Tesisat Dergisi 227. Sayı (Kasım 2014)
SEKTÖREL ETKúNLúKLER 144 Tesisat Dergisi Say× 227 - Kas×m 2014 Is×tma ve soùutma sektörünün önde gelen kuruluülar×ndan Daikin, Türkiye’yi bölgenin üretim ve Ar-Ge üssü yapma hedefi doùrul- tusunda emin ad×mlarla ilerlerken, yeni aç×- l×ülarla bayi aù×n× da geniületiyor. Yeni bayii ve showroom aç×l×ülar× ile hizmet aù×n× geniületen Daikin, Eskiüehir’deki ilk showroom’unu hizmete soktu. Viünelik Mahallesi, Atatürk Bulvar× üzerinde yer alan yeni showroom’un aç×l×ü×, Belediye Meclis Üyesi Nuri Temizsoy, Gençlik Spor úl Mü- dürü Hüseyin Aksoy, Ak Parti úl Baükan× Dündar Ünlü, Tepebaü× úlçe Baükan× Ertuùrul Dündar, Eskiüehir Ticaret Odas× Eski Baükan× Harun Karacan ve çok say×da davetlinin kat×l×m× ile gerçekleüti. Aç×l×ü s×ras×nda dünya iklimlendirme devi Daikin’in Türkiye’deki faa- liyetleri ve büyüme plan× hakk×nda bilgi veren Daikin Türkiye CEO’su Türkiye ile Japonya aras×nda kurulan diplomatik iliükilerin 90’×nc× y×l dönümü kutlamalar× kapsam×nda gerçekleüen “Komüumuz Japonya: Hisset! Dene!” Japon Festivali, ústanbul’daki Japon Bahçesi’nde gerçekleütirildi. Japonya ústanbul Baükonsolosluùu’nun ev sa- hipliùinde ve iklimlendirme sektörünün Japon markas× Daikin’in ana sponsorluùunda halka aç×k olarak gerçekleüen festival, halk×n büyük ilgisini çekti. Baltaliman×’nda yer alan Japon Bahçesi’nde 26 Ekim pazar günü gerçekleüen ‘Komüumuz Japonya: Hisset! Dene! Festivali, Sar×yer Belediye Baükan× ûükrü Genç, Sar×yer Kaymakam× Gürsoy Osman Bilgin ve çok say×da davetlinin kat×- l×m× ile gerçekleüti. Festivalin aç×l×ü konuümas×n× yapan Japonya Baükonsosu Keiji Fukuda, “Y×llard×r süren Türk-Japon dostluùu” konusuna vurgu yaparak üunlar× söyledi: “2 y×l önce Türkiye’yi ziyarete gelen Japonya Baübakan× Abe ústanbul’u ûimonoseki Belediyesi’ne çok benzediùini dile getirmiüti. ûimonoseki Beledi- yesi, ústanbul Büyüküehir Belediyesi ile 32 senedir kardeü üehir anlaümas× sürdürüyor. Türk-Japon dostluùunun 90’×nc× y×l üerefine gerçekleütirdiùimiz Komüumuz Japonya Festivali bundan sonraki y×llarda düzenli olarak gerçekleütirilecektir.” Japonya Baükonsolo- su Fukuda’n×n ard×ndan konuüma yapan Sar×yer Belediye Baükan× ûükrü Genç ise, “Türk toplumunun, Japon toplumuyla olan bir- likteliùin ve dostluùunun yeri ve önemi çok farkl×” diye konuütu. Eskiüehir’deki úlk Showroom’unu Açan Daikin, Büyüme Ataù×n× Anadolu’da Sürdürüyor “Komüumuz Japonya” Festivali Daikin’in Katk×lar× ile Gerçekleüti Hasan Önder, Türkiye genelindeki showroom’la- r×n×n 189’uncusunu Eskiüehir’de açmaktan duyduklar× memnuniyeti dile getirerek, üunlar× söyledi: “Daikin olarak split klimadan VRV ad× verilen merkezi sistemlere kadar ×s×tma ve so- ùutma sektöründe en geniü ürün gam×na sahip markay×z. Bireysel, ticari ve endüstriyel alanda kullan×c×lar×m×z×n farkl× ürün ve hizmet beklentisine yan×t verebiliyoruz. Hedefimiz 2015 sonunda 200 showroom’a ulaümakt×, ancak halen planlanan ve programa al×nan aç×l×ülar bu say×y× aüacaù×m×z× gösteriyor.” Antalya’dan sonra Eskiüehir’deki showroom’unu açan Ars So- ùutma yöneticisi Arif Ramazanoùlu Daikin ile Miele aras×nda yap×lan anlaüma sonucu, iklimlendirme cihazlar×n×n yan× s×ra beyaz eüya sat×ü× yapt×klar×n× da belirtti. Daikin Türkiye CEO’su Hasan Önder ise, Türkiye ile Japonya aras×ndaki iliükilerin tarihsel geçmiüinin çok daha öteye gitti- ùini hat×rlatarak, “úki ülkenin halklar× iyi günde kötü günde her zaman birbirinin yan×nda olmuütur” dedi. úki ülke aras×n- daki uzakl×ùa raùmen dostluk iliükisinin ticari iliükilere de yans×d×ù×na ve Daikin gibi birçok Japon markas×- n×n Türkiye’de faaliyet gösterdiùine dikkat çeken Önder, “Japonya ve Türkiye halklar× birbirini tamamlayan pek çok özelliùe sahip. Çal×üma sistemlerimiz aras×nda büyük farkl×l×klar var. Ancak biz Daikin Türkiye’de gördük ki, bu farkl×l×klar× deùere dönüütürmek mümkün” diye konuütu. Konuümalar×n ard×ndan baülayan “Kom- üumuz Japonya: Hisset! Dene!” Japon Festivali, gün boyu Japon kültürünü yans×tan etkinlik ve gösteriler ile hareketlendi. Japon anime ve manga karakterlerine benzeyen mankenlerin kostüm yar×ümas× ile konuklar eùlenceli vakit geçirirken, geleneksel Japon çalg×s× Koto (Kanuna benzeyen bir müzik aleti) geleneksel ve mo- dern Japon müziklerinden örnekler sundu. Japonya’n×n geleneksel Kenjutsu’lar×ndan (dövüü-savunma sanatlar×) biri olan úaido gös- terisi ve yaklaü×k bir saat süren Çay Seremonisi konuklar×n büyük ilgisini çekerken, mini aùaç sanat× Bonsai sergisi ve workshop’lar, Japonya Tan×t×m Stand×’nda yer alan Kendama, Janage gibi oyun- lar da kat×l×mc×lara keyifli anlar yaüatt×. Festivalde isteyen konuk- lar×n isimleri Japonca harflerle yaz×larak kendilerine hediye edildi.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=