Tesisat Dergisi 220. Sayı (Nisan 2014)
116 Tesisat Dergisi Say× 220 - Nisan 2014 SÖYLEûú Pazara yönelik olarak yapacaù×n×z organizasyon konusunda bilgi verir misiniz? ûimdi üöyle bir organizasyon yapmay× dü- üünüyoruz; öncelikli olarak ürün grubumuzu ikiye ay×rd×k. Birincisi, yaüan×lan eski bina- lar; yani ×s× pay ölçer pazar×. úkincisi de, yeni binalar; yani ×s× sayaçlar× ve su sayaçlar× pazar×. Yaüan×lan binalardaki olay asl×nda çok basit; eùer daire bir kolondan fazla ×s×t- ma kolonundan gelen s×cak suyla beslenip ×s×n×yorsa her bir kalorifer peteùinin üzerine ×s× pay ölçer takma ve bu cihazlardan tüke- tim raporunu alma zorunluluùumuz var. Yeni binalarda da kanun üöyle bir üey öngörüyor; eùer yap×lan binan×n toplam metrekaresi 2 bin metrekareden büyükse bireysel ×s×tma yerine merkezi ×s×tma yapmak zorundas×n. Merkezi ×s×tma yaparken de tüketimi ölç- melisin. Bu ölçümü de yapabilecek cihaz ×s× sayaçlar×d×r.( kalorimetre)Bizim pazardaki odak noktalar×m×z da bunlard×r. Pazarda üu an yaklaü×k 60 tane okuma ve faturaland×rma hizmeti veren firma var. Ama bunlardan sadece yaklaü×k 10-12 adeti ithalat yap×yor ve kendi markas×na sahip. Pay ölçerler için müüteri hedef kitle- mizde iüte bu hizmeti yapan ve yurtd×ü×ndan ürün getirmeyen firmalard×r. Yasaya yap×lan bir ekle art×k servis firmalar× olduklar× üehirde bu hizmeti verebiliyorlar. Örnek verecek olursak ústanbul merkezli “x” firmas× baüka bir üehirde hizmet vermek istiyorsa o üehirde mukim olan bir firmayla anlaüacak ya da hizmet vermek istediùi o üehirde temsilcilik açacakt×r. Biz üehir bazl× olarak servis firmalar×n× ×s× pay ölçerle, yaz×l×mla destekleyeceùiz. Ama bize herhangi bir firma gelip de “Belli bir adet ×s× pay ölçer alacaù×m” dediùinde o firmaya eùitim vermeden sat×ü yapmayacaù×z. Bizim yetkili ve eùitimli bayilerimiz olacak. Almanya’da al×nan karara göre alt× günlük eùitim program×m×z var bu program× Türkiye için de uygulayacaù×z. Eùitim vermeden bir tane cihaz sat×ü× yapmayacaù×z. Bu üirketin Çevre ve ûehircilik Bakanl×ù×’ndan yetkili firma belgesi olacak. Ayr×ca teknik ekibinin ve sat×ü ekibinin yeterli olmas× gerekecek. Biz onlar× bizim ürünlerimiz ile ilgili eùiteceùiz ve cihazlar×m×zla ilgili belli bir donan×ma ulaüacaklar. Tabii ki firman×n daha önceden hangi markalarla çal×üt×ù×, deneyimleri de önemli olacakt×r. Türkiye’de bu hizmeti baüar×yla yapan baz× servis firmalar× var ve çok ciddi iüler yap×- yorlar. Bizim önceliùimiz de zaten onlar. Bir iki firma ile görüümelere baülad×k ve anlaüt×k yada anlaümak üzereyiz. Sezon baül×yor ve biz sezona eùitimlerle birlikte haz×r olarak girmek için elimizden geleni yap×yoruz. Yeni binalarda olay biraz daha farkl× bir mant×ù× içeriyor. Yeni projeler ç×kt×ù× için bu iü doùrudan toptanc× mant×ù×na giriyor. Yeni binalardaki sat×ülar bayilikten ziyade proje firmalar× ve mekanik firmalar× ile olacak gibi görünüyor. Yani önceliùimiz proje firmalar×. Asl×nda bunu ben üçlü sac ayaù× olarak görüyorum. Birincisi proje firmalar×, ikin- cisi mekanik taahhüt firmalar×, üçüncüsü mekanik taahhüt firmalar×na ×s× ve soùutma kanal×yla çal×üan toptanc× bayiler. Hedeflerinizi ve farkl×l×klar×n×z× an- latabilir misiniz? Is× pay ölçer zaten bizim ana kalemimiz. 2015 sonunda y×ll×k 8 milyon adet üretime ulaüacaù×z. Ciddi bir üretim kapasitemiz ve ciddi bir Ar-Ge birikimimiz var. Ayr×ca da de çok ciddi farkl×l×klar×m×z var. Mesela, cihaz×- m×zla üç yönlü okuma yapabiliyoruz. Bunlar birincisi gözle okuma opsiyonu. úkincisi walk-by denilen daire içine girmeden daire yak×n×na giderek RF sinyalleri sayesinde veri al×nan cihazlar. Üçüncüsü de AMR sis- tem ad×n× verdiùimiz GSM data kart× veya IP tabanl× çal×üan, üantiye ortam×na gitmeden ofiste oturduùunuz yerden verileri alman×z× saùlayan opsiyonumuz. Bu çok ciddi olarak yat×r×m yapt×ù×m×z üzerine düütüùümüz bir konu. Rakiplerimizin çoùunda bu uygulama yok. úlk yat×r×m maliyeti belki biraz yüksek gibi gözükse de okuma yapacak firma için yak×n gelecekte ciddi kar art×ülar× saùlaya- bilecek bir sistem. Ürün yelpazenizdeki diùer ürünler hakk×nda da bilgi ve geliümeleri aktar×r m×s×n×z? Is× tüketimi ve su tüketimi için ×s× sayaç- lar×m×z ve su sayaçlar×m×z var. ûu anda pazarda mekanik ×s× sayac× sat×ü ve üre- timini yap×yoruz ama ultrasonik ×s× sayac× yat×r×m×m×z da daha yeni tamamland×. Bu y×l×n sonunda ultrasonik ×s× sayac× pazar×na da giriyoruz. Su sayaçlar×nda ve ×s× sayaç- lar×nda ayn× pay ölçerlerdeki gibi 3 farkl× okuma tekniùi ile veri al×nabiliyor. – Gözle okuma, - Walk-by, - AMR Split tip diye tabir edilen, kombine tip ×s× sayaçlar×n×n da üretim ve sat×ü×n× yap×yoruz. Qundis neden Türkiye’ye gelmeyi tercih etti? Türkiye pazar×n× keüfetmek ve bu büyük pazar×n içinde aktif bir rol almak için Türkiye ofisimizi açmaya karar verdik. Bunun yan×nda müüterilerimize daha yak×n olabilmek, daha iyi ve daha kaliteli hizmeti verebilmek te Türkiye’ye gelmemizin sebep- lerindendir. Her ülkenin olduùu gibi Türkiye pazar×n×n da kendine has baz× kurallar× ve kaideleri var. Bunun için en mant×kl× olan Türkiye ofisinin aç×lmas× ve Türkiye operas- yonun yerinde yönetilmesidir. Türkiye’nin büyük bir pazar olduùunun bütün Avrupal× üreticiler gibi bizde fark×nday×z. únüallah pazara yeni bir renk gelir ve de inüallah Almanya merkez yönetimine “úyi ki bu karar× alm×ü×z” dedirtiriz. Muhittin Tekman Teknik Sektör Yay×nc×l×ù× Dergiler Teknik Dan×üman×, Emrah Erken Qundis Türkiye Genel Müdürü
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=