Tesisat Dergisi 229. Sayı (Ocak 2015)
SEKTÖREL ETKúNLúKLER 134 Tesisat Dergisi Say× 229 - Ocak 2015 Arçelik Tayland’da Üretim Tesisi Kuruyor Arçelik A.û., Güney Doùu Asya’da üretim merkezi olarak Tayland’× seçti. Beko’nun Tayland’da temelleri at×lan, 263 bin met- rekare üzerine kurulu fabrikas×nda buzdo- lab× üretilecek. Arçelik A.û.’nin bu yat×r×m×, global markas× Beko ile Avrupa pazar×nda- ki baüar×s×n× ASEAN’da da (Association of South East Asian Nations - Güneydoùu Asya Uluslar Birliùi) tekrarlama hedefinin önemli bir ad×m×n× oluüturuyor. Beko’nun Tayland buzdolab× üretim tesi- sinin temel atma töreninde konuüan Koç Holding Yönetim Kurulu Baükan× Mustafa V. Koç, geliümekte olan pazarlara aç×lma- n×n, Arçelik’in küresel büyüme strateji- sinde her zaman önemli bir yer tuttuùunu hat×rlatarak, Tayland’×n Güney Doùu Asya bölgesinin en çok gelecek vaat eden, en parlak ekonomilerinden biri olduùunu ifa- de etti. Koç; “Güney Doùu Asya Bölgesi, dünya ekonomisinin en önemli aù×rl×k merkez- lerinden biri haline geldi. Tayland’×n bu bölgede üretim üssü olabilecek çok güçlü bir potansiyele sahip olduùuna inan×yoruz. Tayland’×n yükselen ekonomisi, güçlü sa- nayi sektörü, geliümiü altyap×s×, bölgedeki merkezi konumu ve bunlar×n da ötesinde Tayland halk×na duyduùumuz güven, bizi bu ülkede uzun vadeli yat×r×m için cesa- retlendirdi. Topluluùumuzun bu bölgedeki ilk yat×r×m× kapsam×nda, Beko markal× ürünlerimizi ASEAN pazar×ndaki tüketici- lerimize sunmak üzere, bölgesel üretim merkezi olarak Tayland’× seçmiü olmaktan büyük memnuniyet duyuyoruz” dedi. Arçelik A.û.’nin farkl× tüketici beklentile- rini, yüksek kaliteli ürünlerle karü×layabil- me yetkinliùi sayesinde Beko markas×yla global bir baüar× hikayesi yazd×ù×n× ifade eden Koç, “Bu baüar×y× elde etme ve sür- dürmede, donan×ml× insan kaynaù×n×n, ile- ri teknolojiye sahip ürünler ile esnek pazar koüullar×na göre üretim yapman×n ve Ar- Ge çal×ümalar×n×n büyük önem taü×d×ù×n× belirtti. Koç; “Bu alanlardaki baüar×m×z, ürünlerimizi çok h×zl× bir üekilde inovasyon ile buluüturup, Almanya, Fransa ve úngilte- re gibi, beyaz eüya pazar×n×n en rekabetçi olduùu ülkelerde pazar pay× kazanmam×z× saùlad×” dedi. Koç Holding Dayan×kl× Tüketim Grubu Baükan× ve Arçelik A.û. Genel Müdürü Levent Çak×roùlu, Arçelik A.û.’nin glo- bal konumunu daha da güçlendireceùine inand×klar× Tayland yat×r×m× hakk×ndaki deùerlendirmesinde; “Tayland’da pazar×n ihtiyaçlar×na h×zl× bir üekilde cevap vere- cek bölgesel bir üretim merkezine sahip olmam×z, Güney Doùu Asya Bölgesi’ndeki hedeflerimize ulaümam×z×n anahtarlar×n- dan biri olacakt×r” dedi. “100’den fazla ülkede tüketicilerle bulu- üan global markam×z Beko, son alt× y×lda Avrupa beyaz eüya pazar×nda pazar pay×n× en çok art×ran ve böylece sektörün en h×zl× büyüyen markas× oldu” diyen Çak×roùlu, “Beko, 2014 y×l×nda da, Avrupa’n×n ikin- ci büyük beyaz eüya markas× konumunu sürdürüyor. Y×llard×r úngiltere beyaz eüya pazar×nda liderliùini koruyor. Polonya be- yaz eüya pazar×ndan sonra, 2014’ün ilk yar×s×nda Fransa solo beyaz eüya paza- r×nda da birinciliùe yükseldi. Ayr×ca, Av- rupa’n×n en büyük beyaz eüya pazar× olan Almanya’da, son 5 y×lda pazar pay×n× iki kat×ndan fazla art×rarak, pazar×n en h×zl× büyüyen markas× oldu. Tayland’×, Avru- pa’daki baüar× hikayemizi tekrar etmeyi hedeflediùimiz ASEAN için bir merkez olarak görüyoruz” dedi. Tayland buzdolab× fabrikas×nda, üretimin yüzde 90’×n× ihraç edeceklerini ifade eden Çak×roùlu, “3 y×l içinde Beko markam×z ile Tayland’×n yan× s×ra aralar×nda Filipinler, Vietnam, Ma- lezya, Singapur, Endonezya, Avustralya ve Yeni Zelanda’n×n da bulunduùu 10 ül- keye yaklaü×k 310 milyon dolarl×k ihracat gerçekleütirmeyi planl×yoruz” dedi. 3 y×l içinde toplam 100 milyon dolarl×k yat×r×m yap×lacaù×n× belirten Çak×roùlu; ilk 3 y×lda toplam 800 bin adetten fazla buzdolab× üretmesi planlanan fabrikan×n kapasitesi- nin zamanla geniüleyebilecek potansiyele sahip olduùunu ve 3 y×lda ASEAN bölge- sinde toplam 500 milyon dolar civar×nda ciro elde etmeyi hedeflediklerini söyledi.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=