Tesisat Dergisi 228. Sayı (Aralık 2014)
Mitsubishi Electric'ten Türkiye-Japonya iş Forumu'na Destek Dünya genelinde 120 binden fazla çalışanı ile 42 ülkede faaliyet göste– ren, 37 milyar doların üzerinde kon– solide net satışa sahip Mitsubishi Electric, Türkiye Cumhuriyeti ile Ja– ponya arasındaki diplomatik ilişkile rin 90. yıldönümü anısına düzenle– nen "Türkiye-Japonya iş Forumu"na spansor olarak destek verdi. Onur konuğu T.C. Başbakan Yardımcısı Ali Babacan'ın yanı sıra Japonya'nın Türkiye Büyükelçisi Yutaka Yokoi ile Japonya ve Türki– ye'deki pek çok şirketin üst düzey yöneticilerinin katıldığı forumda, Mitsubishi Electric Avrupa Başkanı Kei U ruma da konuşma yaptı. Japon iş dünyasının Türkiye'ye gösterdiği yoğun ilgiye dikkat çeki– len forumda, Ertuğrul Fırkateyni'nin Japonya'da batması, iran-Irak savaşında Tahran'da mahsur kalan 215 Japon vatandaşının Türk Hava Yolları uçağıyla kurtarılması gibi iki ülkenin birbirine daha da sıkı bağlanmasına neden olan tarihi olaylardan da sıklıkla bahsedildL Bu dostluk mesajının altını çizen Mitsubishi Electric Avrupa Başkanı Kei U ruma konuşmasında, 2 yıldır Mitsubishi Ele– ctric Türkiye olarak var oldukları bu ülkede Türk insanı ile kayna– şıp daha da güçlenerek kalıcı olmayı ve 2023 yılında 'Türkiye'nin Mitsubishi Electric'i olmayı hedef– lediklerini vurguladı. Türkiye'nin cazibeli bir pazar olduğunu söyleyen Kei Uruma, "Türkiye'de ve bölge ül– kelerde iş alanlarımızı genişletmeyi hedefliyoruz. Fabrika otomasyonu Türkiye'de gelişmesi beklenen bir pazar. Nüfus artışı ile altyapı ihtiyacı da artacak. Türk klima paza– rında ise enerji tasarrufu ön plana çıkmaya başladı. Tüm bu geliş meler bizim için önemli avantajlar." şeklinde konuştu. Türkiye'de ihtiyaç duyulan ürünleri belirleyip üretmek istediklerini ifade eden Kei Uruma, Mitsubishi Electric'in çevreye duyarlı ve tasarruflu bakış açısıyla Türk toplumuna katkıda bulunmayı hedeflediklerini de söyledi. Mitsubishi Electric'in, daima gelişimin peşinde olma motivasyonunu temsil eden "Changes for The Better" yani "Daha iyisi için Değişim" kurumsal bildirisinden de bahseden Kei Uru– ma, "Ürünlerimizin enerji tasarruflu olması ve Mitsubishi Electric teknolojisiyle tasarrufa dair çözüm önerileri sunmak bizim için çok önemli. Bundan sonraki süreçte de değişimin öncüsü olarak bir– çok alanda yeniliklere imza atmayı hedefiiyoruz." diyerek sözlerini tamamladı. * * * * * Pakpen, Ahşaba Alternatif Buldu Yaptıkları Ar-Ge çalışmalarının netice– sinde Pakfoam markasıyla köpürtülmüş PVC ürettiklerini ve ahşaba alternatif oluşturduklarını kaydeden Pakpen Ka– lite ve Ar-Ge Müdürü Serhat Çiftçi, "Bu ~ ürün, birçok sektörde kullanılan ahşap ve MDF'nin yerini alabilme konusunda po- tansiyeli çok yüksek bir ürün. Bu potansiyeli değer- lendirmek için farklı sektörlerden üreticiler ile temasa geçtik ve neler yapabileceğimizi araştırıyoruz" dedi. Ar-Ge çalışmaları ile halihazırda var olan ürünlerinin fiziksel ve kimyasal özelliklerinde de değişiklikler yapabildiklerini ve ürünlerin kullanım alanlarını bu sayede çeşitlendirebildiklerini belirten Çiftçi, reklam sektö– ründe yoğun olarak kullanılan Pakfoam markalı köpürtülmüş PVC ürünlerini, farklı sektörlerde değerlendirmek için çalışmalar yaptıklarını söyledi. Pakfoam'ın, birçok sektörde kullanılan ahşap ve MDF'nin yerini alabilme konusunda potansiyeli çok yüksek bir ürün olduğunun altını çizen Çiftçi, "Biz de bu potansiyeli de– ğerlendirmek için farklı sektörlerden üreticiler ile temasa geçtik ve neler yapabileceğimizi araştırıyo ruz" dedi. PVC foam plakaların ahşap, kontrplak ve MDF gibi, temelde organik bazlı ürünlerin kullanıldığı birçok yerde kullanılabileceğini vurgulayan Çiftçi, söz konusu ürün hakkında şu bilgileri verdi: "PVC foam plakalar, çok kolay boya- nabiliyor ve çok kolay kesilip biçimlendirilebiliyor. Ay– rıca sıcak hava ile kaynak yapılabiliyor ya da yapıştırıcı kullanıla rak rahatlıkla birleştirilebiliyor. En büyük avantajlarından biri de suya dayanıklı olmaları. Ahşap ürünler suya maruz kaldıklarında çürür ve larninant tabakalarında şişme olur. Foam plakalar ise uzun süre su içinde kalsa dahi, herhangi bir bozulma göstermez." "Foam plakaların bir diğer avantajı ise ahşaba göre daha zor alev alan malzemeler olması" ifadesini kullanan Çiftçi, söz ko– nusu üründe su ve ses yalıtımının da yine ahşaba oranla çok daha iyi olduğunu kaydetti. Çiftçi, "Bu ürünler, bina içi döşe melerde, duvarlarda ve tavanlarda rahatlıkla kullanılabilir" şeklinde konuştu. Tesisat Dergisi Sayı 228- Aralık 2014 145
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=