Tesisat Dergisi 221. Sayı (Mayıs 2014)

SEKTÖREL ETKİNLİKLER 158 Tesisat Dergisi Sayı 221 - Mayıs 2014 Baymak, ISK-Sodex Fuarında 742 m²’lik Dev Standında Hollanda Teknolojili Ürünleri Sergiledi İklimlendirme alanında geniş ürün gamına sahip ısıtma-soğutma sektö- rünün liderlerinden Baymak, Hollanda Teknolojili ürünleri ve Sodex Fuarı’nda kurduğu dev stantla katılımcıları bü- yüledi. Baymak Genel Müdürü Ender Çolak: ‘Hollanda Teknolojisinin Gücüy- le Kaliteyi ve Tüketici Memnuniyetini ilk Sıraya Koyan, Daha Akıllı Çözümler ve En İyi Fiyat/Performanslı Yeni Ürünleri Sunan Bir Firma Olduk’’ dedi. Türkiye genelinde, 1200 münhasır bayisi, 2100’den fazla satış noktası, 250’nin üzerinde yetkili servisi ve 800’ün üzerinde çalışanı bulunan Baymak, 2013 yılı itibariyle %100 BDR Thermea Grup şirketi haline geldikten sonra, son bir yıl içinde tüketiciyi en çok yeni ürünle tanıştıran firma oldu. Tüm bu ürünlerin ortak özelliği ise enerji verimli, yoğuşma teknolojisine sahip ürünler olmasıydı. Yeni ürün geliştirmeye verdiği önemle tanınan Baymak, “Sessizliği Seven Teknoloji” olarak pazara sunduğu tasarım ödüllü hidrofor E. Sybox ile minimum enerji ile maksimum verimlilik vadetti. Du- var tipi yoğuşmalı kazanı Lectus Merkezi Sistem Isıtmanın yeni adı oldu. Küçük, sessiz, hafif ve 109.2 verim değerine sahip cep kombisi idee, boyutları ve verim değeri ile sektöre yeni bir boyut getirdi. Son olarak lansmanı gerçekleşen Magnus yer tipi yoğuş- malı kazanı kapasite ve verim özellikleri ile rakipleri arasından kolayca sıyrıldı. Ayrıca piyasaya sunduğu ısı pompası ve yeni 7 yıl garantili, A enerji sınıfı, yeni nesil doğa dostu inverter elegant klima da enerji verimli olmasıyla tüketicinin kalbini hızla fethede- cek gibi görünüyor. Baymak Genel Müdürü Ender Çolak fuar sırasında gerçekleşen basın toplantısında şunları dile getirdi: “BDR Thermea ile birleş- me sonrasında her alanda daha da güçlenen bir marka haline gelen Baymak, yatırımları güçlendirme, istihdamı artırma, ithalat, ihracat ve Ar-Ge ve sosyal sorumluluk alanlarında büyük gelişme- ler kaydetmiştir. 2012-13 yılları arasında 20 milyonu aşan yatırım yaptık. Bu yatırım yenileme ve yeni kombi hatları üzerine oldu. Yatırımlarımız artıkça elbette istihdamımız da arttı ve Baymak Akademi’yi kurduk. Baymak olarak yerli kaynak kullanımına önem verdik. 2012 ve 2014 ithalat rakamlarını kıyasladığımızda, ithalat alanında %20 oranında azalma oldu, bunun başlıca sebebi ise yerli kaynak kullanımına verdiğimiz önem oldu. İhracat anlamında ise yepyeni pazarlara yelken açtık ve günden güne çemberimizi genişletiyoruz. Belçika, Japonya, Rusya, Almanya, Hindistan gibi hali hazırda iş yaptığımız büyük ülkeler zaten vardı ancak yeni- lenebilir enerji alanında Birleşik Arap Emirlikleri, Türkmenistan, Özbekistan, Azerbaycan, Gambia, ABD gibi yepyeni coğrafyalarla da işbirliği yapmaya başladık. Ar-Ge alanında ise BDR Thermea’nın Ar- Ge gücünü ve Hollanda Teknolojisini Türkiye’ye taşıdık. BDR Thermea sonrası daha da güçlenen ve yeni- lenen lider Baymak’ın yeni değer- leri; tüketiciyi ilk sıraya koymaktır, tüketiciye çok yüksek teknolojili çok sayıda seçenek sunmanın yanın- da, özellikle satış sonrasında yarattığımız yeni anlayışla gerek bireysel gerek kurumsal tüketici memnuniyetini en üst seviyeye çıkarıyoruz. Daha akıllı çözümler üretiyoruz; Baymak Hollanda teknolojisiyle sunduğu yeni ürünlerinde, gerek kurulum, gerek kullanım, gerekse servis kolaylığı sağlayan akıllı tasarımları kul- lanıyor. Entegre ürünler ve çözümler üretiyoruz; ülkemizde iklim- lendirme sektörünün en geniş ürün gamına sahip firması olarak, hibrit sistemleri de başarıyla uygulamaktayız. Yenilenebilir enerji kaynaklarıyla entegre olarak sunulan yüksek enerji verimli ürünler bir taraftan en yüksek enerji tasarrufunu sağlarken, diğer taraf- tan da tüm bina sistemlerine uygun çözümler üretiyoruz. Baymak yeni anlayışında çevreye duyarlılığı da ilk sıraya koydu. Avrupa birliği’nde uygulanmaya başlanan ve önümüzdeki yıl tüm birlik ülkelerinde zorunlu hale gelecek Enerji Verimliliği düzenlemeleri- ne uymayı hatta bunun üzerinde enerji verimli ürünleri ülkemize kazandırmayı amaçlayan markamız, karbon salınımı en az ürün- lerini ön plana çıkarıyor. Son dönemde uygulamaya başladığı geri dönüşüm kampanyasıyla 10.000’e yakın kombi değişimi yapan Baymak, bir taraftan bu eski kombileri lisanslı geri dönüşüm tesislerinde bertaraf ederek çevreye zarar vermelerini önlerken diğer taraftan da tüketicinin yüksek enerji verimli ve çevreyle dost yoğuşmalı kombi, kullanımını teşvik etti. Fiyat performans ora- nı en iyi ürünleri tüketicimize sunuyoruz. Porshe Consulting ile birlikte yalın üretim politikasının hayata geçirilmesiyle fabrika Avrupa’nın en üst teknoloji ve üretim seviyesine getirildi. Yeni ürünlerle sektörün ihtiyaçlarına en yüksek teknolojili çözümler sunuldu. Baymak kombi pazarındaki başarısına şimdi de çok bü- yük projelerde kazan kurulumlarını da ekledi. Son olarak büyük bir konut projesinin 170 kazan kurulumunu yapmaktayız. Baymak projelere özel olarak kurduğu satış sonrası takımı ile de büyük projelere en yüksek teknolojili ürünler sunmanın yanında onların ihtiyacı olan servis hizmetini de özel olarak sağlamaya başladı. Tedarikçi derecelendirme programını hayata geçirerek, üretimde tedarikçilerinin en üst kalite standartlarına gelmelerini sağladı. Dahası bu tedarikçilerinin grubun Avrupa’daki diğer 5 üretim te- sisine de hammadde ve malzeme sağlamalarının yolunu açıyor. Böylelikle Türk yan sanayiine de yeni bir pazar sağlamış oluyor.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=