakalar× ve bulaü×c× hastal×klar×n görülme s×kl×ù× artm×üt×r. Okullardaki devams×zl×ù×n ana nedeni de iç hava kalitesi kaynakl× saùl×k problemleridir. úç hava kalitesinin uygun olmamas× saùl×k problemleri doùurduùu gibi, öù- rencilerin akademik performans×n× da etkilemektedir. Düüük iç hava kalitesi dikkati azaltmakta beyin aktivitelerini negatif yönde etkilemektedir. úç hava kalitesi yüksek olan bir okulda, s×nav- lardaki baüar×lar×n, iç hava kalitesi kötü olan okullara göre %14-15 daha yüksek olduùu görülmüütür. Ülke- mizde s×n×flardaki öùrenci say×lar×n×n daha fazla olmas× iç hava kalitesinin bozulmas×n× ve sebep olduùu olum- suzluklar× da h×zland×rmaktad×r. Milli Eùitim Bakanl×ù×m×z iç hava kalitesinin uygun deùerlerde olmas× için yeni okul
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=