Tesisat Dergisi 227. Sayı (Kasım 2014)
GÜNCEL 131 Tesisat Dergisi Say× 227 - Kas×m 2014 Kuzey Amerika bölgesinde, organik büyüme %3,7 oran×nda azald×. Bu bölgedeki tüketici ürünleri alan×nda süreklilik gösteren yoùun tan×t×m rekabetinden olumsuz etkilendi. Toplam sat×ülar 755 milyon Euro olarak ger- çekleüti. Latin Amerika’da, organik büyüme %1,5 oran×nda artt×. Meksika’da ortaya konulan büyüme, zay×f ekonomik kalk×nma nedeniyle Brezilya’da görülen düüük sat×ü oranlar×n× telafi etti. Latin Amerika’daki toplam sat×ülar, 266 milyon Euro’ya ulaüt×. Asya Pasifik’te sat×ülar organik olarak %9,7 oran×nda büyüme gösterdi. Bu çok güçlü performans, özellikle Hindistan ve Çin’deki çift haneli art×ü×n etkisiyle gerçekleüti. Bölgedeki toplam sat×ülar, 631 milyondan 691 milyon Euro’ya yükseldi. Doùu Avrupa, Afrika / Orta Doùu, Latin Amerika ve Asya’daki (Japonya hariç) geliü- mekte olan pazarlarda, 2014 y×l×n×n üçüncü çeyreùinde üç iü biriminin gerçekleütirdiùi %6,7 oran×nda organik büyümeyle bir kez daha ilerleme saùland×. 1 milyar 914 Euro deùerindeki toplam sat×ülar ile geliümekte olan pazarlardan elde edilen gelir, önceki y×l×n üçüncü çeyreùinin seviyesine eü üe- kilde %45 olarak gerçekleüti. Henkel Grubu 2014 Y×l× Genel Görünümü Henkel, 2014 mali y×l× içinde %3 ile %5 oran×nda organik büyüme beklemeye devam ediyor. Henkel, Çamaü×r & Ev Bak×m ve Yap×üt×r×c× Teknolojileri iü birimlerinde de bu aral×kta büyüme bekliyor. Beauty Care iü biriminde yaklaü×k %2 organik büyüme bek- leniyor. Henkel, 2016 stratejisi doùrultusunda, geliümekte olan pazarlardaki sat×ü pay×nda hafif bir yükseliü bekliyor. Henkel düzeltilmiü sat×ü gelirine (vergi öncesi kar marj×) iliükin k×lavuzunudetayl× üekilde belirlemiü durumda. 2013 y×l× rakamlar× ile k×yasland×ù×nda, Henkel üu anda %16,0’n×n (öncesinde: yaklaü×k %15,5) hafif alt×nda bir art×ü bekliyor. Daha önce olduùu gibi, Henkel düzeltilmiü imtiyazl× hisse senedi baü×na kazançta yüksek tek haneli bir art×ü ön görüyor. land×rma masraflar×n× içeren düzeltilmiü faaliyet kar× %3,1 artarak 672 milyon Euro’dan 693 milyon Euro’ya yükseldi. Düzeltilmiü sat×ü kazanc× %0,3 art×ü ile %16,4’e ulaüt×. Raporlanan sat×ü kazanc×, bir önceki y×l×n üçüncü çeyreùinde elde edilen %15,5 oran×na k×yasla %14,2 oldu. Y×l×n üçüncü çeyreùine yönelik net gelir, bir önceki y×l×n üçüncü çeyreùinde 469 milyon Euro iken 450 milyon Euro’ya ulaüt×. Az×nl×k paylar×na yönelik 10 milyon Euro düüürüldükten sonra net gelir 440 milyon Euro (bir önceki y×l×n üçüncü çeyreùindeki tutar: 458 Milyon Euro) oldu. Az×nl×k paylar× ç×kar×ld×ktan sonra üçüncü çeyreùe yönelik düzeltilmiü net gelir %6,7 artt× ve 476 milyon Euro’dan 508 milyon Euro’ya ulaüt×. úmtiyazl× hisse senedi baü×na kazanç, bir önceki y×l×n üçüncü çeyreùindeki 1.06 Euro iken 1.01 Euro oldu. Deùiüim etkisinden ar×nd×r×ld×ktan sonra hisse senedi baü×na kazanç %6,4 oran×nda art×ü ile 1.10 Euro’dan 1.17 Euro’ya yükseldi. Net iületme sermayesinin sat×ülara oran×, geçen y×l ayn× dönemde elde edilen %4,5 deùerine oranla %5,6 oldu. 30 Eylül 2014 tarihinden itibaren Henkel, 740 milyon Euro deùerinde net bir finansal pozisyon sergile- miü olmakla birlikte y×ll×k bazda 255 milyon Euro tutar×nda art×üa imza att×. Ocak–Eylül 2014Dönemi Performans × Döviz hareketlerinden olumsuz olarak etkilenen 2014 y×l×n×n ilk dokuz ay×ndaki sat×ülar , toplamda 12 milyar 302 milyon Euro ile bir önceki y×l×n ayn× döneminde elde edilen rakam×n %1,6 alt×nda gerçek- leüti. Ancak sat×ülar, organik olarak %3,3 oran×nda artt×ù×ndan bu rakam, tüm iü birimlerinin katk×s×yla elde edilen güçlü performansa iüaret ediyor. Düzeltilmiü faaliyet kar× %2,8 oran×nda art×ü göstererek 1 milyar 932 milyon Euro’dan 1 milyar 986 Milyon Euro’ya yükseldi. Düzeltilmiü sat×ü kazanc× (vergi öncesi kar marj×) ise %15,5’ten %16,1’e Yükseldi. Bu baüar×l× art×üta da tüm iü birimlerinin katk×s× oldu. úlk dokuz ayl×k düzeltilmiü net gelir(az×nl×k paylar× düüürüldükten sonra), %7,8 ora- n×nda art×ü göstererek 1 milyar 354 milyon Euro’dan 1 milyar 459 milyon Euro’ya yükseldi. 3.37 Euro ile düzeltilmiü imtiyazl× hisse senedi baü×na kazanç%7,7 oran× ile bir önceki y×la ait rakam×n üzerinde gerçekleüti. Yap×üt×r×c× Teknolojileri iü birimi, y×l×n üçüncü çeyreùinde bir kez daha güçlü bir organik bü- yüme sergiledi. Nominal olarak, sat×ülar%0,3 art×ü ile 2milyar 100milyon Euro’ya yükseldi. 373 milyon Euro ile düzeltilmiü faaliyet kar× önceki y×l×n çeyreùinin yüksek seviyelerini yakalad×. %17,8’de düzeltilmiü sat×ü ka- zanc× ayn× zamanda önceki y×l çeyreùinin yüksek seviyelerinde gerçekleüti. Bir önceki y×l×n üçüncü çeyreùinde 365 milyon Euro olarak raporlanan faaliyet kar× bu y×l 354 milyon Euro olarak gerçekleüti. 2014 Y×l×n×n Üçüncü Çeyreùinde Bölgesel Performans Bat× Avrupa bölgesinde organik büyüme son derece rekabetçi olan pazar ortam×nda, y×l×n üçüncü çeyreùi itibar×yla %0,2 oran×nda artt×. Almanya’daki üstün büyüme perfor- mans× bu art×üa katk× saùlad×. Genel olarak Henkel, Bat× Avrupa’da 1 milyar 423 milyon Euro tutar×nda sat×ü gerçekleütirdi. Doùu Avrupa’da sat×ülar, zor piyasa üartlar×nda 3,1 oran×nda organik olarak büyüdü. Siyasi gerginliùe raùmen, Rusya’da Henkel’in iü birimleri büyümeye ortalaman×n üstünde bir katk× saùlad×. Bununla birlikte, Ukrayna’daki sat×ülar geriledi. Toplamda Doùu Avrupa 792 milyon Euro gelir elde etti. Afrika/Orta Doùu’daki pazar baz× ülkelerde politik ve sosyal huzursuzluktan etkilenmeye devam etti. Buna raùmen, tekrar çift haneli art×ü rakamlar×na ulaüan Henkel, bölgede %14,9 oran×nda organik bir büyüme gerçekleütirdi. Afrika / Orta Doùu bölgesinde toplam sat×ü, 255 milyondan 279 milyon Euro’ya kadar yükseldi.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=