Tesisat Dergisi 223. Sayı (Temmuz 2014)
96 Tesisat Dergisi Sayı 223 - Temmuz 2014 TANITIM Tersine Mühendislik’te KSB İmzası Ülkemizde birçok sanayi ve enerji tesisinde, Türkiye’de herhangi bir servisi olmayan, yedek parçası temin edilemeyen veya çok zor ve uzun sürelerde temin edilebilen, eski ve yeni birçok pompa bulunmaktadır. Bu pompaların bozulan, arızalanan, kırılan parçalarının temininde yaşanan zorluklar, tesisleri güç durumda bırakmaktadır. Böyle durumlarda, kısa süre içinde yedek parça temin edilemezse, yüksek maliyetli üretim duruşları, pompa ve tesisat değişiklikleri de kaçınılmaz olmaktadır. Bu sorunlarla karşı karşıya kalan tesisler, ya sistemlerindeki onarılamayan pompaları veya makineleri değiştirmek zorunda kal- makta ya da ilkel teknolojilerle parça kopya- latmaya çalışmaktadırlar. Pompa değişmesi durumunda, yeni pompaya uyum sağlaması için tesisatta da değişiklikler yapılması kaçınılmaz olup; bu değişiklikler de ayrıca zaman ve para kaybına sebep olmaktadır. Sıradan yöntemlerle parça kopyalatma işi, yoğun bir mühendislik emeği gerektirme- mekle beraber, kopyalanan bu parçalar orijinalinin yerini tutmayıp, ciddi verim kaybı yaratarak, enerji masraflarını çok artırmaktadır ki, bu masraf genellikle parça fiyatının kat kat üstünde maliyet yaratabilmektedir. Son dönemlerde Tersine Mühendislik (Re- verse Engineering)’in bu kadar yaygın olma sebepleri arasında; • Uzun zamandır üretilmeyen bir parçanın tekrar üretilmek istenmesi, • Orijinal ürün dizaynının yetersiz açıkla- malara sahip olması, • İhtiyaç duyulan ürünün orijinal üreticisi- nin bulunamaması, • Ürünün orijinal dokümantasyonunun kaybolması veya bulunamaması, • Ürünün bazı eski ve düzeltilmesi gereken özellikleri dolayısıyla yeniden tasarlan- maya ihtiyaç duyulması, • Ürünün daha iyi ve güncel özelliklerinin güçlendirilmesi, • Rakip ürünlerin iyi ve zayıf özelliklerinin analiz edilmesi, • Ürünün performansını ve özelliklerini geliştirmek amacıyla sonuca götürecek yeni yollar aranması, • Rakiplerin iyi analiz edilerek daha iyi ürünler geliştirilmesinde rekabete dayalı kıyaslama metodlarının geliştirilmesi, • Orijinal CAD modelinin yeni üretim mo- delleri için yeterli olmaması, • Orijinal üretici firmanın ek/yedek parça- ları temin etmede yetersiz ya da isteksiz olması, • Orijinal üretici firmanın parça sağlamada çok yüksek ücret talep etmesi, • Modası geçmiş parçaların ya da eski üretim işlemlerinin günümüz tekno- lojisiyle daha ucuza güncellenmesini sıralayabiliriz. Tüm bu yukarıda sayılan sorunlara çözüm olarak, KSB Türkiye Servis Departmanı, müşterilerine yedek parça sağlayabilmek için “Özel İmalat Yedek Parça Üretim” servisini Amerika ve Almanya’dan sonra,
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=